• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Äggplock inplanerat på torsdag. idag var det 8 stora äggblåsor på höger och samma antal på vänster äggstock, hade även ett par små som var på gång. Läkaren tippade på att vi säkert kommer att få ca 20 st ägg. På onsdag bär resan iväg till sthlm

• Gossi

Hej Mina ägg plockades i måndags (26st) så tyvärr har jag blivit överstimulerad. Ska på ultraljud idag för att se om jag har vätska i buken, vilket det tyvärr känns som. De vill gärna sätta in äggen på fredag, vid pgd vill de undvika att frysa äggen. Känns som om hela magen är ett sort blåmärke, varje steg gör lite ont... Hoppas alltför bra på ultraljudet idag..... Orolig

• RingRing

Oj vad många ägg. Jag förstår att du är orolig. Hoppas på att ultraljudet såg bra ut och att ET blir på fredag som planerat.

Gossi skrev 2012-03-21 08:11:28 följande:
    Hej Mina ägg plockades i måndags (26st) så tyvärr har jag blivit överstimulerad. Ska på ultraljud idag för att se om jag har vätska i buken, vilket det tyvärr känns som. De vill gärna sätta in äggen på fredag, vid pgd vill de undvika att frysa äggen. Känns som om hela magen är ett sort blåmärke, varje steg gör lite ont... Hoppas alltför bra på ultraljudet idag..... Orolig

• RingRing

Nu har vi anlänt till Sthlm. Har börjat känna mig lite öm i magen och blir då självklart orolig över att jag har spontan ägglossat. Är säkert ingen fara men blir så rädd att det är något som ska gå fel.

• Gossi

Ringring, förstår din oro, jag hade oxå känningar innan äggplock och blev orolig. Jag hade frågat om risken att de lossnar själv, de svarade att det har hänt men att det väldigt ovanligt om man bara tagit sprutan på utsatt tid. Så vi håller verkligen tummarna för dig, och ta en panodil eller två om det behövs. Hoppas det går fint imorgon oxå! Mitt ultraljud gick bra idag, puh. Ingen infektion som jag var orolig för. Bara fyllda äggblåsor vilket är helt normalt. En liten ansamling vätska men det var så lite så de vill ändå sätta tillbaka ett ägg på fredag om jag fortsätter att må så bra som jag gör, dvs inga symptom förutom ömheten i magen. De sa till mig att man är öm i magen i flera dagar och att jag ska ta två panodil åt gången. Så nu gäller det på fredag att ett av de 6 ägg som finns kvar inte har sjukdomen (myotubulär myopati) så det blir en insättning. Risken är 25% så ett ägg borde ju klara sig.... Hoppas hoppas!

• Ulrika 80

Kattflickan, Hoppas verkligen att det visar positivt!
    RingRing och Gossi, Lycka till med äggplockningen,
    Vi har fått en tid till Stockholm den 7/5 för inskrivning. Undefär hur lång tid efter det första samtalet har det tagit innan ni börjat behandling?

• RingRing

När äggplocket avklarat. Aj vad ont det gör. Har värk och mol i hela magen. 15 st ägg blev det pch det är vi jätte nöjda med. Borde finnas något att få tillbaka.

Kram

• RingRing

Menar nu är äggplocket avklarat.

• RingRing

Ulrika 80: från att vi var på Huddinge och Solna första gången så har det tagit 4 månader innan vi fick köra igång. Vi var på första möte ibörjan av oktober och jag började med sprayen ca 20 februari. Hur snabbt det går beror på hur lång tid det tar att få en analys metod.

• Ulrika 80

RingRing, Det låter som att det är bra med 18 ägg, hoppas nu att det finns friska ägg där också, håller tummarna. Bor du nära Stockholm eller stannar ni kvar tills de sätter tillbaka äggen? Tack för svaret ang tiden, då får man se hur lång tid det tar då. Men det är iallafall på gång.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång