• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Hej hej länge sedan jag skrev något här!

Jag har inte alls varit aktiv här, har försökt att koppla bort allt som har med att bli gravid och bara gjort saker för mig själv/ vårt förhållande. Resa, vara i stallet, ja allt som jag vet att jag inte kommer ha tid med ett tag framöver om allt går som det ska. 
    Vår analys är fortfarande inte klar, pratade med klinisk genetik i måndags förra veckan och de sa då att den ska vara klar om 2 veckor, vilket innebär inte veckan som kommer utan veckan efter det. Känns kul, spännande men samtidigt skrämmande att veta att vi snart är igång.

Kattflickan: Har du hunnit att köra igång än? 

LS1976: Vad skönt för er att äntligen fått besked

• Kattflickan

Hej RingRing, jobbigt att det tagit dem så tid att sätta upp er analys! Men skönt att väntan snart är över.Kan trösta dig med att vi fick köra igång rätt omgående efter besöket i Huddinge, hoppas det blir detsamma för er. 

Jag är inne på spraydag 4 idag. Sprayar med Synarela, kör långa metoden. Jag är ju lite glömsk och är så rädd för att missa att spraya att jag har ställt 3 alarm att ringa några minuter innan jag ska spraya. Dessutom har jag satt upp ett utdrag ur min almanacka på insidan av ytterdörren så att jag inte ska ha glömt att spraya innan jag går på morgonen och inte glömma att jag har sprayat

Jag tycker att du gjort rätt i att koppla bort graviditetstankarna! 

Millan

• RingRing
    Kattflickan skrev 2012-02-05 21:34:41 följande:
    Hej RingRing, jobbigt att det tagit dem så tid att sätta upp er analys! Men skönt att väntan snart är över.Kan trösta dig med att vi fick köra igång rätt omgående efter besöket i Huddinge, hoppas det blir detsamma för er. 

Jag är inne på spraydag 4 idag. Sprayar med Synarela, kör långa metoden. Jag är ju lite glömsk och är så rädd för att missa att spraya att jag har ställt 3 alarm att ringa några minuter innan jag ska spraya. Dessutom har jag satt upp ett utdrag ur min almanacka på insidan av ytterdörren så att jag inte ska ha glömt att spraya innan jag går på morgonen och inte glömma att jag har sprayat

Jag tycker att du gjort rätt i att koppla bort graviditetstankarna! 

Millan

Om vi har tur så kan vi kanske hinna med att börja i denna cykeln, dag 21 är den 20 feb. Jag har inte allt för stort hopp men om det går undan så finns möjligheten. När vi va på besök i okt sa de på huddinge att det ända de väntar på är analysen och att så fort den är klar så är det bara till att köra igång. 
    Jag ska också köra långa metoden, spray synarela och sprutor puregon. 
    Känner du av något ifrån synarelan?
  • RingRing

Hej igen!

Blev lite chockad idag när jag fick ett samtal ifrån Anette bm på Huddinge, vår analys var klar jippie! Fick höra förra veckan ifrån solna att det skulle dröja 2 veckor till innan den var klar men det gick visst fortrare. Jag och Anette har ringt om varandra under dagen, men hon lämnade ett meddelande och bad mig ringa upp på onsdag för då ska hon sitta vid telefonen. Tänk om vi kör igång om ca 2 veckor, underbart!

• Chief Wiggum

Åååh vad kul men alla glada nyheter. Vi var där igår och de trodde att det bara skulle ta några få månader att sätta upp analysen om allt går enligt planerna. Så förhoppningsvis är vi igång snart också. Jag är så lättat över detta besök, jag var inställd på att de skulle säga att minst 12 månader skulle de ta innan de kan sätta igång OM de hittar en bra metod och sen en lång kö på det. Det visade sig att de har förberett en pdg för samma sjukdom tidigare, men den slutade i spontangraviditet och utfördes aldrig, men att allt fanns förberett.

Puh!  

• Kattflickan

Vad mycket goda nyheter! Hoppas du får köra igång snart Ringring!

Wiggum, det är ju superbra att de redan påbörjat jobbet med er analys! Jag tror att de tar i med försiktighet när de säger att det tar 6-12 månader att sätta upp analysen, i vissa fall kanske det gör det.

Här sprayas det för fullt, har faktiskt haft lite mardrömmar och haft svårt att sova vilket jag aldrig brukar ha. Antar att det är en effekt av sprayen.

Nu hoppas jag verkligen att vi alla blir gravida snart! 

Millan

• RingRing
    Chief Chief Wiggum skrev 2012-02-07 08:00:38 följande:

Åååh vad kul men alla glada nyheter. Vi var där igår och de trodde att det bara skulle ta några få månader att sätta upp analysen om allt går enligt planerna. Så förhoppningsvis är vi igång snart också. Jag är så lättat över detta besök, jag var inställd på att de skulle säga att minst 12 månader skulle de ta innan de kan sätta igång OM de hittar en bra metod och sen en lång kö på det. Det visade sig att de har förberett en pdg för samma sjukdom tidigare, men den slutade i spontangraviditet och utfördes aldrig, men att allt fanns förberett.

Puh!  

Då får vi hoppas att det inte kommer att ta så lång tid innan ni är igång
  • LS 1976

Kul att den här tråden har vaknat till liv igen. Det är också mycket trevligt att höra om alla framsteg av olika slag. Själv var jag på apoteket i veckan och bad om en utskrift på vilka recept jag har. Såg då att alla mediciner inför nästa försök redan var på plats. När det blir dags att starta måste jag dock ändra en sak. Jag har fått utskrivet nässpray istället för sprutor inför nedregleringen. Nässprayen funkar inte lika bra som sprutorna på mig. Det blir en massa extra sprutor förutom hormonerna men det är det värt.

• RingRing

Så då var planen upplagd, pratade med Anette i onsdags och jag ska börja att spraya den 20 feb om ca 1 1/2.
    Jag känner mig rädd, som vi har längtat och vänta och nu gäller det. 

• RingRing

Hej hej!

Tänkte bara slänga in en kort liten fråga som jag hoppas att någon av er har svar på.
    Jag har nu hämtat ut alla mediciner inför IVF/PGD men jag kom på att jag ha inte fått några kanyler, behöver man recept eller ska dom automatiskt följa med puregon ampullerna? Tänkte ifall det är apoteket som har gjort fel eller om det är huddinge som har glömt att skriva recept.
    Lite snurrig, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
    Hoppas ni alla har en bra helg!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång