RingRing skrev 2011-06-15 14:54:24 följande:
Man hoppas att man ska träffa någon som man kan känna förtroende för. Har ni fått träffa olika läkare varje gång eller försöker dom se till att man får komma till samma ?
Eftersom vi bor nästan 60 mil från KI har vi faktiskt bara varit på ett "läkarbesök" där. Det var strax efter att de fått vår remiss. Vi var då uppe och träffade en läkare på KI Huddinge, Margareta tror jag hon hette samt en barnmorska. Läkaren var väldigt trevlig och gick igenom våra uppgifter från utredningen samt gjorde en gyn.undersökning. Sedan fick vi träffa en barnmorska som visade oss hur jag skulle ta medicineringen. Vi träffade även en genetiker på KI Solna som gick igenom vilka alternativ vi hade vad gäller PGD.
Efter detta har vi bara åkt upp till Sthlm för att göra tre ÄP och en ET. Vill minnas att jag haft olika läkare vid samtliga ÄP. Den gången som det även blev ET så var det samma läkare som gjort ÄP den gången. Har inget dåligt att säga om de läkare jag träffat. Pga lugnande medel och en hel del morfin har jag vissa minnesluckor från mina ÄP, det är mest sambon som pratat med läkarna då. När man ringer in med frågor pratar man med barnmorskorna, behöver läkare konsulteras är det bm som pratar med läkaren och ringer sedan tillbaka.
I samband med våra IVF försök har jag gjort alla kontroller iform av blodprov och VUL på hemorten. De faxar sedan uppgifterna till KI som ringer upp när de kollat upp värdena. Detta har funkat otroligt smidigt. Vad jag har förstått på andra som gör IVF på KI och bor närmare kliniken så verkar de bli kallade på läkarbesök mellan de olika försöken. Detta har vi inte behövt göra. Behöver något kontrolleras kan jag gå på kliniken där hemma som sedan skickar infon vidare till KI.