Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej på er alla nervöst förväntansfulla
Nu vågar jag äntligen skriva här, fick MA i v 12 i juni i år efter första försöket med ÄD i Åbo. Det var det hemskaste och sorgligaste jag upplevt, men samtidigt är jag förundrad över vilket fint stöd jag fick på sjukhus och från andra omkring mig!
Nu ska vi tillbaka för ett FET i slutet av oktober/ början av november beroende på mensen, var tvungen att repa mig både fysiskt och psykiskt innan det gick att gå på igen...
Nu är jag lite lagom skräckslagen: Vågar jag hoppas? Vågar jag vara pessimistisk? Vågar jag ens försöka? Joooo, det vågar jag, men är rädd att inte våga glädjas även om det blir + (och isf förmodligen inte våga vara glad förrän barnet är 18...minst ...)
Jag är 43 år och har först häromåret fått i stånd en undersökning som visade varför jag inte blivit gravid på 20 år... Då återstod bara ÄD vilket jag lärt mig se som en fantastisk möjlighet att få chansen att bli gravid och mamma även om det först krävde en del grubblande och tänkande.
Hoppas kunna både få och ge stöd och goda råd här Jag har ju gjort en vända redan. Fråga gärna om ni tror jag kan vara till hjälp!
Skönt att denna sida finns så att vi kan stödja varandra!!! Det behövs!
ÄD I FINLAND
Funderar på ÄD:
Första ÄD-möte inplanerat:
Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
Fru xx Amy69 (köat sedan mars)
WannabeFler (köat sedan maj -11)
Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo höst/vinter 11/12
Fått donator o väntar på ÄD:
NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
Myran, väntar på FET i okt/november, har 6 ägg i frysen, tidigare MA i v 12 (juni -11) Åbo
På gång:
Ruvare:
Gravid:
Övrigt: