• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Ringring: 15 ägg är ju jättebra!

Jag har av nånanledning feber ikväll. Inte bra! Har ringt gynmottagningen och de ville inte att jag skulle komma in då jag inte har ont i magen.

• RingRing

Ulrika 80: vi bor lite drygt 30 mil ifrån Sthlm så vi stannar här tills måndag. Kan vara trevligt att få se Sthlm också när man ändå är har vägarna förbi.

Katt flickan: misstänker dom överstimuleringi i och med att du har fått feber eller är det för att vara på den säkra sida?

Jag hoppas att allt ser bra ut.

• RingRing

Läste fel i ditt inlägg såg jag nu kattflickan. Tyckte först att det stod att du skulle in och kolla. Jag hoppas ialla fall att febern inte ställer till det.

• Kattflickan

Jag är garanterat inte överstimulerad, är svårstimulerad. Är rädd att det ska vara en infektion, ska ringa lokala RPC imorgon.

• RingRing

Kattflickan: tycker jag du gör rätt i att ringa RPC , lika bra att höra efter för att vara på den säkra sidan.

Gossi: tänker på dig och håller mina tummar att det finns ett litet ägg att sätta tillbaka idag.

Ego: själv väntar man på att klockan ska bli runt lunch så vi kan ringa och höra hur många som blivit befruktade.

• RingRing

10 st ägg har blivit befruktade, kanon. Nu måste bara ett eller 2 st guldägg finnas där i bland till oss

Har fortfarande lite ont i magen och är svullen men det blir bättre när jag vilar. Hoppas att det är bra med er andra!

• Kattflickan

Svagt positivt test imorse, det borde ha visat starkare på testdagen. Ska ringa KI och höra vad jag gör nu.

• Prizzi

Ringring: vilken dag ska du få tillbaka?

Kattflickan: Hoppas hoppas!!!   

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • RingRing

Kattflickan: förstår att du känner dig uppgiven men jag håller tummarna så hårt jag kan att det kommer gå bra. styrke kramar

Ego: aldrig har tiden gått så långsamt, kl 14.00 ska vi vara på Huddinge, så nära men ändå känns det som en evighet....

• RingRing

Idag är det tänkt att jag ska få tillbaka, är så nervös. Eftersom det är vår förssta behandling så har vi ingen aning om hur det kommer att gå. De siffror vi har fått är ju bara baserade på sannolikheten. Har varit gravid 3 ggr tidigare, ett mf i v 10, Isak som somnade in i samband med förlossningen och ett sent avbrytande Ellie. Isak och Ellie vet vi hade translokationen obalanserad och jag tror säkert att det var samma med vårt mf. Enligt de siffror vi fått ifrån genetikerna så är det 33% risk att translokationen blir obalanserad, 33% att den blir balanserad och 33% att det blir en helt normal kromosom uppsättning. Så enligt sannolikheten så har vi va 66% chans att få ett friskt barn men jag vet inte ifall jag tror på det i och med att det har gått så fel de tidigare graviditeterna. Men jag hoppas hoppas att det kommer gå bra. Jag har så länge trott att det är är PGD som kommer att hjälpa oss att få ett levande barn, det måste bara vara så.

Prizzi skrev 2012-03-26 09:24:19 följande:
    Ringring: vilken dag ska du få tillbaka?

Kattflickan: Hoppas hoppas!!!   

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång