mirakel skrev 2013-03-17 14:10:53 följande:
...hmmm, läser om druvor o gurkmeja....
Undrar om gifterna dessutom lagras o kan påverka längre fram......
vindrickande är isf inget man ska ägna sig åt alls....(ens mellan försöken)
o gurkmeja.... det ingår ju i tex curry.... hur är det med tacomix?
Men samtidigt går det ju inte att sluta leva - säger inte att man inte ska ta till sig o tänka på att inte få i sig för mycket av dessa saker.... bara att det tex är farligt att dricka för mycket vatten oxå om ni förstår vad jag menar...
och vad är garantierna på det ekologiska..... vad vet man?...
....ska man vara HELT safe får man nog odla själv på sanerad jord....
Kram på er alla!
Jag hoppas vi kan hamna i de gravidas skara allesammans ... även om vi ätit en o annan giftig sak..
Jag som jobbar i butik tar mycket i kvitton o kläder som det oxå kan finnas mycket kemikalier och rena gifter på..... tänker på det ibland... speciellt när larmrapporterna om kvittogifterna kom... som sades just kunna påverka fertiliteten..
Mirakel Nu ville jag ju inte vara nån hälsopolis Här hemma sätter ibland ekonomin gränser - vi har ju haft en del andra stora utgifter he he. Lathet och sug hjälper också till... nog slinker det ner en och annan cola, pizza, godis och annat "livsfarligt" ibland. Man kan inte gå och ha panik över att få i sig gifter, det mår man inte heller bra av, men kan man skippa det värsta känns det bättre, tycker jag.
Här finns en bra lista på vad man kan prioritera bort/välja ekologiskt: www.aftonbladet.se/halsa/article12743839.ab
KRAV är så strängt kontrollerat så det tycker jag man kan lita på och du, det finns ju goda ekoviner