LS 1976 skrev 2011-09-13 13:36:23 följande:
Beklagar sorgen. Minns hur ledsen jag var när min hund fick somna in. Det är många år sedan nu. Han hade cancer som hade spritt sig över stora delar av kroppen. För hans egen del var det nog skönt att få somna in.
Spännande att ert möte närmar sig. Hur långt har ni till Sthlm? Vi tog tåget dit första gången, de andra gångern har vi kört bil. Man får ju alltid beräknade datum för ÄP och ET men det är ju under förutsättning att kroppen gör som man vill. Vi har tyckt att det har känts osäkert att boka biljett, kostar ju en del om man inte bokar i god tid innan. Vid vårt förra försök fick vi ändrade datum, vi bytte tid med ett annat par som inte låg i fas med sin behandling.
En annan sak när det gäller resan. Kolla med ditt landsting om ni kan få ersättning för era resekostnader. I Skåne får man milersättning om man kör själv, när vi tog tåget betalade de tågbiljetten. Tror att man även kan få för hotellkostnaden om man har en morgontid och bor långt från sjukhuset. När vi gjort ÄP/ET har vi stannat kvar i Sthlm mellan ÄP och ET. Vi har då hyrt lgh billigt via sambons jobb.
Tack för omtanken. Ja det är jätte hemskt han har lämnat ett sådant stort tomrum och saknad...
Hemskt med din hund, men som du säger så var det säkert skönt för hans del att somna in, men det gör ont ändå. Det är trots allt en kär familjemedlem.
Vi har 33 mil till sthlm. Jag tror nog att vi kan få för tågbiljetterna, vet att vi har fått ersättning när vi åkt till lund och senast när vi fick åka till linköping, så det ska jag kolla upp.
Kan tänka mig att det blir lite krångligare när man åker upp för ÄP/ET eftersom man bara får ett preliminärt datum till att börja med. Det kommer säkert bli att vi tar bilen då med.
Kram