• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • simple82

För vi ska till lund den 28/9 för att få veta vad för ivf de blir, och vi vet nu redan som halmstad sagt att de troligen blir pdg ivf..men jag är så orolig för vikt kraven överallt.. både om de blir vanlig el pdg.. blir de pdg blir de ju huddinge..

• Kattflickan

Simple: Hur blir du hjälpt av en vanlig Ivf om du har ett genetiskt fel? Då kan ju barnet bli sjukt? Har du ett genetiskt fel och vill ha ett friskt barn är det PGD du ska göra.

Duktigt att du gått ner så mycket i vikt!

• simple82
    Kattflickan skrev 2012-08-31 22:29:17 följande:
    Simple: Hur blir du hjälpt av en vanlig Ivf om du har ett genetiskt fel? Då kan ju barnet bli sjukt? Har du ett genetiskt fel och vill ha ett friskt barn är det PGD du ska göra.

Duktigt att du gått ner så mycket i vikt!
    Jag vill ju göra pgd ivf, men tydligen är de upp till sjukhuset inte till mig att välja vad de blir. De bestämmer om de blir vanlig ivf el pdg ivf..
  • Kattflickan

Fick bra resultat på KUB testet och för mig känns det helt overkligt! Är så tacksam över att vi fått göra PGD och kan få ett friskt barn. Nu kanske jag äntligen kan tillåta mig att tro att det kommer bli barn i mars.

Millan

• nellang

Kattflickan - stort grattis. Njut och försök att slappna av och glädjas åt bebisen - den friska!!! som kommer i mars. Tänk det är guld värt.

• AlexiaGiulia

Väger man för mycket så kan de va så att dom vill att man går ner för att få starta. Vet inte hur bli gränsen är. Tog en paus efter misslyckandet i juni.... nu har jag hittat hit igen.... Jag är gravid!! Tyvärr inte via pga så nu börjar helvetes väntan... v 12 ska de göras moderkaksprov å sen ytterligare en helvetesväntan.... Hatar detta! Samtidigt som detta är min största önskan. Så jäkla dubbelt.

• Kattflickan

Alexia: Grattis! Jag hoppas verkligen att det är ett friskt barn du bär på! Håller alla tummar jag har!

• nellang

Hurra, de ringde från KI i Huddinge. Nu är det min tur att börja med spray och sprutor. I slutet på oktober är förhoppningen att vi ska bli gravida! Håll alla tummarna.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång