• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Till er som ska resa till Åbo, det här är restips från ett inlägg jag skrev tidigare på tråden:

"...vi löste det genom att boka hotellkryssning, vi åker till Åbo så att vi är framme på morgonen då vi gör insättningen. Sen går vi raka vägen till ett hotell i kvarteret intill och slappar och sover sen över (för det var på hemresan det saknades hytter), får en hotellfrukost och tar sen båten hem strax innan nio Glad Vi tar även med bilen, ändå kostar det totalt knappt 1400:-! Då tog vi ändå inte billigaste hytten.
    Om man letar lite på Viking Lines sida kan man faktiskt oftast få till en rätt bra deal Flört
    Jag kan förresten rekommendera Viking Lines medlemskort, gratis att skaffa och ger oftast bra rabatter på själva resan."

Vi bodde på Hamburger Börs, nära och bra, vi fick checka in på morgonen när vi kom med båten och äta frukost trots att vi egentligen hade tillträde först kl 12 och frukost till dagen efter. Vi flyttade alltså frukosten och dagen efter när vi åkte hem med morgonbåten köpte vi istället frukostbuffé på båten och slog ihjäl ett par timmar Glad
    Billig och väldigt bekväm lösning!!!

NinaCamilla: med "vanlig mens" menar jag den som kommer av sig själv och inte p.g.a. att jag slutar med hormoner.

Lie1: Grattis, jag håller tummarna! Glad

TracyC: Oj, vilken tur ni hade! Otroligt! Härligt att höra att oddsen inte måste vara tiptop för att det ska lyckas.

Stor kram till er allihop!!!
  • myran
    Myrslok69: Jag är så ledsen för er skull! Vi fick ju MA i vecka 12 efter vårt första FET-försök, jag vet hur otroligt ledsen man blir. Ta er tid att sörja! Jag är glad såhär i efterhand att vi tog oss tid att läka inte bara fysiskt innan vi försökte igen. Hur tidigt det än händer har man förlorat ett barn och lite av sitt hopp och sin tro på att det någonsin ska fungera, men idag vågar jag hoppas igen. Även om sorgen och saknaden alltid finns där. Jag var lite rädd att vårt förhållande skulle ta skada när världen rasade samman för en stund, men jag och min sambo kunde stötta varandra och kom faktiskt varandra närmare! Det känns som om vi kom starkare ur sorgen, om än lite kantstötta. Jättestor och varm kram till dig! Klart att ni grejar det, ni också Solig

Lie1: Jag hoppas på att få börja 2012 med ett nytt försök, det blir i januari eller februari beroende på mensen Glad Hur har det gått för dig?!

NinaCamilla: Min "vanliga" mens, efter monstermensen efter hormonerna, var alldeles som vanligt. Inga smärtor alls. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Nu förstår du kanske vad jag menade med "den vanliga mensen" Flört

Nu hoppas jag på en vit jul och jag ska bara dricka glögg, äta julgodis och skinka och rå om mig själv, sambon (hm, visst ja han jobbar hela julhelgen...), hunden och resten av familjen och glädjas åt det jag har Hjärta Sen blir det nya tag nästa år!!!

Hoppas ni alla får en trevlig 3:e advent imorgon!
  • myran
    Fru xx: Du kommer alltså också att åka till Finland i jan/feb?! Kul Glad

Nu hoppas vi att det kommer ett gäng nya födelsedagsbarn 2012!
  • myran
    babybabybaby skrev 2011-12-19 11:24:26 följande:
    Vi har fått besked om en donator och blev så glada. Men sedan framkom det att hon är mycket kortare samt att hon har gröna ögon (vi har blå). Vad hände om vi tackar nej, hur fort kan man få ny donator? Känns dumt att tacka nej men magkänslan är inte bra Hur hade ni andra resonerat?
    Jag tycker nog att det ska kännas rätt i magen   Vår donator var lite längre och ljusare än jag, men vi resonerade som så att t.ex. min syster är längre och ljusare (och har dessutom annan ögonfärg) liksom min far och andra i släkten. Dessutom är min man ganska lång och ljus. Hittar man donatorns färger och längd i sin egen familj/ mannens familj är det nog lättare att känna att det känns rätt ändå. Det är vad jag tror. Lycka till och hoppas allt går bra!!!
  • myran

