Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

JTo skrev 2015-04-26 13:03:14 följande:

Grattis :)

Wilowa skrev 2015-04-27 19:15:17 följande:

Grattis!

Tackar

Börjat med bygge av lekstuga idag, 18500 steg hittills inkl 6km löpning i 5:30 tempo i skogsslinga. En bättre dag helt enkelt!

Var vaken i två dygn i samband med förlossningen den 24:e och inte har det blivit så mycket sömn sedan heller. Det märks måste jag säga.
  • Studentpappa
    JTo skrev 2015-04-30 15:40:45 följande:

Sprang 5,5km idag på gymmet, riktigt, riktigt tråkigt att springa på löpband nu när jag vant mig att springa utomhus men det gick bra, kändes som att jag hade kunnat fortsätta i evigheter om jag inte blivit så uttråkad :)

6.40min/km för övrigt!

Jag håller med, löpband är så tråkigt så jag klarar det bara inte. Jag bygger lekstuga med en 3,5 åring, helt otroligt vad det går bra. Igår var hon med mig ute från halv tio till fem, trodde jag aldrig hennes tålamod skulle klara

Hon går runt med sina hörselkåpor på och sjunger för fulla muggar och slår lite random på saker med sin leksakshammare, sen hämtar hon skruv år mig. För att inte säga, frågar om hon får börja måla..
  • Studentpappa
    JTo skrev 2015-05-05 18:24:45 följande:

Blir det toughest för dig nu då?

Det kan det nog bli men inte i Umeå, det är fler tätt inpå vår nya bebis. Treåringen är otroligt krävande i dagsläget.
  • Studentpappa

Pass 54

Marklyft

4x4 120kg

3x5 100kg

Toe to bar 6x5

Vadpress 5x5 45kg

Bicepscurl 5x6 30kg

Push jerk 3x5 50kg

• Studentpappa
    JTo skrev 2015-05-08 20:13:44 följande:

6.6km på 42 min igår!

Härligt!

Pass 55

Snatch, Clean&jerk, benböj ikväll.

Första gången jag övar snatch, inte så enkelt speciellt som jag är så stel. Men kul övning annars.

Inte bästa energin under passet då min mage rasade ihop kring lunch, tog en imodium och sov en timme så var jag iaf skaplig sedan men knappast på topp.

Vägde mig idag också har droppat till 84 kg nu, inte tappat någon styrka vad jag märkt så det är väl en lyckad deff hittills, även om det känns konstigt att vara så lätt. Väger iofs kanske lite mer en normal dag utan maghaveri.
  • Studentpappa

Barnen ville inte riktigt samarbeta ikväll så det fick bli ett lättare pass hemma. 

Kör med kettlebell 16 kg och kroppsvikt.

fullswing 10 x 16kg
    axelpress varje sida 10 x 16 kg
    turkish get up 5 x 16 kg
    tripple 10 x 16 kg
    HSPU x 5 var tanken men jag hade en dålig dag, gjorde 8 totalt. 

3 varv.

• Studentpappa
    CissiJissi skrev 2015-05-11 23:54:36 följande:

Då har jag en fråga till er experter här inne:)

Jag behöver få tydligare blodkärl i armarna och vet att styrketräning hjälper, vad är det mest effektiva sättet? Någon övning ni tycker är bra?

Synliga blodkärl har med lågt kroppsfett och gener att göra, du kan vara väldigt vältränad utan att det för den sakens skull syns på dina blodkärl. Men annars om du bara bryr dig om dina armar kan du bicepscurla i ett halvår för att sedan deffa.
  • Studentpappa
    CissiJissi skrev 2015-05-12 08:53:52 följande:

Hmm.. På blodcentralen sa de att det hjälper för att det ska bli enklare att ge blod, att blodkärlen kommer tydligare fram om armarna arbetar hårt mycket.. Inte för synlighetens skull i sig alltså.. Jag får väl träna vanlig styrka i armarna och se om det hjälper då.. :)

Jag trodde du var ute efter den estetiska aspekten, inte för att enklare kunna ge blod
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!