• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Prizzi

Oki, minns inte vilken vi gjorde mer än att ett prov togs på varje befruktat ägg :) snart är jag i mål. Mindre än en månad kvar tills bebisarna kommer :)

• RingRing

Underbart att ni snart är i mål :) själv har jag nästan hunnit halv vägs, hoppas att resterande tid går snabbt .

• Emma 059

Prizzi: Den största skillnaden är att man väljer ut embryon som har matchande vävnadstyp (HLA -antigen) som det sjuka syskonet för en framtida stamcellstransplantation och inte bara de som är friska. Vad roligt att ni snart är i mål! :) Önskar er all lycka till i framtiden! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid från att du bestämt dig?

• Prizzi

Emma: Tack så mycket!!
    Tog runt ett år. Har en son sedan tidigare innan vi visste om den ärftliga sjukdomen så när det var dags för syskon fick vi två PGD försök av landstinget. Vårat första försök misslyckades men andra gången tog det sig med besked. Vi satte in två ägg iom att det var sista försöket och tvillingar blev det =).
    Tyckte de var jättebra på Huddinge.  
    Då förstår jag mer om vad HLA är. Har läst en bok om det, Rädda Felix eller nått sånt hette den. 

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

RingRing: Hur mår du då? Magen börjat växa nu kan jag tro =)

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Emma 059

Prizzi: Vad härligt! Tack för boktipset, ska genast beställa boken!

• RingRing

Prizzi jag mår betydligt mycket bättre nu. Mår inte illa längre 24/7 och kräks oftast bara på morgonen, har börjat känna av lite foglossning när jag anstränger mig men annars känner jag mig faktiskt ok. Magen har börjat att växa och nu går det nog inte missta att jag är gravid, får i och för sig höra utav vänner att dom tycker jag ser liten ut med tanke på att det är 2 men antar att snart så säger det pang bom och så är jag stor som ett hus Tror i och för sig att min syster var större än vad jag är nu när hon var i samma vecka, hon väntade också tvillingar och det var hennes första barn. Hur mår du nu när det är så nära?

• Prizzi

RingRing: Skönt illamåendet är bättre, för det är verkligen fruktansvärt att må illa och kräkas. Jag mår rätt bra trots att det bara är 3 veckor kvar. Magen är liten säger alla men jag tycker den är stor och ivägen. svårt att böja sig och aptiten är dålig. Har foglossningsbesvär när jag går mycket men vilar jag mest hela tiden är det inte så farligt. Men trött är jag och längtar tills de kommer. Fast känns läskigt med, hur man ska klara av två små bebisar ;)

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Kattflickan

Jag är gravid. Fick ett starkt positivt gravtest i fredags!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång