Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 103

5 overheadsquat 40kg

10 kbswing 24kg

5 marklyft 110kg

4varv

1,6km löpning. Pass direkt efter jobbet, gick inte särskilt bra.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-19 19:18:41 följande:

Hade mitt första riktiga crossfit pass idag. I en Box! Fetingbra var det!!
    Vi gjorde massa cleans och annat jag inte kommer ihåg namnet på....

Kul! har de hemsida så skriver de ofta ut dagens pass där? iaf här i Sverige, men allt är väl kopierat från Usa så det borde norrbaggarna göra också :).

Jag hade en dålig dag idag, sovit dåligt en längre period pga barnen och det börjar märkas.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-19 19:51:29 följande:

Vi gjorde:
    Clean, snatch, kettlebell, pull-up

Typ det. Finner inget program på hemsidan dock!

Jag sover alltid för lite dessvärre, men jag har vant mig.

Ok, jag har inget stort sömnbehov men i sommar är det för lite. Lagt mig elva-tolv kliver upp kring fem-sex och däremellan varit upp flera ggr och fått sömnen avbruten. Jag behöver iaf 7-8h sömn eller träna mindre och det vill jag inte. Yngsta dottern sover förhoppningsvis snart bättre om hon är lik sin storasyster, men båda verkar vara lika morgonpigga. Till veckan ska jag på jobbresa så då får jag sova :)
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-19 21:20:33 följande:
    Jag sover mellan 6-7 timmar och det är egentligen lite lite, för det är alltid avbrutet med någon kid som antingen kissar i sängen eller har mardrömmar.... Men på helgen byts vi av med sovmorgon... Annars är som du säger jobbresa drömmen som återhämtning..... 
    Tar du proteintillskott? 
    Ja för återhämtningens skull ska man sova mer, jag klarar mig fint på 6-7 timmar för vardagen men jag tränar rätt hårt och är konstant igång. Jobbar mycket i huset och det blir mycket tunga lyft och slit utöver träning också. Kroppen blir sliten utan vila.

Jag har BCAA+kasein+Whey som jag tar efter behov, BCAA tar jag innan träning, Whey dricker jag under dagen om jag inte äter tillräckligt bra. Kasein dricker jag innan jag lägger mig på träningsdagar.

Sambon har det värre än mig som ammar så jag kliver upp både lördag+söndag så hon får sova. Tidigare så delade vi också helgerna och kan säkert göra det längre fram igen.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-19 22:21:13 följande:

Denna vecka blir det 6 träningsdagar för mig! Inte illa för en heltidsarbetande tvåbarns morsa....

Nej verkligen inte :)
  • Studentpappa

Pass 104

Kopierar rakt av från Invictus.com idag. 

A.
    Every 2 minutes, for 10 minutes (5 sets):
    Jerk x 1 rep @ 85-95% 1RM (85kg)

Hold your receiving position for 1-2 full seconds before recovering your feet.

B.
    Ten sets of:
    Back Squat
    *Set 1 ? 5 reps @ 60% of 1-RM (115kg)
    *Set 2 ? 3 reps @ 75%
    *Set 3 ? 1 rep @ 85%
    *Set 4 ? 3 reps @ 80%
    *Set 5 ? 3 reps @ 85%
    *Set 6 ? 2 reps @ 90%
    *Set 7 ? 5 reps @ 80%
    *Set 8 ? 5 reps @ 80%
    *Set 9 ? 5 reps @ 80%
    *Set 10 ? 5 reps @ 80%
    Rest exactly 2 minutes between sets.

Löpning 1,6km

• Studentpappa
    Margaux skrev 2015-08-22 14:19:00 följande:

Var tvungen att skippa ett träningspass på fredag. Hade inte tid och heller inte ork... Rätt sliten efter 4 hårda dagar på rad.

Idag gick jag på Core och Pulse på Elexia och det var för ovanlighetens skull väldigt bra!

Så bra vecka med 5 träningsdagar!

Härligt! Vi hade dop idag, fy vad slut jag är. Sju resor värre än det värsta passet, det är jobbigt att vara social... :-P
  • Studentpappa

Pass 105 "The Don"

På tid

"The Don"

66 Deadlifts, 50 kg
    66 Box jump, 24 inch box
    66 Kettlebell swings, 16 kg
    66 Knees to elbows
    66 Sit-ups
    66 Pull-ups
    66 Thrusters, 30 kg
    66 Wall ball shots, 10 kg
    66 Burpees
    198  singelhopp

1:02:50 

1,6 km löpning, en riktigt jävla gris :)

• Studentpappa

Pass 106 

Idiotin fortsätter

Workout of the Day
    A.
    Three sets of:
    Overhead Squat x 8-10 reps @ 30X1
    Rest 2 minutes
    Weighted Pull-Ups x 3-5 reps @ 21X0
    Rest 2 minutes

B.
    Four rounds for time of:
    60 Double-Unders
    30 Wall Ball Shots (20/12 lbs)
    15 Pull-Ups

1,6 km löpning, fram till hit var det ett lagom medelpass. Sen kom någon på att vi ska testa event 3 från Solidopen som gick i helgen i Sthlm. Vi saknar dock 32 kg kb så killarna fick köra allt med 24 kg.

30 enhandsnatch
    5 burpeeboxjumpover
    30 gobbelsquats
    5 bbo
    30 kbswing (jag hann bara klart hit. Timecap på 10 min gjorde 1,5 burpees men de blev ej godkända)
    5bbo osv lika mycket till. 

Ingen av killarna på tävlingen hann hela woden men de kom bra mycket längre än mig och hade 8 kg tyngre kula. Jag fick kramp i vekryggen på swingarna och dom tog alldeles för lång tid. Jag var sämst ikväll.. Död

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!