Tuvalina skrev 2013-05-16 14:48:08 följande:
Hm... Lite fundersam över det med klassindelningen. Får fråga ordentligt imorgon.
Det känns som Mitt liv går under om jag får vänta sex mån till samtidigt om vi blir gravida nu och inga embryon kvar i frysen blir det inga syskon.
Vi vill att de gör AHA på äggen. Vet ni när de gör det? Precis innan insättning? Ringde dit nyss men de har stängt! Måste ringa imorgon bitti.
Tuvalina! Jag håller helt med Ypke, försök att vara i nuet och tänk på det lilla liv som ni ska ta emot imorgon!
Jag förstår samtidigt din oro, jag är ju gravid nu och har tänkt mycket på syskonfrågan och vår situation ser annorlunda ut: vi har hela tio embryon i frysen men jag fyller 46 när vår bebis är bara nio månader och då kasseras våra frysta embryon
och tänk om jag inte orkar skaffa syskon så snart inpå? Tänk om kroppen inte är redo? Tänk om det inte går på första försöket? Ska jag skippa amningen så tidigt (är väl knappast bra att knapra hormoner när man ammar)? Å andra sidan, kasta bort 10 möjliga helsyskon...
ska vår bebis med sina gamla föräldrar inte få ett syskon? Buhuuuu!!!
Men det är ju inget att spekulera i nu! Nu är nu och när den dagen kommer... Tja. Det får lösa sig. En sak i taget.
Ska ge dig en liten historia: Min kompis har en son på tio år. Han har alltid tjatat om och velat ha syskon, men hans föräldrar är skilda se'n några år och det har inte blivit några syskon/halvsyskon. Nu har hon träffat en ny man och blivit gravid. När hon hade passerat v 12 skulle hon berätta den glada nyheten för sin son, hon tänkte vänta till kvällen för att berätta i lugn och ro. På väg hem från skolan samma dag säger sonen "vet du mamma, jag har ju alltid velat ha syskon men nu är jag så himla glad att jag är ensambarn. Det var verkligen skönt att jag slapp få syskon."...
Jahapp
Kul att komma med en "glädjande" nyhet då! Men.. Han blev glad ändå, fast det inte blev som han tänkt sig. Allt kan hända och hade den här lilla killen inte fått ett syskon hade han varit himla nöjd ändå. Jag tröstar mig med att ett "ensambarn" inte är ensammare än man gör dem. Det finns andra barn, vänner, kanske släkt eller kompisars barn som kan bli som syskon. Alla syskon umgås inte heller värst mycket varken som barn eller vuxna. Jag försöker tänka att det blir som det blir och vi får ju vår första efterlängtade bebis och kommer att göra allt för att den ska få ett tryggt, bra och socialt liv ju
Och du, ditt liv går inte under om ni skulle behöva vänta 6 månader till, jag lovar
Livet går under litegrann, det gör det, men man orkar! Du är stark!
Kram på dig och kram till Ypke! Jag vet hur ni kämpar!