Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2015-06-23 20:14:38 följande:

Idag har jag varit med min pt och vi gjorde cirkelträning med en station med huvudstående push-ups. Han var nog mer imponerad än jag tror jag... Men i efterhand känns det ju bra att få va tuff ibland! Jag har fått hemläxa till nästa vecka att träna med armgång på cross-fit stativet... Jag är riktigt dålig på detta så det är bra!

Vad innebär det? Armgång längs ett rör eller stege?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-06-23 21:55:49 följande:

Tänk dig att cross-fit stativet ser ut som en bur utan sider. Så armgång runt toppen så att säga. Längs med kanten. Jag har problem med en axel så jag måste tänka på att inte bara bli hängande i armarna utan lyfta ordentligt med skulderbladen ihop. Så det blir nog några veckor innan jag kommer runt hela.

Ok, det är en sådan
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-06-23 21:55:49 följande:
    Tänk dig att cross-fit stativet ser ut som en bur utan sider. Så armgång runt toppen så att säga. Längs med kanten. Jag har problem med en axel så jag måste tänka på att inte bara bli hängande i armarna utan lyfta ordentligt med skulderbladen ihop. Så det blir nog några veckor innan jag kommer runt hela.
    Skulle nästan kunna tro att du är hälsing, här pratar vi mycket på "e" :P

Vårt Crossfit-gym är otroligt spartanskt inrett och det händer förbannat lite från ägarna, vilket är märkligt då en av dem är väldigt intresserad och lever för att träna. Men hon är väl inte den som styr tyvärr. Vi har bra stänger från Eleiko och bra vikter men resten är typ skräp eller icke existerande, lokalen är dock nyinflyttad så jag hoppas att det beror på att de inte hunnit ordna det än. Men tyvärr så är magkänslan inte så..
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-06-24 23:01:02 följande:

Inte helt säker på om jag förstår vad du menar.. Men hur som helst är jag värmlänning men sedan länge utvandrad till Norge. Så om jag skriver dåligt är det för att jag är rätt dålig på svenska...

Jag var på väg ut för att springa när himlen öppnade sig och man undrade om det var dags att bygga ark.... Så det blev hemmaträning med tabata. Körde 20 min så 4 omgångar och det blev väl bättre än inget.... Har helst sjuk träningsvärk i magen och sidorna sen igår när jag gjorde armhävningar med ett sånt där rull hjul... Han hittat på rätt bra saker min pt.

Det var inget illa menat utan mest en rolig reflektion över sider/sidor. I Hälsingland pratar vi väldigt mycket på er, fiker, prater, skaler pärer etc något jag alltid får höra från kompisar som kommer från andra ställen. Så jag tänkte mest att du också kanske var här i från.
  • Studentpappa

Pass 78 

Skönt att träna efter att ha tillbringat stora delar av dagen i bilen. 

High hang clean+ mid hang clean + clean 8 set under 16 min
    1x50 3x60 2x65 1x70 sen missade jag på 80 och stod över sista.

På tid

@40 kg
    10 strikta axelpressar
    15 oh-squat
    20 axelpressar valfri teknik
    25 frontsquat
    30 hang clean
    35 benböj

19:30 min

Avslutade med en lugn löprunda på 2 km.

• Studentpappa

Pass 79

Marklyft 20 st @120kg, Ttb 32 st, bicepscurl 16 per arm 25 kg. Formen har tagit sig ändå trots 2 månaders bebis. Ingen aning om det fungerar att ladda upp från telefonen, men jag provar.

• Studentpappa
    ander25k skrev 2015-06-30 08:29:20 följande:
    Träningen går bra, lagt på mig lite 93 kg här
    Ser stabilt ut! 
  • Studentpappa

Pass 81

Var 6:e minut i 24 min
    Power hang clean x 10 @60kg
    boxjump 60 cm x 20
    400 m run

3x8 ttb

idag var det svettigt, mest pga värmen! 28 grader nu 21:45

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!