• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Ulrika 80

Prizzi, grattis till era 2 barn!

Själv ringde de från Huddinge idag och sa att analysen var färdig :) Så ajg ska börja spraya min nästa mens och det ska vara 9 september. Det är så härligt att det äntligen blir av.
    Snuffan, vad skönt att de var färdiga med din analys också!

• Tez

Sååå roligt med alla positiva inlägg! Det ger mig hopp!
    Vi väntar på att få komma på första besöket... Huddinge fick remissen i slutet på maj så jag hoppas att de ringer snart! Skulle kännas så bra med ett datumen så jag vet att det händer något...

• Snuffan

Tez jag hoppas verkligen att du oxå får svar snart, jag vet hur jobbig den där väntan är, man vill ju bara veta...
    Ulrika vad skönt att du fått svar. Det verkar som vi drar igång ungefär samtidigt, Huddinge sa att jag skulle börja spraya sista september. Jag är så förväntansfull!!!

• Snuffan

Jag funderade på en sak. Ni som redan har gjort pgd, hur gjorde ni när ni gick på alla kontroller under behandlingarna, sjukskriver man sig eller tog ni ledigt från jobbet? Har ni berättat på jobbet att ni håller på med pgd? 

• Kattflickan

Jag har årsarbetstid på jobbet och kan gå ifrån för läkartider generellt. Jag jobbar in den tiden senare. Jag berättade däremot för chefen då hon undrade varför jag skulle vara ledig måndag och fredag veckan innan min semester.

• simple82

Ska till Lund genetiska den 28/9 för att få veta vilken typ av IVF de blir...Små nervös vet dock inte varför...

• LS 1976

Snuffan: Jag har berättat för min chef, tyckte det var enklast så. På mitt jobb får man gå på läkarbesök på betald arbetstid, det har alltså inte varit några problem när det varit dags för blodprov och VUL. Eftersom vi bor ca 60 mil från KI har vi stannat kvar i Sthlm dagarna mellan ÄP och ET. Dagarna för ÄP och ET räknas som läkarbesök och då har jag haft betalt från jobbet, dagarna däremellan har jag tagit semester.

• LS 1976

Vi har nu fått tid för vårt nästa PGD försök, blir en tur till Sthlm i början av november om allt går enligt planerna. Ska börja medicinera vid nästa mens. Har haft ett självvalt uppehåll för att ge kroppen lite tid att återhämta sig. Detta blir PGD försök nummer 5.

• simple82
    LS 1976 skrev 2012-08-30 09:08:12 följande:
    Vi har nu fått tid för vårt nästa PGD försök, blir en tur till Sthlm i början av november om allt går enligt planerna. Ska börja medicinera vid nästa mens. Har haft ett självvalt uppehåll för att ge kroppen lite tid att återhämta sig. Detta blir PGD försök nummer 5.
    Lycka till!!!

Hur många resor till sthlm blir de per försök ca? Ska ju till Lund och få veta vad de blir för ivf och de sa redan nu troligen blir de pdg ivf...
  • Chief Wiggum

Jag sa till min chef att jag skulle upp till Stockholm för läkarbesök och tester. Han vet om min sjukdom, så jag ljög inte men berättade inte hela sanningen Flört.

Jag hade först ett nybesök i Sthlm, sen ett för utplock och ett för att sätta tillbaka. Så 2 turer under själva behandlingen om man inte väljer att stanna där. Sen om man har turen att få något fryst så blir det en gång per återinförande.   

Jag väntar på att få göra en FET, men min himla ägglossning verkar inte komma, eller visa sig på testerna. Så jag har nästan gett upp hoppet på att få tillbaka någon eskimå inom närmsta tiden =(. Jaja, jag får tänka att jag i slutändan inte vill att det skulle ha varit på något annat sätt (får jag hoppas).

Håller tummarna för dig LS! 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång