Träningsnördar - här samlas vi!
45kg i vadpress och 30kg i bicepscurl? Dags att lägga om träningen lite? ;P
Man "bör" utan för stora problem kunna köra sin kv i vadpress i 8-12 reps x 4-5 set.
45kg i vadpress och 30kg i bicepscurl? Dags att lägga om träningen lite? ;P
Man "bör" utan för stora problem kunna köra sin kv i vadpress i 8-12 reps x 4-5 set.
Väl resonerat, muskelkontakt är a och o. Dock misstänker jag att vederbörande är ditt antifan under nytt nick...
Pass 57
Övade overhead-squat i ca en timme 40-50-55 kg lätt men övningen är ny för mig och ganska svår då min rörlighet inte är den bästa. Men det blir definitivt bättre, för 4 månader sedan klarade jag den inte det alls då jag var för stel.
Svårt med tiderna, kom på gymmet 2120 inte rätt laddning då..
Jag gör sexor i stångcurl med 25 kg, fast så svag tycker jag nog inte att jag är.
Var tvungen att kolla på diskussionen och: herre vilka framsteg jag har gjort i somliga övningar (framför allt har jag blivit väldigt mycket starkare i mark - 1,5 x kv).
Pass 58 "Tommy mac"
ca 30 min.
Pass 59
Crossfit, en herrans massa övningar. Kul var det, nya lokalen är mumma för motivationen!
Toughest i helgen då :) avslutade på den imponerande tiden "strax över 2h" och ett par straffrundor men jag klarade flera som jag var tveksam till om jag skulle lyckas med innan, det var det blötaste och kallaste jag gjort i hela mitt liv och 5-6km in så svor jag på att avsluta mitt medlemskort på gymmet och aldrig anstränga mig igen i hela mitt liv.. men det gick över :D så nu har vi redan börjat planera och lägga upp träningen inför nästa års lopp :)
Så mörbultad, blåslagen och stel så tar jag ett par dagars paus från träningen :)