iframtiden skrev 2011-11-13 16:27:01 följande:
Hej! Det var ett tag sedan jag skrev. Har ett kromosomfel och har därför genomgått flera missfall senaste två åren.
I fredags ringde de från Huddinge och sa att det blir vår tur med IVF/PGD efter jul!
MEN! I går plussade jag! Vet att jag har lätt att bli gravid men hitintills har det ju aldrig gått vägen. Så nu är det som vanligt bara att vänta och se.
Jag förstår din oro, att gå och vänta innan man vet ifall det lilla livet är friskt eller ej är jätte tufft: Men jag vill ändå säga grattis och jag hoppas att det lilla fröet är frisk och bestämt sig för att stanna kvar.
nicolina78 skrev 2011-11-18 12:41:16 följande:
Åh va roligt att jag hittade denna tråd. Är mitt uppe i detta. När dottern föddes kom de fram genom forskning att både min mamma, jag och min dotter bär på ett syndrom som för vidare till 50%. Vi fick göra vårt första Ivf nu i höst och satte tillbaka. Tyvärr blev det inget +. Hade nog lite för höga förhoppningar innan och trodde nog att det skulle gå. Nu blir det förhoppningsviss ett nytt försök nästa månad. Går också i Huddinge.
Välkommen till tråden, beklagar att det inte blev något + vid ert förra försök. Vi är några här i tråden som väntar på att få köra igång med behandling snart så vi får hoppas på många + nästa år.
Kattflickan skrev 2011-11-18 17:25:16 följande:
Hej,
Mitt amh-värde är lågt, får se vad läkarna i huddinge säger, om det är någon idé för oss med ivf. Jag känner mig så deppig idag!
Nej
Jag hoppas innerligt att de låter er få försöka med PGD trots att ditt AMH värde var lågt. Visst har ni haft ganska lätt att bli gravida spontant?
Hoppas att de ger er en chans.
ego: Jag tror inte att vi kommer att hinna göra någon behandling innan detta årets slut. Ringde till klinisk genetik i onsdags och frågade hur det gick med vår analys, den var inte klar än. Om vi skulle hinna med en behandling innan detta årets slut så skulle vi vara tvungna att köra igång denna cykeln och idag är jag på dag på dag 19, så om vi inte får ett klar tecken inom 2 dagar så får vi vänta.
Det gör mig inte så jätte mycket att få vänta en månad mer eller mindre, jag känner mig lugn nu när jag vet att vi står på tur och vad gör en månad när man har väntat i år.
Hoppas att ni haft en bra helg!