• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Det är jätte spännande, bara i morgon kvar sedan är det onsdag

Har ingen känsla som säger ifall det är 1 eller 2, men jag tror nog mer på att det bara är 1. Vi frågade läkaren vid ET hur stor chans det var att båda fäster och hon sa då att ifall man väl har fått ett positivt graviditets test så är det ca 30% chans att det är 2. Återstå att se kommer att bli överlycklig oavsett bara det är någon som bor där inne

• RingRing

Hej!

Nu är vi hemkommna ifrån vårt vul och jag tror knappt att det är sant, 2 st små gryn bor i min mage 2 st små pickande hjärtan och de var precis så stora som dom förväntades vara<3

Dubbel lycka

• Ulrika 80

RingRing- GRATTIS till 2 små barn!! vilken härlig känsla att se dem och veta att de är friska.
    Var sökte du reseersättning? Jag bor i Skåne.
    Kattflickan, vad skönt att ni får ett försök till innan sommaren, lycka till!!

• RingRing

Ulrika tack

Vi har lämnat in intyg på när vi varit på besök i Huddinge. Intygen har vi lämnat på vårt remitterande sjukhus och vi bor i Jönköping. Om du är osäker på hur du ska gå tillväga så ring till ditt landsting och hör hur du ska gå tillväga för att få reseersättning. Om jag inte minns fel så kommer Ls 1976 ifrån Skåne och hon har tidigare varit aktiv i tråden, jag kommer ihåg att vi vid något tillfälle diskuterade om reseersättning och jag har för mig att hon hade fått det utbetalat. Hoppas det löser sig!

• RingRing

Prizzi tack så mycket

• Chief Wiggum

Fasen va skönt Ringading! Vilken vecka är du i nu?

Ulrika, det finns ansökan om sjukresor på skanetrafiken.se. Finns en blankett som du har ett år på dig att fylla i och enligt dem när jag ringde så är man i stort sätt garanterad pengarna tillbaka. Däremot kanske man inte ska boka den dyraste när det finns billigare tåg samtidigt. Man kan också ta bilen och de betalar då er bensin. Själv känner jag att det blir lite mastigt att sitta i bil från Skåne, så därför tar vi tåg eller flyg (som de också betalar). Verkar vara några skåningar här på tråden och förhoppningsvis blir det minst dubbelt så många när vi är färdiga =).

Själv har jag två veckor till spraystart, wooohooo!

• Kattflickan

Grattis Ringring! Kul att det är två. Wiggum, vi verkar vara helt samkörda. Jag börjar spraya den 18 maj. Millan

• Chief Wiggum

Millan: Jag börjar spraya den 16 maj och börjar med sprutorna den 2 juni o utplock den 15 juni.

• RingRing

Cheif wiggum och kattflickan tack

Jag är nu i v 9, är verkligen jätte glad över dom små liven och vi hoppas med allt vi har att de bestämmer sig för att stanna.

Vad spännande att det snart är dax för er båda cheif wiggum och kattflickan. Hoppas att ni båda lyckas!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång