Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 110

Sent pass ikväll, blev en snabbis. Marklyft 10x80 kg, pullups x5, pushups handrelease x10. 10 varv tid 22:45 min

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 110

Sent pass ikväll, blev en snabbis. Marklyft 10x80 kg, pullups x5, pushups handrelease x10. 10 varv tid 22:45 min

• Studentpappa

Pass 112

Pulspass idag.

Ontheminute 24min

Goblet squat, clean, burpees med 10kg medicinboll.

30 min Teamwod 4pers, 400m, pullups, wallclimb, squat 60kg. En person springer, under tiden gör de andra en varsin övning till löparen kommer tillbaka. Sen rotera.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-09-06 17:09:59 följande:

Från när räknar du dina pass från? Jag har räknat sedan midsommar och ska ikväll iväg på mitt 50:e pass, men då räknar jag även med pw (ca 60 min i kuperad terräng).

Jag vet att vi diskuterat tidigare om promenader är träning eller inte, men för mig är det det. Jag är sned i bäckenet och därmed hela kroppen och jag korrigerar mig när jag går och fokuserar på att hitta rätt hållning.

Det är nu drygt två år sedan jag gick hem från jobbet för att sedan bli sjukskriven i tre månader. Att jag skulle vara där jag är idag, kunde jag inte i min vildaste fantasi tro, när det efter några veckor var en seger att kunna plocka ur och i diskmaskinen. Än är jag inte helt i hamn, men på många ställen är jag idag starkare än jag någonsin varit...dock är höfterna inte riktigt där de borde vara...rehabövningar är så grymt tråkiga.

Skönt att höra! Mamma börjar bli bra efter tre års sjukskrivning och det är inget man önskar någon. Jag hade ingen koll på utbrändhet innan och det var verkligen överraskande att se.

Vi fick ett till barn för snart fem månader sedan och det har såklart påverkat antalet pass till det färre. Jag har räknat sedan årsskiftet, men jag kan heller inte träna mer när jag sover så lite. Jag får ingen återhämtning, jag räknar inte promenader men med dina förutsättningar skulle jag absolut göra det. Jag siktar på ca 140 i år
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2015-09-06 18:01:35 följande:

Ja fy! Utbrändhet är inte att leka med, det gäller att hålla koll på var ens gränser går och dra i handbromsen i tid. Jag var tillbaka i arbete efter tre månader, men det var tufft eftersom kroppen inte helt bar mig. Som förskollärare är jag i rörelse nästan hela dagarna och har hela tiden ett enormt ansvar.

Jag går i ett område med många raviner och dessutom en slalombacke, så det är inte helt vanliga promenader heller. Det blir riktigt jobbigt om man vill. Mitt mål är att jag ska kunna börja springa igen, men än är jag inte där. Jag springer på passen på Friskis och de korta stunderna klarar jag den belastningen. Som tur var så är det upprätt belastning jag inte klarar, så slalom har funkat hela tiden, bara jag skippar de svarta backarna...nåt åk funkar, men inte hela tiden. Tror dock att det kommer funka bättre kommande säsong som ju faktiskt snart är här. Mindre än tre månader kvar om vädrets makter är med oss.

Ja mamma är också förskollärare och det tog till slut stopp. Är man ute och knallar runt i salombackar och grejer är det nog gränsfall att jag är med på träning också

Såg att det finns typ OCR tävling fast i marschform, finns tydligen något som heter rucking och är jägarmarsch med minst 20+ kg på ryggen. Såg galet ut. Ja i vinter blir det mer skidor, äldsta är fyra nu och det gick bra i våras
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-09-08 11:53:03 följande:

Jag har fått nytt program. Mycket fokus på styrka. Tog ett ordentligt rekord i frontböj igår - en enda ynka miniplatta kvar och jag är uppe i att lyfta min kroppsvikt. Under diet!  Jag älskar styrketräning!

Angående att vara kvinna, bodybuilder och inte tävla - gillade denna:
    www.t-nation.com/training/redefining-the-female-bodybuilder

Härligt!

Det är väl klart inte kvinnor ska lyfta skrot, har du inte hört om alla dessa som bygger muskler så lätt och inte vill bli för kralliga?! ;)

Det bara smäller ju till om man så mycket som tittar på en skivstång.

Jag ska också frontböja ikväll, ang uppläggen i Crossfit så ser mitt ut så här idag. Det är egentligen två delar till och jag gör eventuellt C som är split jerk men det är max.

Workout of the Day
    Every minute, on the minute, for 5 minutes:
    A.
    Front Squat
    *Set 1 ? 2 reps @ 60%
    *Set 2 ? 2 reps @ 65%
    *Set 3 ? 2 reps @ 70%
    *Set 4 ? 1 rep @ 75%
    *Set 5 ? 1 rep @ 80%
    Rest one minute, and then?
    Every two minutes, for 10 minutes (5 sets):
    Front Squat
    *Set 6 ? 85% x 1 rep
    *Set 7 ? 85-90% x 1 rep
    *Set 8 ? 90+% x 1 rep
    *Set 9 ? 90+% x 1 rep
    *Set 10 ? 90+% x 1 rep
    B.
    Every two minutes, for 20 minutes (10 sets):
    Power Clean + Jerk
    Goal is to build over the first 4-5 sets, then finish with the heaviest possible load for the final 5-6 sets
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-09-08 11:53:03 följande:

Jag har fått nytt program. Mycket fokus på styrka. Tog ett ordentligt rekord i frontböj igår - en enda ynka miniplatta kvar och jag är uppe i att lyfta min kroppsvikt. Under diet!  Jag älskar styrketräning!

Angående att vara kvinna, bodybuilder och inte tävla - gillade denna:
    https://www.t-nation.com/training/redefining-the-female-bodybuilder

Om du inte redan har ett så kan du ju köpa:Cool
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-09-07 21:23:35 följande:

Herregud! Idag är jag som en urvriden trasa.... Kommer just från Crosstraining och jag hade vilodag igår efter styrka(marklyft) och Core(i sal) på lördag. Har antingen ätit för lite eller sovit för lite gör idag gick det extremt tungt. Zzzz snart känner jag. Vi har spenderat helgen med att byta på två rum med allt vad det innebär av målning, packa upp och ned etc. Och nu är det slut!

Min kiropraktor är bäst i hela världen tror jag, men jag behöver han inte så ofta längre sen jag blivit "stor och stark"!!

Du undrade ju om handskydd tidigare, jag köpte ju ett par billiga i läder. Men dessa skar in i handleden då remmen var av hård kardborre så det blev bara sämre. Skippade det och tejpade egna gymnastic grips, har antagligen gjort 150 pullups senaste passen utan trasiga valkar. Som filmen nedan fast jag hade smalare tejp och gjorde för två fingrar. Skrattande

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!