IVF/PGD väntar på eller är igång
Hej alla!
Jag hakar på här. Ska till Huddinge för samtal om två veckor. Ska göra IVF/PGD. Jag har en translokation som orsaker svåra missbildningar och där med oftast missfall.
Usch, jag är helt förstörd av alla turer kring att bli med barn. Har vetat i 4-5 år om min translokation och försökt bli gravid i två år. Ändå måste jag gå igenom tre dokumenterade mf på raken innan jag har rätt till remiss. Nu har jag varit gravid 4 ggr och är helt psykiskt slut! Inte bara pga missfallen och att ALLA kompisar och släktingar i fertil ålder får/väntar barn just nu utan också för allt strul vid läkarna.
Jag är så trött på att rusa till barnmorskan för att bevisa min graviditet med ett test, vänta på missfall, börja blöda och ligga i gynstolen med pågående missfall och behöva titta på ultraljudsbilder på bebisar på väggen. Olika läkare varje gång, läkarstudenter som också ska va med. Min elaka svärmor som vid senaste missfallet frågade mig vad jag väntat mig.
Är 34 år och först sa de att jag inte får va äldre än 35 år och att jag ju inte får göra PGD på egen bekostnad. Sen sa de att det var fel, gränsen är 40 år. Remissen som kom bort, hamnade i fel kö, sen fick jag ett brev om att remissen inte räknades och jag skulle kontakta min läkare om jag ännu var intresserad av att göra behandlingen. För att sedan få ett telefonsamtal där de sa att det blivit fel i förra brevet.
Remissen skickades i mars i år och först nu ska vi på samtal, sen kan det ännu dröja 3-12 månader innan vi är igång.
Fan, jag är helt slut! Har inget förtroende alls och undarar om det kanske inte är bättre ändå att fortsätta försöka på egen hand. Det är väl ändå bara runt 20% chans att det fungerar.
Idag kom dråpslaget, en kollegas fru som är 42 år och kämpat i många år för att bli gravid är nu höggravid med barn nummer två på två år. Inget IVF där inte. Livet är så jäkla orättvist!!