tm78 skrev 2012-05-05 09:32:08 följande:
Vaknade upp till yrande snöoväder idag... Bläää! Det var ju över 20 grader för bara några dagar sedan.
Hur har ni andra gjort med alkohol, mögelostar osv. innan BIM? Jag ska egentligen på ost- och vinkväll idag, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag brukar försöka låta bli allt som evt. kan vara skadligt för ett embryo innan jag vet att mensen kommer, men samtidigt kan man ju inte sluta leva heller... Men det skrämmer mig att även små mängder alkohol väldigt tidigt i en graviditet kan vara skadligt - för TÄNK OM...
Tog ett test i morse, men det är ju egentligen för tidigt att testa och det var givetvis tokblankt (BIM-6). Hur hade ni gjort? Jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, och går egentligen och väntar på mensen. Men samtidigt så har jag inte börjat känna av PMS-humöret och ryggvärken än. Men det kanske är för tidigt, är ju 6 dagar kvar. Har beslutsångest! Hjälp?!
Ostarna är inte så farliga man måste ju få listeria och ingen jag känner har haft det ens i ogravidtillstånd. Min kompis pappa är gyn-läkare och har stött på två fall i en lång karriär och de fick behandling och klarade sig fint. Vinet kan du ju dricka med måtta när man inte vet jag har gjort både och men när jag inte drack blev jag inte gravid, sen sket jag i avhållsamheten och tog ett glas och fick ett plus..... Bm sa till mig att leva som vanligt (fast lugnt) till plusset....