Wilowa skrev 2015-05-24 11:59:18 följande:
Det står väl i utmaningen vad som räknas som träning? Minst 30 minuter och att man blir så svettig att man behöver duscha efteråt. Har även för mig att man kunde räkna flera pass samma dag.
Vedklyvning och snöskottning kan väl visst räknas som träning, det beror helt på hur man utför det.
Jag gick med i utmaningen, men efter en dålig start gav jag upp. Nu är jag däremot på G igen. Jag trivs så bra på nya Friskis i Karlstad och en stor fördel är deras nya regler för barn och ungdomar. Så kul att träna ihop med barnen och dessutom så lättar det mitt dåliga samvete eftersom jag inte lämnar dem ensamma hemma.
Vedklyvning och snöskottning kan gå som motion, om du inte kör regelrätta loglifts el.dyl. Då kan det bli träning, jag kommer från en skogsbrukarfamilj och har klyvt många träd i mitt liv, jobbigt visst, träning nej. Jacob gudiol har ett bra inlägg som jag håller med till fullo, pw kanske blir träning med en viktväst eller om du ligger precis under löptempo. Men det är skillnad på träning och motion.
Men detta är ju bara min åsikt.