• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Prizzi

Har de ändrat rekommendationen? När jag satte in i november så sa de att de rekommenderade 2.. Vi var lite tveksamma till 2 men tog det för det va sista chansen.

• Chief Wiggum

Till mig framstod det som det var upp till mig. Han frågade hur jag/vi tänker och jag sa ett räcker just nu. Så då sa han till kvinnan i luckan att hon/de skulle frysa det andra. Han ville kanske höra min anledning till två ET först innan de gör något. Han visste kanske inte att jag aldrig förlorat något barn eller haft svårt i flera år och att det kanske var därför han frågade.

Jag frågade om man fick ta kort därinne, eller om det ens var något att ta kort på. Då fick jag en ultraljudsbild från apparaten över embryot när det var inne o försökte götta till sig. Det var en härlig service. Hoppas bara att jag inte behöver slänga det...

Glad midsommar

• Kattflickan

Grattis till ruvarstatus Alexia och Wiggum!

Anette, sköterskan på Huddinge är så snäll. Hon peppade mig igår med att säga att vi ju inte hade många ägg sist heller men ändå kom till ET. Så, jag har bestämt mig för att inte deppa ihop under helgen. Vi får se hur det går helt enkelt!

Glad midsommar! Nu ska här bakas sommartårta!

• Prizzi

Så det har kanske med hur ägget delat sig med att de säger olika. De sa att jag hade 3 likvärdiga att välja bland...

• RingRing

Vi fick sitta ner och disskutera tillsammans med läkaren ang 1 eller 2 ägg. Hon sa också att de har blivit mer restriktiva med att sätta tillbaka 2 eftersom deras tvillingfrekvens varit rätt så hög. Berättade lite om risker och så sa hon att dom ändå brukar vilja kunna erbjuda 2 tillbaka så länge man fysiskt är frisk just för att graviditets chansen är något lägre vid PGD och att det är sämre frys möjligheter.

Önskar er alla en trevlig midsommar!

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Ulrika 80

Alexia och Wiggum, lycka till håller tummarna för att allt ska gå vägen.
    Lycka till Kattflickan.

Angående det där med 2 ägg, vi har sagt att vi vill ha ett barn men om det är 2 ägg med dålig kvalitet så har vi bestämt oss för att sätta in båda. Sen får man se vad som händer.

Det har varit en tuff midsommar, det skulle vara sista veckan jag skulle jobbat innan jag min mammaledighet skulle börjat. Det enda somhåller en igång är att man vet att man ska börja med PGD till hösten.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång