Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

sinner skrev 2015-05-12 15:25:59 följande:

45kg i vadpress och 30kg i bicepscurl? Dags att lägga om träningen lite? ;P

Man "bör" utan för stora problem kunna köra sin kv i vadpress i 8-12 reps x 4-5 set.

Det kan jag också men inte med bra kontakt, har resonerat kring det tidigare i tråden. Stående i Smith får jag bättre kontakt och kan köra tungt men sittande blir det inte lika bra.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-05-12 18:06:32 följande:

Väl resonerat, muskelkontakt är a och o. Dock misstänker jag att vederbörande är ditt antifan under nytt nick...

Kan vara så, det var dock lite osäkert pga avsaknad av stora stavfel. Men det berodde nog på att promillenivån ännu är låg. Kommer det inlägg som osar tourettes och är svåra att läsa, dessutom mitt i natten är det solklart..

• Studentpappa

Pass 57

Övade overhead-squat i ca en timme 40-50-55 kg lätt men övningen är ny för mig och ganska svår då min rörlighet inte är den bästa. Men det blir definitivt bättre, för 4 månader sedan klarade jag den inte det alls då jag var för stel.

Svårt med tiderna, kom på gymmet 2120 inte rätt laddning då..

• Studentpappa
    sinner skrev 2015-05-13 08:55:49 följande:
    Okej, då är jag med. Jag är själv noga med mind-muscle-connection när jag tränar. Jag är inte megastor på något sätt, men 45 kilo skulle jag kunna köra sittandes och föra en konversation utan vidare för jag vet inte hur många rep. Du kan ju säkert ställa dig på tå utan vidare minst 30ggr utan problem, vilket är samma ska som en vadpress och jag antar att du väger mer än 45kg?! Det är därför jag tyckte det lät lite..
    K grrl skrev 2015-05-12 18:06:32 följande:
    Väl resonerat, muskelkontakt är a och o. Dock misstänker jag att vederbörande är ditt antifan under nytt nick...
    Vill inte alls verka hatisk. Men säga att man kan curla 30kg i bicepscurls med hantlar (vilket jag tolkar det som) så lär man ha väl över 40cm runt armarna. Har man 40cm+ runt armarna menade jag att kroppen bör se lite rolig ut om man endast tar 45kg i vadpress under 5 rep. 
    Ja det kan jag också, jag är rädd om mina hälssenor och utmanar ganska lite (antagligen för dåligt) i vadpress. Nu är jag inte heller särskilt stor och stark utan mer allround, men bicepscurlen var med stång så med två händer och 30 kg så måste man vara otroligt svag för att inte klara (anser jag). Jag kan säkert trycka upp det dubbla i vadpress om jag vill.

Jag kör väldigt sällan ren överkropp det blir oftast om jag ligger borta på jobb och tränar på hotellgym som inte brukar ha så mycket utrustning, jag tränar mest crossfit och kör OL-övningar till stor del. 
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-05-13 12:48:41 följande:

Jag gör sexor i stångcurl med 25 kg, fast så svag tycker jag nog inte att jag är.

Har för mig att jag fick rejält med pisk för skillnaden i muskelmassa mellan tjejer och killar i någon tidigare diskussion
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-05-13 13:17:57 följande:

Var tvungen att kolla på diskussionen och: herre vilka framsteg jag har gjort i somliga övningar (framför allt har jag blivit väldigt mycket starkare i mark - 1,5 x kv).

Grymt!
  • Studentpappa

Pass 58 "Tommy mac"

12 Burpees
    12 Thrusters (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Power Snatch (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Push Jerks (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Hang Squat Clean (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Overhead Squat (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Thruster (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpee
    12 Power Snatch (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Push Jerks (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Hang Squat Clean (F ? 75lb / M ? 115lb)
    12 Burpees
    12 Overhead Squats (F ? 75lb / M ? 115lb)

Ny lokal, äntligen en riktig box. Kommer bli grymt framöver :D
  • Studentpappa
    JTo skrev 2015-05-17 14:59:49 följande:

Toughest i helgen då :) avslutade på den imponerande tiden "strax över 2h" och ett par straffrundor men jag klarade flera som jag var tveksam till om jag skulle lyckas med innan, det var det blötaste och kallaste jag gjort i hela mitt liv och 5-6km in så svor jag på att avsluta mitt medlemskort på gymmet och aldrig anstränga mig igen i hela mitt liv.. men det gick över :D så nu har vi redan börjat planera och lägga upp träningen inför nästa års lopp :)

Så mörbultad, blåslagen och stel så tar jag ett par dagars paus från träningen :)

Kul! Jag hade ett gäng kompisar där som körde, verkade helt klart varit kallt
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!