• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • AlexiaGiulia

Man kastas mellan hopp och förtvivlan... Vi har pratat om donation men de e inte något som vi känner att vi vill...

Va skönt att du mår bra på medusinerna... Kanske e de så att de har varit situationen som gjort att jag mådde sämre denna gången...vårt mirakel blir 8 år detta året å de gör mig väldigt stressad... Dels vill jag inte ha försökt få barn under hela hennes liv å den ville jag ju ha barn "nära", hon var inte änns 2 år vid första försöket...hoppas inte hon förstår å känner att hela hennes barndom har hennes föräldrar försökt få fler barn...

Hon är mitt allt! De e för henne som jag orkat gå ur sängen å fortsätta leva i perioder!! Men längtan efter de andra barnet är större än första... Jag hade ingen anning vad jag längtade efter första gången...

• Kattflickan

Sisådär. Bara 5 fullstora folliklar. Men det blir äggplock på fredag.

Jag har lågt AMH-värde och kan inte vänta mig så många ägg tyvärr. Vi får helt enkelt se hur det går.

Hur går det för dig wiggum?

• Chief Wiggum

Vi får hoppas att alla fem funkar och att något av dem är friskt. Själv så är jag redo, sitter och väntar på att telefonen ska ringa och då kunna börja med medicin och hela baletten. De sa att det bara skulle ta några månader innan vi kan sätta igång och att de hör av sig om de stöter på patrull. Jag har ännu inte hört något om att det inte skulle funka, så jag är glad.

• nicolina78

Nähä, det gick inte...fick missfall nu i vecka...Tungt just nu. Men jag har ju turen att ha en lite tjej (med samma syndrom som jag) och just nu är jag glad att hon finns som kan få mig på andra tankar

AlexiGiulia:Känner igen mig i det du skrifver längre ner, Om längtan efter 2 an.

AlexiaGiulia skrev 2012-03-03 12:06:34 följande:
    Man kastas mellan hopp och förtvivlan... Vi har pratat om donation men de e inte något som vi känner att vi vill...

Va skönt att du mår bra på medusinerna... Kanske e de så att de har varit situationen som gjort att jag mådde sämre denna gången...vårt mirakel blir 8 år detta året å de gör mig väldigt stressad... Dels vill jag inte ha försökt få barn under hela hennes liv å den ville jag ju ha barn "nära", hon var inte änns 2 år vid första försöket...hoppas inte hon förstår å känner att hela hennes barndom har hennes föräldrar försökt få fler barn...

Hon är mitt allt! De e för henne som jag orkat gå ur sängen å fortsätta leva i perioder!! Men längtan efter de andra barnet är större än första... Jag hade ingen anning vad jag längtade efter första gången...

Maja 091121
  • RingRing

Kattflickan: Hur går det för dig? Välkomnar nya till tråden men vill samtidigt beklagar över mf och misslyckade försök. Ego: Idag är jag inne på dag 7 med sprutorna, mår förvånansvärt bra trodde straff skulle känna lite i tjej magen under sprut behandlingen men hittills inget. Var och lämnade blodprov i dag och de ringde ifrån Huddinge för en lite stund sedan. Ska fortsätta med samma dos och göra vul på torsdag. ÄP är grov planerat tills på måndag.

• RingRing

Suck skriver ifrån iPhone är därför hela texten är ihop tryckt.

• Kattflickan

Fick ut 4 ägg, 2 blev befruktade och gick till biopsi idag, jag lever på marginalerna. Jag hoppas verkligen att åtminstone ett är friskt. ET imorgon om något är friskt.

Millan

• Kattflickan

Förresten, ni som varit med förr. Hur många ägg brukar falla bort vid analysen? Jag hoppas det var mina dåliga ägg som föll bort i första vändan.

• Chief Wiggum

Jag slänger in två frågor också: Ni som gjort äggplock, hur har ni mått dagarna efter det? Jag vet att det är individuellt, men vill ändå höra om man kan träna utan att må jättedåligt dagarna efter. Eftersom jag är instruktör, behöver jag kanske fixa en vikarie i tid.

Sen passar jag på att fråga hur era landsting gör. Hur många försök ni får med äggplock och om ni får eventuella frysta ägg som en bonus på det? Eller är det samma överallt eftersom det görs i Sthlm, alltså 3 ÄP plus frysta ägg som bonus och att de sedan fakturerar sitt egna landsting oavsett antal återföranden? Nån som vet?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång