• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Kattflickan: nej :( vad ledsamt, jag beklagar. Ta nu hand om sig tillåt dig att vara ledsen. Jag hoppas innerligt att ni kommer hinna med en till behandling innan sommar uppehållet . Styrke kramar

• RingRing

Fattar inte hur smile gubben kom till uppe på inlägget. Den ska absolut inte vara där!

• Prizzi

Näe vad tråkigt :( Hoppas ni hinner en omgång innan sommaren.

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Kattflickan

Ni som gjort flera PGD, hur lång tid tog det innan ni fick göra försök nr 2?

Jag måste kolla hur många försök vi har, antar att det är akademiska jag ringer då det är det landsting man bor i som avgör?

• Prizzi

kattflickan: Det borde vara klart hur planen är för de på Huddinge var noga med att veta hur många försök jag var beviljad. De tyckte att det var lite "snålt" med två försök när det gäller pgd som jag fick, hoppas du har 3 iaf! Så de på Huddinge vet säkert vad som är bestämt. När jag misslyckats på mitt första så dröjde det bara någon månad innan jag började med hormonerna igen.

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Kattflickan

Prizzi: Vet du varför du bara fick två försök? Jag hoppas och tror att vi har tre, har  hört att man har det i Uppsala län vid vanlig ivf.

Jag hoppas jag hinner igen innan sommaren. Jag ska ringa Karolinska på måndag.

Jag har så mycket tankar nu.  Funderar över om det var min magsjuka med hög feber ett par dagar innan testdagen som orsakade det tidiga missfallet. Innan den kom hade jag symptom som jag brukar ha vid graviditet, trög mage, uppblåst, flåsig. Efter jag varit sjuk mattades symptomen av.

Jag blir aldrig magsjuk! Har aldrig under min barndom varit det. Två gånger i vuxen ålder har jag blivit matförgiftad, det har varit uppenbart, men aldrig magsjuk. Varför var jag tvungen att bli det under min ivf? Jag var så noga med att tvätta händerna hela tiden, för jag ville inte bli sjuk.

Sen kanske det inte var febern som orsakade missfallet, det hade kanske blivit så ändå, men det kommer jag aldrig få veta. Jag ska försöka boosta upp mitt immunförsvar nu. Hade en hemsk influensa precis när jag började ta sprutorna också och jag tror den sänkte mitt immunförsvar.

Jag hoppas det går bättre för dig Ringring! 

Millan

• Prizzi

kattflickan: Hon som är chefsöverläkare på kvinnokliniken på vårt lasarett sa att jag endast fick två försök pga av att jag hade ett barn sedan tidigare ( fast när min son föddes visste vi inte om att jag hade en genetisk sjukdom) Jag hade ju väldig tur som lyckades på mitt sista försök.

Ja det är ju typiskt att bli just magsjuk och få feber när man precis satt in ägg. Mitt första misslyckade försök så stressade jag mycket, flyttade om här hemma och jobbade massor. Jag tror att det kan ha haft bidragande orsak varför det inte funkade då. Andra försöket vilade jag och tog det lugnt, det funkade!  

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Kattflickan

Ja, Prizzi, vilken tur att du lyckades på andra försöket! 

Om man inte kommer till ET, räknas ändå det försöket? Vi hade ju grym tur den här gången som fick två ägg att sätta tillbaka. Fick bara ut 4 st ägg, varav två blev befruktade och var friska! Jag hade maxdos menopur så den kan inte höjas. 

Jag har verkligen tagit det lugnt och inte stressat, ansträngde mig för att inte bli sjuk, men blev det ändå. Jag vet att jag inte hade kunnat göra något annorlunda, men grämer mig ändå. Funderar över om det ändå var matförgiftning, men får man feber då?

Jag tror att det kan påverka om man tar det lugnt och är frisk.

Nu ska jag försöka börja träna igen för att boosta immunförsvaret inför nästa försök. Pga att jag varit sjuk så har jag faktiskt gått ner i vikt under min ivf, så det är iallafall inte ett problem att jag gått upp i vikt som jag trodde jag skulle göra. 

Millan 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång