• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Ulrika 80

Tack för era fina ord.

Jag har en balanserad kromosomavikelse mellan kromosomerna 2 och 4. Samma problem som ringring men med olika kromosomer. Vi har en son sedan innan men har avbrutit 2 graviditeter efter honom. Och pga att jag är RH-negativ och börjat bilda antikroppar kan jag inte göra moderkaksprov. Därför så fick vi nte veta att vår sista pojke var sjuk förrän vecka 20. Det känns bättre nu när man vet att man kan göra PGD. De läkare vi träffade i samband med det förra avbrytandet sa till oss att det är bara att fortsätta, någon gån gblir det ju bra. Jomenvisst men man orkar inte med hur mycket som helst, varken psyket eller kroppen.

• Kattflickan

Wiggum: Jag vet inte, har inte vågat ringa idag och fråga då jag har så mycket att göra på jobbet. Har inte tid att bli knäckt om jag får dåliga besked

Jag ringer imorgon och hör hur många som gått vidare till provtagning. Då har jag mer tid att bryta ihop.

• AlexiaGiulia

Kattflickan: hur gick de??

Å jag mitt nött tjuv testade en vecka innan... Å givetvis var de negativt så nu känns de skit....

• Kattflickan

Jag hann inte ringa idag, jobbade ändå till kl 19. Usch, jag bara får inte vara så här stressad just nu när vi gör ivf. Det är skitjobbigt på jobbet just nu och jag ska ju vara ledig fr o m fredag och har mycket kvar att göra. Men jag måste ringa dem imorgon, för jag måste få reda på vilken tid vi ska dit på lördag. Hur många dar tog det för er mellan äggplock och insättning?

AlexiaGuilia: En hel vecka innan är säkert för långt innan för att det ska synas på ett test. Hur lång tid är det sedan äggplocket? 

Millan 

• Chief Wiggum

Oooh det var djärvt gjort Alexia, men tycker inte du ska vara allt för nedslagen för det. Det är ändå nästan en hel vecka kvar tills vi ska testa på "riktigt".

Millan: vi båda hade utplock en fredag och insättning en onsdag, så det är samma som för er.

• Kattflickan

Ok! Då blir det lika många dagar mellan äggplock och tillsättning som ni hade! 

Är det någon som vet om karolinskas successrate för PGD har blivit bättre med åren? Hur hög chans har man att lyckas om man får en fin blastocyst insatt? Jag lyckades ju litegrann förra gången, en biokemisk graviditet, dvs. mycket tidigt missfall. Funderar fortfarande på om det berodde på vinterkräksjukan att det blev tidigt missfall. Den här gången ska vi åka till sambons familjs lantställe ( i karntän ) i en vecka efter äggtillsättningen. Där ska vi dessutom passa på att gifta oss, i smyg! 

Millan 

• Chief Wiggum

Wooooooooow, va kul. Grattis i förskott. Hoppas att det blir lite mamma glow på dig under vigseln ;).

• Kattflickan

6 av 8 ägg blev befruktade och har gått vidare till analys! Nu hoppas jag att åtminstone ett är friskt. Jättebra utfall!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång