Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Träning och skaderisk i all ära, men inte mycket går upp mot vardagen. Hjälpte precis en kompis och bära ett vapenskåp på 150kg tre trappor, hur tusan överlever en flyttgubbe?

• Studentpappa

Pass 68

A

Paus jerk (split)

4x40kg

3x50kg

3x60kg

2x70kg

3x1x70kg

1x80kg

B

Team om två 12 min max antal varv. Vi han 8 varv var och powerclean + frontsquat

1 Powerclean 60kg

2 frontsquat

4 utfall bakåt

8 pushups

C

400m Sprint, 30sek vila mellan varje varv och två min vila var tredje varv. 26:10min tog det.

3x70%

3x80%

3x90%

• Studentpappa

Pass 69

Nytt pb i mark (iaf sedan 2008). 1,9xkroppsvikt, med lite mer regelbundna marklyft så är det nog inga problem att nå en bit över 2xkv.

1x155 & 1x160 kg

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-06-11 12:04:09 följande:

Flytta hit, JTo, vi har fortfarande full vinter... (5 grader varmt nu).

Margaux skrev 2015-06-11 20:44:42 följande:

Denna vecka blev så här för mig(hittills): 
    Tisdag- Spinning och core.
    Idag- Crossfit ute! I strålande sol och 23 grader. Härligt!! Mest naturliga motstånd förutom skulderpress. Löpning upp och ner en brant backe sved ordentligt!

Sverige är verkligen ett avlångt land :) Såg att Stekenjokk hade snökaos.

• Studentpappa

Pass 70

benböj 6x6x80kg
    50cm stepup 6x6x45kg
    axelpress 3x6x40kg

Sent pass fredagkväll och dåligt ladd. 

• Studentpappa

Pass 71

A

Testade 3RM marklyft 7x50%, 5x60%, 3x70%, 2x80%, 1x90%, 3x100% slutade på 3x135kg, kravet på perfekt teknik gör det svårare. Givetvis är det alltid något att sträva efter, men vid maxning genar man ofta.

B

20 ohsquat 40kg

30 hantelsnatch 24kg

150 singelhopp

40 wallball 10kg

30 thrusters 40kg

150 singelhopp

30 kb-swing 24kg

40 wallball 6kg

20 ohsquat 35 kg

B = 26 min

• Studentpappa
    JTo skrev 2015-06-15 18:28:31 följande:

Varit på Ikea med 3 barn idag, räknas det som ett träningspass? 

För tålamodet iaf
  • Studentpappa
    JTo skrev 2015-06-17 07:54:41 följande:

Någon som testat (eller övervägt att testa och vet mycket om) aktivitetsarmband?

Är det bara en 1000:- stegräknare eller har man faktiskt nytta av dom?

-

Och, jag tänkte sätta ihop ett pass för överkropp och köra på gymmet någon gång i veckan, jag har letat på nätet efter olika färdiga pass men jag har svårt att avgöra om de är bra eller inte. Studentpappas pass ser väldigt avancerade ut i mina ögon annars hade jag nog stulit ett där rakt av
    Så iallafall, har någon tips på ett bra pass, jag tänkte köra på gymmet och främst använda mig av fria vikter.

Jag har haft ett Jawbone Up 24, det var roligt ett tag. Jag är ingenjör och gillar givetvis att kvantifiera allt som går. Men när man noterat sin aktivitetsnivå i några månader så vet man ju faktiskt hur det ser ut. Om man behöver öka sin nivå kan det antagligen vara väldigt bra och få ett kvitto på hur lite man faktiskt rör sig. 

Det bästa med det bandet var väckarklockan som enbart vibrerade, vilket medförde att jag kunde kliva upp tidigt utan att väcka barnen. Men det är ju inte direkt poängen, mitt gick sönder och jag valde pengarna tillbaka för några veckor sedan. Det jag skulle vilja ha en smartwatch med GPS som man kan logga sin löprunda med och få snittfarter och så, idag kör jag runkeeper men tycker det är jobbigt att behöva ha med mig mobilen som är stor (S5). Men de ligger runt 2500:- och jag tycker inte riktigt det är värt det. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!