• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • AlexiaGiulia

Där gör man inte nåt mer än pratar ev tar prover om de skulle behövas.... Om dom inte ändrat.... Vi fick åka ner till rmc i Malmö sen för ytterligare information ang pgd sen skickades remissen till Sthlm

• AlexiaGiulia

Jag har inte testat eftersom jag fick min mens....

Jag trodde att vi hade 3 i frysen eftersom 5 var friska å vi fick 2 men när jag ringde Sthlm i går så sa dom att där inte var några alls....

• RingRing

Wiggum och Alexia skit också att det inte tagit sig för någon av er :(

Och Alexia verkligen jätte synd att det inte gick att frysa ner något av dom 3 "friska" äggen.

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Chief Wiggum

Jag har inte fått någon mens och ändå var det negativt. En blödning behöver inte betyda att man inte är gravid, inte för att jag vill skruva upp dina förhoppningar, men ändå.

• simple82
    AlexiaGiulia skrev 2012-07-03 17:51:49 följande:
    Där gör man inte nåt mer än pratar ev tar prover om de skulle behövas.... Om dom inte ändrat.... Vi fick åka ner till rmc i Malmö sen för ytterligare information ang pgd sen skickades remissen till Sthlm
    Oj va omständigt, låter ju nästan bättre få remiss till sthlm direkt då ju..
  • Chief Wiggum

Jag har alltid tänkt att mens är en blödning, men det kan vara jag som tänker fel. En blödning kanske är något mindre än mens, men jag antar att de på Karolinska har koll efter att ni pratat igår. Synd att det inte var nåt i frysen, men ni får väl börja med medicinerna i augusti och det är ju rätt snart =).

Hur många försök har ni kvar?

• Chief Wiggum

Simple: Jag bor i Lund och började hos genetiker här. Sen remiss till malmö där de tog prover (hormonvärden) för att se om man är lämpad för att genomgå behandlingen (kanske ser de att sperman är obefintlig eller att man har cystor). Där tog de också prover på könssjukdomar. Sen när allt var klart fick vi komma till Stockholm för ett första gångsbesök hos genetiker, barnmorskor och läkare. Där fick vi massa information och de tog ytterligare blodprov för att kunna använda detta till genanalysen. Likaså togs spermaprov. Sen några månader senare hade de hittat metod och vi kunde då sätta igång.

• simple82
    AlexiaGiulia skrev 2012-07-03 22:37:10 följande:
    Kanske viktigt att ta alla prover å få all information från rätt människa
    Chief Wiggum skrev 2012-07-04 07:23:06 följande:
    Simple: Jag bor i Lund och började hos genetiker här. Sen remiss till malmö där de tog prover (hormonvärden) för att se om man är lämpad för att genomgå behandlingen (kanske ser de att sperman är obefintlig eller att man har cystor). Där tog de också prover på könssjukdomar. Sen när allt var klart fick vi komma till Stockholm för ett första gångsbesök hos genetiker, barnmorskor och läkare. Där fick vi massa information och de tog ytterligare blodprov för att kunna använda detta till genanalysen. Likaså togs spermaprov. Sen några månader senare hade de hittat metod och vi kunde då sätta igång.
    Jaha okey då är jag med på hur de går till, då låter vi de ha den gången då.. Kanske är de bästa att hamna i lund och malmö först i så fall.... För jag har ju tagit hormonprover könsjukdomar och han har tagit sperma prover allt ser bra ut förutom just mitt balanserade kromosomfel mellan 2 och 10...
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång