• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • AlexiaGiulia

Dom sa att dom är väldigt restriktiva med 2 nu tydligen.... Jag sätter in så många vi får!!!!

• RingRing

Wiggum och Alexia tänker på er idag och väntar spännt på att få höra av ifrån er och veta hur det gått.

• RingRing

Kattflickan hoppas att ditt vul går bra idag och att det har börjat växa till sig några äggblåsor

• Kattflickan

Bara 3 äggblåsor ;-(

Några små som kanske kan bli nåt, läkaren ville egentligen senarelägga äggplocket, undrar vad Huddinge säger om det?

• Chief Wiggum

Kattflickan, nä va synd. Hoppas att fler växer till sig. De på Huddinge verkar ju vara väldigt flexibla och har koll så hoppas de blir senarelagt då.

Äntligen hemma igen: Det var 9 som gick till biopsi, varav 4 var friska. Ett som var jättefint sattes in och ett annat lades i frysen. De andra två behöver växa till sig lite OM de ska kunna frysas in så det görs de isåfall imorgon. Man är ju rädd att de ska trilla ut såfort man tar i lite eller rör på sig för mkt, men de ligger ju så skyddade där, men ändå =).

Alexia, sorry om det verkade lite konstigt att jag stoppade dig innan idag, men sköterskan sa "då tar vi samma rum idag som i fredags" och då fattade jag att det var du (eftersom du deklarerade det här innan). Dessutom kände jag igen din karl från i fredags så jag chansade när ni kom gående.

• Chief Wiggum

Glömde skriva att jag har vätska i buken =(, så jag får vara vaksam dagar framöver nu.

• AlexiaGiulia

Jag tyckte de va jätteroligt att du gjorde de :) blev lite chockad :) Åkte du upp själv?

Vi hade 7 st som gick till biopsi och 5 var friska :) så nu har jag berättat för mina ägg hur bra de e att bo i Skåne å hur roligt vi ska ha de så nu e de väl bara att hålla tummarna.

Jag hade oxå vätska i buken å läkaren sa -du har haft rätt ont va?....

• RingRing

Grattis Alexia och Wiggum till ruvar status. Toppen resultat för er båda

Alexia: fick ni tillbaka 1 eller 2 embryon? nyfiken.

Kattflickan: hoppas på att de 3 äggen + några blåsor brevid växer till sig så ni hinner med äp som planerat. Har du hört något ifrån Huddinge än?

• Kattflickan

Ja, det blir äggplock på måndag. Förra gången fick jag ändå ut ägg så jag kom till ET. Så jag hoppas på att det går lika bra nu.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång