• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

Tm, de gånger jag plussat har jag skitit i allt. Levt loppan och festat som tusan (är en riktig partyprisse i vanl. fall). Kan inte svara på om jag ätit mögelostar el inte då jag inte tänkt så mkt de ggr som sagt.
    Vet inte om det är till någon hjälp men jag tror att det bästa är att leva så vanligt som möjligt...så gott det går... :) Jag hade druckit vin och ätit ost...men det är jag det.

• Draken

JLD, duktigt! Gravidförsäkringen alltså...
    Fick du fler bilder från Nupp? Tänkte om du vill att vi ska gissa kön? (för visst vill du veta)

• JLD1979

Ska rota fram dom å få in dem i datan bara. Hoppas ni kan se för jag håller på att dö av nyfikenhet. Orka vänta till 24 maj :-0

• Snöuggla
    tm78 skrev 2012-05-05 09:32:08 följande:
    Vaknade upp till yrande snöoväder idag... Bläää! Det var ju över 20 grader för bara några dagar sedan. 

Hur har ni andra gjort med alkohol, mögelostar osv. innan BIM? Jag ska egentligen på ost- och vinkväll idag, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag brukar försöka låta bli allt som evt. kan vara skadligt för ett embryo innan jag vet att mensen kommer, men samtidigt kan man ju inte sluta leva heller... Men det skrämmer mig att även små mängder alkohol väldigt tidigt i en graviditet kan vara skadligt - för TÄNK OM...
    Tog ett test i morse, men det är ju egentligen för tidigt att testa och det var givetvis tokblankt (BIM-6). Hur hade ni gjort? Jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, och går egentligen och väntar på mensen. Men samtidigt så har jag inte börjat känna av PMS-humöret och ryggvärken än. Men det kanske är för tidigt, är ju 6 dagar kvar. Har beslutsångest! Hjälp?!
    Ostarna är inte så farliga man måste ju få listeria och ingen jag känner har haft det ens i ogravidtillstånd. Min kompis pappa är gyn-läkare och har stött på två fall i en lång karriär och de fick behandling och klarade sig fint. Vinet kan du ju dricka med måtta när man inte vet jag har gjort både och men när jag inte drack blev jag inte gravid, sen sket jag i avhållsamheten och tog ett glas och fick ett plus..... Bm sa till mig att leva som vanligt (fast lugnt) till plusset....
  • Snöuggla
    JLD1979 skrev 2012-05-05 12:53:50 följande:
    Jag har mitt stora UL den 24Maj så jag förstår hur du menar med att det är en låååång tid dit. Orka vänta liksom. Jag hade gärna fött bebisen igår.
    Ja huuuuu....

När är spökveckorna? 
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-05-05 18:14:55 följande:
    Spännande! Vad tror du själv?
    Jag har drömt om en flicka men tror det blir en pojke... känns bara som om att det ska vara en pojke. kan itne riktigt förklara varför det känns så :)
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Snöuggla skrev 2012-05-06 00:33:21 följande:
    Ja huuuuu....

När är spökveckorna? 
    Det är lite olika men för mig började det i v11. var övertygad om att de skulle säga att han dött när vi skulle göra UL delen på KUBet. Är i v16 nu och känner mig totalt ogravid än. Vet inte hur länge de varar men de brukar komma några perioder under graviditet då man känner sig totalt ogravid så det är inte ovanligt alls. Sedan sker det nog vid lite olika tidpunkter för olika kvinnor. Jag njuter så länge jag kan med tanke på hur illa jag har mått m.m.

Jag är gravid och allt är bara tokbra tills motsatsen bevisats! *mantra*
    ♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?