• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Igår var jag på första besöket hos BM. Hon verkar bra och trygg. Alla prover var bra vilket kändes skönt, men... I samråd med henne bokade jag en tid för UL idag eftersom jag inte vågat vara riktigt glad och känt mig rädd och känslomässigt blockerad, p.g.a.att min förra graviditet slutade med MA och missfall vid den här tiden. Som min gynekolog sa: de flesta UL gör man av psykologiska skäl, inte medicinska Glad
    Så idag precis när v 12 börjar så fick jag se vår lilla plutt! Jag blev helt ställd när jag såg en BEBIS! Ingen blurrig prick som sist. Min gyn hade en helt ny, dyr och exklusiv UL-apparat och man såg faktiskt t.o.m. den lilla, lilla handen och alla fingrar!!! Hjärta Fatta då att lilla pyret bara är 5 cm lång Förvånad Även min luttrade gynekolog var helt till sig Skrattande Han visade mig hjärtat som slog men jag tyckte ändå att bebisen var alldeles för stilla. "Varför rör den inte på sig", undrade jag, "varför är den helt stilla?" Nojan ville inte ge med sig... Min gyn log och sa "Jomen när de är sådär små så sover de ju mest hela tiden!" Sen plötsligt slog den lilla plutten en volt! Den vred och vände sig och jag såg alla små armar och ben sprattla! Och då... då brast det i modershjärtat och jag kände mig alldeles lycklig på riktigt för första gången på den här resan. Vår lilla plutt rörde sig ju alldeles av sig själv! Inne i min mage Solig Sen har jag bölat mest hela dagen. Av lycka förstås Flört Nu gör det inget om jag så mår illa hela graviditeten!

Jag önskar precis som Lie att vi blir fler i tråden som lyckas. Det jag upplevde idag vill jag att ni alla ska få uppleva - alldeles magiskt!

Stor kram på er alla!

• myran
    NY I GBG: vi brukar boka paketresa med Viking Line, då kan man välja mellan olika hotell och prisklasser. Vi har bott på Sokos hotel Hamburger Bors som ligger ett par minuters promenad från AVA. Ett hett tips är att bli clubmedlem på Viking line, det är gratis och ger bra rabatter!
    Lycka till!
  • myran

Som exempel betalade vi 3462:- sist, då bokade vi i sista minuten (när man gör ET får man inte veta förrän de konstaterat att äggen är mogna vilken dag man ska vara på plats!). Det blir oftast billigare om man bokar i god tid och då finns fler hytter att välja på. Kan dock rekommendera lyxhytt, lugnt skönt och dubbelsäng o TV Glad När man stoppat in ett embryo på dagen känner man väldigt lite för att dricka sprit och dansa tango Flört

Med clubkort och bokat som paketresa ingick detta (för 2 pers + en hund):

T.o.r. båtresa med Viking lyxhytt

T.o.r. fordonsplats på båten

Hotell tre nätter på City börs (Hamburger börs lite enklare annex på andra sidan gatan) inkl. frukost. Hotellrummet har även liten kyl och tekokare + micro i korridoren så kan man spara en del där också om man vill!

• myran
    Evelinnea skrev 2013-01-25 10:51:50 följande:
    Grattis Myran !!!  Vilken lycka och trygghet för er att få se det lilla livet.

Hur många veckor gången är du nu?
    Och vad betyder "MA" ...?
    Jag är i v 12.
    MA står för Missed Abortion, fostret dör i magen utan att man får missfall i samband med det.
  • myran

Idag fick vi besked om donatorns ålder. 34 år. Jag hade ju trott att hon var yngre Glad Alltså måste man inte ha en jätteung donator för att bli gravid med ÄD. Nu vet vi det!

• myran
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-28 15:33:55 följande:
    Får man fråga varför ni väljer att göra det i Finland? Bor ni där eller är det bättre att göra det där? :)
    Det är lätt att ta sig dit från Stockholm, det är öppen donator, kortare köer och EU-reglerna gäller. Därför gör jag det där. Glad
  • myran
    Pia700: Man bör nog ringa FK och kolla vad de kräver innan så det inte blir strul, det vore tråkigt om ni fick problem med ersättningen. För oss var pengarna från FK förutsättningen för vårt andra donatorförsök, som nu resulterat i en graviditet  Solig

Kul Ypke! Jodu, det går både ruskigt fort och oäääändligt långsamt Skrattande Håller med WannabeFler: Ta det lugnt och ät Folsyra Glad

Jag trodde att NU skulle jag väl sluta må illa när jag kommit in i v 13. Ha! I förrgår kräktes jag inte bara för första gången i graviditeten utan för första gången överhuvudtaget på 30 år Rynkar på näsan INTE kul... Jag mår visserligen bara dåligt på kvällarna och lagom tills jag ska sova mår jag värst. Det är som hela dagens illamående tryckts ihop till en intensivvariant på kvällen. En intressant och skitjobbig erfarenhet det här att må i princip konstant illa i två månader, he he... Särskilt när man mitt i ulkningarna blir galet sugen på en macka eller en banan Skrattande
    Men nu känns det mycket lättare när lilla magen börjat kännas Glad Kanske jag äntligen kan få ha fokus på annat än illamåendet nu! Även om det är mest fett så är jag stolt över min nya lilla putmage, jag har ju ändå bara gått upp 2 kg.

Lycka till nu allihopa, ni som står inför AVA-besök, ni som är gravida och ni som redan har armarna fulla av bebis Hjärta Jag är så glad att jag har er!
  • myran
    Pia700 - vi sökte i efterhand. Jag trodde inte vi skulle få det beviljat och var jätteledsen för att vi aldrig skulle få nån bebis. Sen damp det ner runt 70 000 och nu är det bebis på g
  • myran
    Ypke: Jag håller med dig Glad Man ska inte ropa varken hej eller grattis förrän man är över bäcken,  liksom! Har haft jättesvårt även att ta till mig grattis från dem som fick reda på graviditeten tidigt. Man får ta små framsteg och glädjeämnen i sin egen takt och tänka precis som du gör - de menar väl Hjärta Jag håller iallafall tummarna för dig och Tuvalina som har påbörjat en tuff och spännande resa!
  • myran

Hej! Tyst i tråden. Hur går det för er?

Pia700 - välkommen till ÄD-gänget!

Jag genomgår utseendemässigt en graviditet varje dag Obestämd  Är helt ogravid på morgonen, nästan inga symptom alls. På kvällen ser jag ut som om jag är i 8:e månaden och mår pyton. Hej å hå... Har nu fått börja ta Postafen mot illamåendet så jag får en paus ibland. Har ju känt bebisen röra sig tidigare, vilket den slutade med förra veckan (eller så kände jag inte?) så jag har varit oooorolig igen... Jäkla MA som spökar Rynkar på näsan Så jag ringde BM idag och frågade om man ska vara hård mot sig själv och inte lyssna på oron (som logiska resonemang inte biter på) eller om man ska vara lite snäll mot sig själv och stilla oron. Känner mig lite knäpp och man kan ju inte springa på UL stup i kvarten! Hon tyckte jag hade nog med illamåendet och bokade in en tid för UL på onsdag. Kändes skönt! Två minuter efter jag lagt på luren blir det ett jäkla bökande i magen Skrattande Rackarunge!!!

Gör UL ändå, jag har så mycket spöken som behöver vädras ut...

Nu kommer ljuset tillbaka till oss, trots kylan och snön. Visst känns allt lättare? Snart kommer våren och med den en massa fler Plus hoppas jag!!! Håll i hoppet! Solig
    Kram på er!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011