lmp skrev 2011-06-15 13:17:21 följande:
Hej!
Vi har just fått veta att vår remiss kommit fram till Karolinska för PGD/IVF utvärdering men har ingen aning om hur lång tid vi nu får vänta på nästa steg. Det känns bra, men samtidigt saknar jag självklart min älskade son som vi förlorade i april i år efter ca 2 månader
(pga dödlig recessivt nedärvd sjukdom utan botemedel som vi inte hade en aning om) men eftersom vi inte vet väntetiden som sagt valde vi att "hoppa på tåget" nu i vilket fall. Dessutom kommer vi försöka själva också pga samma orsak...Med risk för abort om fostret visar sig få samma diagnos vid moderkaksprov...
Håller tummarna för oss alla!
Kram.
Hej och välkommen hit.
Beklagar er stora förlust av er son. Förstår att saknaden är stor.
Man tycker att ingen ska behöva bära med sig erfarenheten av att förlora sitt älskade barn.
Vi förlorade vårt första barn Isak i samband med förlossningen 14 dec 2007, och den 21 januari i år förlorade vi lilla Ellie i ett sent avbrytande nästan halvvägs in i graviditeten. Både Isak och Ellie hade en obalanserad translokation som inte är förenda med liv.
Jag själv har en balanserad translokation som inte är någon fara för mig, men vid en graviditet kan den bli obalanserad som hos Isak och Ellie.
Vi hoppas nu att PGD ska hjälpa oss att få ett friskt, levande barn.
Vi har blivit beviljade PGD ifrån vårt landsting och det har skickats en remiss till huddinge. Jag hoppas att det inte kommer att ta allt för lång tid innan vi får hjälp.
Kram