• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Lie71: GRATTIS!!!!!!! {#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}
    Guuuud vad roligt att de små har kommit och mår bra Solig Du är ju liksom allas vårt hopp om att det kan fungera det här med ÄD.

Jag hittade förresten min Inbox idag, hhhrrrmmm.... har glömt bort att den fanns. Där fanns bl.a. ett meddelande från dig från 19 maj 2011. Tänk om du vetat det här då... Flört Jag tänker att det är så för oss alla, vi vet ju inte vad framtiden har som väntar Glad

Stoooor kram till dig och de små! Blev det en av varje?

• myran

Heja!!!
    Vad kul att det börjar hända saker och att flera är på väg mot Åbo igen. Hoppas det blir många små bebisar nu Glad
    Vi väntar ännu på besked om donator efter att ha stått i kö se'n i mars. Besök hos gyn på torsdag för att "översätta" recept och kolla min status, sen ska mannen kolla sin. Sen hoppas vi snart få höra något vi också Drömmer tills dess blir det kantarellplockning och annat kul!
    Kram på er allihop!

• myran

Igår ringde AVA, nu väntar de bara på våra provsvar från blodprov och spermaanalys som inte är klara än eftersom min gyn varit lite upptagen. Fast det var väntat att de inom kort nog skulle höra av sig så slutade min hjärna funka för den dagen och framåt Skrattande
    Om ca. 2 veckor får vi alltså få besked om en ny andra donator!!!
    Plötsligt ser jag bebistecken överallt, är helt snurrig och börjar räkna menscykeldagar, Drömmer vet inte riktigt vad jag håller på med...  Ska jag vara glad eller skräckslagen eller kanske både och? Hur var det förra turen? Minns plötsligt inte... Glädjen blandas med oron... Förväntan, graviditet, missfall och slutligen...ingenting. Se'n kom det oväntade beskedet från FK och pengar till nytt försök. Se'n har vi liksom bara väntat och väntat och nästan (bara nästan) glömt...
    Ja, haha, ni vet nog hur jag känner mig. Nu ska jag ta en lugnande Skål, tror jag. Bäst att passa på Flört

Kram på er alla!

• myran

Skruttet 69: vad kul att det närmar sig! Glad
    Själva väntar vi på besked om nya donatorn vilken dag som helst. Spännande! Har glömt hur lång tid det tog från man fick donator tills det var dags för insättning... Man var ju lite snurrig när det begav sig senast Flört

Jag kände inte heller några biverkningar alls av några hormoner och när jag åt Primolut som de flesta mår jättedåligt av, ja då mådde jag bättre än jag någonsin gjort! Skrattande
    Det kan alltså vara väldigt olika.
    Lycka till på UL!
    Kram

• myran

Jag sitter härhemma, väntar på att få börja med Primolut och håller alla mina tummar och tår för er som varit eller är i Åbo  Solig
    Vecka 47 är det preliminärt vår tur att åka över för ET. Nu börjar det kännas på riktigt igen Skrattande pirr pirr!

Kan förresten berätta att jag lärde mig nästan allt om äggdonation i somras. Av mina 11 hönor hjälptes fyra stycken åt att huller om buller ruva en stor drös ägg från alla hönor. Men den som låg på ett ägg när det kläcktes var utan minsta tvivel mamman, det gjorde den klart för allt och alla och kycklingen höll med! Glad Så nu vet ni vad naturen säger i frågan. Flört

• myran

Passar på att uppdatera listan.

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:   

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

F
    ått donator o väntar på ÄD:
    Myran:
       2a ÄD. 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator september -12. Åker prel för ET v 47.

På gång:
    Tigermamman
    (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker  över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg.  Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012. WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET  7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET  med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.
    Lycklgtlottad: Matchad med donator, beräknad insättning i slutet av oktober 2012.  Har tidigare gjort 1 ET och 2 FET, men det har aldrig fastnat.
    Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 -  testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen)  - testade minus i Feb-12.En ny donator sep-12, prel insättning okt/nov-12

Ruvare:

Gravid:
    Dustpuppy,
    ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2

2:a ÄD och väntar på donator:
    Fru XX
    1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator.
    Mirakel ( kö sedan maj -11,  Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett  till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus.  Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12. 

Fått barn:
    Lie71,
    stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.

• myran

Jag håller ju givetvis alla tummar och tår även för oss alla som är på väg till Åbo också!!! Flört Kul att tråden vaknat lite till liv igen!

• myran

Fniss fniss, förlåt mitt i allvaret men jag som mottagare har nog kunnat framstå rätt primadonnaaktig när jag varit fullproppad med hormonpiller och inte särskilt majsiga vagitorier och svajar runt gråtmild Skrattande lägg till stressen och pressen med allt runtikring, längtan, väntan, förväntan, statistik, ekonomi... Men vilka prima donnor!
    Att vi orkar! Och resa oss igen! Och igen!

Det är också ett stort beslut att ge bort sina ägg som känd donator, jag tror inte man varken ger sig in i det eller backar ur utan att ha tänkt över det. Precis som vi också tänkt över vårt beslut. Men... det där vet ni ju. Och undantagen finns ju säkert.

Det jag vill säga med det är att bakom varje "primadonna" finns en tapper kämpe, en hjältinna, en människa som är beredd till stora uppoffringar, som tror starkt på att det här ska fungera, som säger JA till att ge det en chans - oavsett om det är donator eller mottagare!

Jag tycker precis som ni att NinaCamilla haft maximal otur och håller tummarna hårt för att det ska gå bra framöver!

Skruttet 69: lycka till med lilla grodden!

Ypke och Germany, välkomna till tråden!

Och lycka till oss alla fina prima donnor, det är vi värda!!!

Vi behöver varandra, vi förstår ju varandra bättre än vad någon annan gör. Vi kan vädra våra tankar, säga vad vi känner och tycker och tänker. Den här tråden är en skön ventil för alla tankar och bekymmer. Jag har läst även när jag varit ledsen och uppgiven och inte orkat skriva och delta. Vi hjälper varandra så mycket när vi delar med oss av både tårar och lycka, tvivel och hopp, sorg och glädje.

Efter tre försök, efter missfall och besvikelser, efter en oväntad ny chans, står vi nu inför nytt försök med ny donator. Det kan ju gå hur som helst. Tryggt att veta "rutinerna", tufft att ha dåliga erfarenheter... Jag ser ändå med tillförsikt framåt. Det är ju sista chansen. På söndag: Primolut. Jag är så himla rädd att glömma bort Skrattande hahaha, tokigt va? Det är ju ingen jättejättestor risk...

Kram på er alla fina duktiga tjejer!!! Hjärta

• myran

Hu ja, WannabeFler, du har en lååååång vecka framför dig som ändå kommer att gå så fort Flört
    Vi håller alla tummarna för ett skarpt plus på stickan. Kom igen lilla grodden!!!!!
    Hoppas ni alla haft en skön solig oktoberdag precis som jag Glad
    Kram

• myran

Jaha ja, så kan det visst också bli. Förra gången jag åt Primolut mådde jag t.o.m. bättre än vanligt. Den här gången är det lite skillnad. Toppade dagen med att kasta stolar och bord omkring mig och skrika på kommunens byggledare och cateringkillen m.fl. Jisses... Moget... Man reagerar lite udda på stress och krångel, kan man nog säga Skäms

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011