Gott Nytt År allihopa och särskilt Grattis! till Lie1 Glad

NinaCamilla: Skönt att du fick tag i en gyn!!! Kul att det är på gång igen för er Glad Vi tog det lugnt över jul och nyår, så vi åker i slutet av januari om allt går som planerat. Jag är också lite nervös för upptiningen, vi har fyra eskimåer kvar så jag hoppas att det ska gå. Ska ni återföra två embryon?

Myrslok: Ska tråden byta namn nu? Till 2012 Skål  Flört

KRAM PÅ ER!

• myran
    mirakel skrev 2012-01-02 19:22:07 följande:
    Hello, här har man fått den mysiga......(hahahhhaha!) mensen igen...efter mitt MA. Kroppen har rullat igång.
    Har bokat in lite zonterapi oxå - något jag tror är bra för kroppen!

myran...tyvärr går det ju inte i efterhand att ändra namn på en tråd... lagt till att det även gäller  år 2012  som tilläggskommentar nu iaf!! :)

NinaCamilla - så spännande!  förstår att du är nervös!! o två små rackare oxå :)

Kram
    Myrslok69: Usch ja, kommer ihåg hur den mensen kändes Gråter men som du säger- kroppen har kommit igång igen iallafall! Zonterapi låter bra, själv tänkte jag köra lite akupunktur innan insättningen!
    Bra där med tillägget, jag tänker på ev nya på tråden och så känns det lite nystart för oss som inte lyckades förra året!

NinaCamilla: Hu ja, denna nervositet! Men jag ska hålla alla tummar och tår för dig!
  • myran

Måste bara ösa ur mig! Jul och nyår har varit  jobbiga. Det var nu vår lillmyra skulle ha fötts. Som vi hade väntat på i så många år! Alla verkar ha glömt utom jag... Gråter Alla har varit glada och skojat, som om inget hänt...
    Jag har gråtit när jag sett småbebisar och morrat i smyg åt lyckliga nyblivna mammor, fast  jag unnar dom all lycka!...
    Morrat när folk (som inte vet allt) sagt "ah, ni får försöka igen!"  eller "förr eller senare så..." Hur förklarar man? Går det? Vill man? Orkar man? Nä...

Jag tror ni förstår ganska precis hur jag känner, så därför gnäller jag av mig här Skäms var annars???
    Tack för att ni finns!!!! Hjärta

• myran

WOW!!! Två!   Skrattande Grattis Lie1!!!

Fru xx: Jag började också med mediciner i onsdags Flört så det blir Åbo i månadsskiftet! Kul att vi är fler på gång nu såhär i början av året, även NinaCamilla!

Kram!

• myran

Kanske dags för en uppdatering igen?! Tog mig friheten Myrslok69, hoppas det var ok Flört
    Kopierade den senaste jag kunde hitta. Välkomna att fylla i,även ni som är nya på sidan!

ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD: 
    Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo höst/vinter 11/12
    Fått donator o väntar på ÄD:
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
    Myran 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET Minus okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i frysen)
    På gång:
    Ruvare:

Gravid:
    Övrigt:

• myran

NinaCamilla, jag håller tummarna! Det låter nervöst för er, men... varje liten bebis börjar ju som ett enda pyttelitet embryo Flört
    När vi tinade upp två embryon i höstas klarade sig ett, det sämsta, och delade sig från tre till tio celler över natten! Så ett klass tre kunde visst bättra sig. Sen gick det inte iallafall, men så är ju oddsen... Hoppas det går bättre för er lilla! Lycka till och stor kram!!!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011