• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Chief Wiggum

Sådär, idag har det blivit dags. Efter ett års väntan har min klimakterieresa nu börjat =)

• RingRing

Wiggum: spännande, hoppas att du inte k

• RingRing

Dumma telefon som skickar iväg innan jag är klar !

Wiggum: kul spännande att ni nu är igång

Jag hoppas att du slipper en massa jobbiga biverkningar och att behandlingen flyter på som den ska.

Nu ska det bli fler PGD gravida här i tråden tycker jag

Kattflickan: visst är det dags för dig nu snart också? Har för mig att du och wiggum skulle köra igång ungefär samtidigt.

• Kattflickan

Jag börjar spraya på fredag. Ja, lycka till Wiggum, jag fick inga starka biverkningar av sprayen.

• Snuffan

Hej alla

Jag kom hem igår efter att ha träffat en genetiker. Jag har en balanserad translokation och i feb i år fick jag avbryta min graviditet i v22 då hon hade en obalanserad translokation. Innan det har jag fått ett missfall men har även en pojke på 2,5 år.  
    Nu har vi fått erbjudande om att ansöka om att göra PGD, och det snurrar ju så klart i huvudet. Var egentligen inställd på att fortsätta försöka själva, men vet inte om jag klarar av ett till avbrytande. 
    Hur tänkte ni? Finns det några nackdelar med PGD? Det enda jag egentligen kan komma på är att det verkar ta sån tid? 

Jag satt uppe flera timmar igår kväll och läste era berättelser, och både grät och log med er. Grät för jag vet hur jobbigt det är att förlora ett barn och log med hela mitt hjärta när det har gått bra för er och för att det var så skönt att få känna igen sig själv, har inte träffat nån som gått igenom samma sak.

• Hallis

Hejsan hoppsan!
    Tänkte bara säga Hej..tittade in här.

Jag hör ju till IVF-are  Flört Har gjort en omgång med 5 st insättningar, inget vill stanna Rynkar på näsan Så tog vi en paus på 1år då jäklar tog det sig bara en månad efter vi satte IVF :en på paus men som tyvärr sluta i missfall. Men nu så tänkte vi dra igång igen.

Jag ska även försöka vara lite mer aktiv på familjeliv..för det har jag vart väldigt dålig på dom senaste året

Alla tummar och tår håller jag för oss alla Solig 

• RingRing

Välkomnar er nya till tråden

Snuffan: Beklagar att även ni har behövt avbryta en graviditet. Läser att det är rätt så nyligen så jag kan tänka mig att ni fortfarande lever mitt i sorgen över förlusten av er lilla flicka. Och att ni mitt i sorgen fått veta att du har en translokation gör inte saken lättare.

Får oss har valet ang PGD varit väldigt lätt, efter att förlorat 1 barn i samband med förlossningen samt gjort ett sent avbrytande så vågade vi inte försöka på egen hand. Vi såg PGD som vår chans till en familj. Jag har lik som dig en balanserad translokation och både Isak och Ellie hade fått translokationen obalanserad och det är tyvärr inte förenat med liv. I februari i år påbörjade vi vår första PGD behandling och lyckligtvis så hade vi turen att lyckad på första försöket. Vi fick tillbaka 2 embryon och när vi var på vårt första vul så visade det 2 små levande gryn.

Så jag har inget negativt att säga om PGD för oss har det bara inneburit möjligheter.

Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er och er situation. Om det är något du undrar över så är det bara att fråga.

Kramar

• Kattflickan

Snufflan: Beklagar verkligen ditt avbrytande, vet hur hemskt det är. Jag tror att många i din situation, med en translokation kan bli  hjälpta av PGD. Du har ju också blivit gravid av dig själv vilket är ett plus! 

Hoppas verkligen det går fort för dig att få göra PGD.

Millan 

• Chief Wiggum

Välkommen Snuffan. Skönt att ni fått erbjudande om pgd, visst det tar kanske lite lång tid från början till slut, men det kanske det är värt.

Här kommer jag med frågor IGEN till er som gjort pgd redan: Det datum man fått för äggplock, det är väl bara preliminärt väl? Ingen ide att boka tågbiljetter (från Skåne) än?

• Kattflickan

Signum, när du fått din nedregleringsblödning så ska du ju ringa dem och det datum jag fick då för äggplock stämde sen. Det går inte att boka med avbeställningsskydd? Däremot så sköt de på ET en dag pga att de ville analysera en kromosomavvikelse till. Millan

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång