• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Jag sprayar men har ännu inte fått min blödning. Är på spraydag 10 idag. Förra gången kom den på spraydag 8. Ska ringa Huddinge på tisdag om den inte kommit.

• Chief Wiggum

Jag fick mina "indianer i passet" precis så jag är glad för det, ska börja spruta på lördag. Den är annars väldigt oregelbunden, allt från 27-34 dagar så det känns bra att den kommit. Annars är det lite vikuppgång på nåt kilo, lite huvudvärk på förmiddagen men annars inte mer, så det går bra.

Jag får väl säga grattis till dig nu, RingRing =)

• LS 1976

Hej alla!

Jag har inte varit så aktiv i den här tråden på länge, det beror på lite olika saker. Mest beror det på att vi valt att skjuta vårt nästa försök till efter sommaren. Ville ge kroppen gått om tid att hämta sig efter de 4 misslyckade PGD försöken.  Kom idag hem efter 2 veckors semester i Italien, det borde vara nog för att ladda upp batterierna inför näst omgång...

Ser att det hänt mycket i tråden sedan sist jag var inne och läste, får gratulera er som fått positiva besked på ett eller annat sätt. Känner även med er som fått dåliga besked.

När det gäller reseersättning är det Skånetrafiken man vänder sig till om man bor i Skåne. Jag har fått ersättning både för tågbiljett vid vårt första möte i Solna/Huddinge samt milersättning när vi kört bil upp för ÄP/ET. Man måste ha en kopia på remissen samt intyg på vilka dagar man varit där på läkarbesök. Det ska även vara möjligt att få ersättning för logi om man har läkarbesök tidigt på morgonen och måste åka upp dagen innan. Detta har jag inte testat att få ersättning för då vi stannat kvar i Sthlm mellan ÄP/ET. 

• Kattflickan

Nedregleringsmensen kom idag på dag 11. Ringde Huddinge och fick bekräftat datumen för sprutstart och EP.

Mår annars bra men har igår och idag haft ont i huvudet. Kan bero på solen igår också.

LS: Kul att höra av dig igen! Hoppas ni kan ladda om batterierna i sommar!

Om inte detta försök lyckas så funderar vi på att gå över till äggdonation på vårt sista landstingsförsök. På ett sätt skulle det vara en lättnad att slippa mina gener.

Millan

• Tez

Blev så glad när jag hittade denna tråd! Vår remiss har precis skickats till Huddinge! Min sambo har balanserad translokation och vi har gått igenom flera missfall. Men nu väntar IVF och PGD. Mycket tankar som rör sig i våra hjärnor... Önskar alla här lycka till och det känns bra att det finns lyckade exempel här också, det inger hopp!

• RingRing

Tez: välkommen till tråden, hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge innan ni kan köra igång med behandling.

Wiggum: tackar

Ls1976: kul att höra av ifrån dig. Låter härligt med semester i Italien, ladda batterierna lite.

Kattflickan: Jag hoppas verkligen att ni lyckas så ni slipper vidare behandlingar men jag förstår att det måste kännas skönt att ha en handlingsplan ifall det inte funkar, att veta vad nästa steg blir.

• AlexiaGiulia

Hej hej tjejer! Då var vi igång igen... 2 gånger har vi fått ut ägg men aldrig tillbaka några... Idag är jag på sprutdag 4.

• RingRing

AlexiaGiulia: välkommen tillbaka och lycka till med sprayandet, hoppas att det kommer bli en lyckad behandling.

Hur går det för er andra som är mitt uppe i behandling?

Ego: igår var det dags för NUPP och det gick jätte bra. Fick låg risk för alla 3 trisomierna och båda små liven växer och verkar må bra. Är så lättad och glad, kan knappt tro att det äntligen denna gången kanske går vägen, känns helt otroligt! Heja PGD

• Chief Wiggum

Hej!

Härligt RingRing.

AlexiaGiulia: Welcome, vi verkar kanske ha äggplock samma dag?

Jag är på sprutdag 7 och har beräknat plock om en vecka. Sen tillbakaförande på onsdagen. Jag var på ultraljud igår och det fanns 12 st välmående blåsor. Jag har låg dos (112.5) och fick sänka mer (till 75) igår efter blodprovet. Så bra antal ägg, men risk finns att jag kan bli överstimulerad eftersom jag reagerar lätt på medicinen. Är verkligen jätteglad över att ha fått så bra utdelning, var rädd att det inte skulle finnas något alls där inne.
    Så rent statistiskt sett så borde något av dem få komma tillbaka till mig: 6 st som inte har genförändringen och iallafall borde någon/några av dessa klara sig genom hela processen från utplock, befruktning, analys till insättning.

• Kattflickan

Wiggum: låter strålande! Själv är jag svårstimulerad och kommer få maxdos, 450 enheter och förra gången fick jag bara ut 4 ägg. Men det blev ju ET ändå.

Jag börjar med sprutorna på tisdag.

Ringring: Den här gången ska det gå bra. Fantastiskt med lyckat kubtest!

Millan (som sprayar och sprayar)

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång