• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

Fick nyss en kraftig & blodig flytning med färskt blod. Har inte ont, avvaktar.

• Draken

CT, när du var på ditt vul, kommer du ihåg om läk nämnde något om blod/vätska i livmodern? Det kan man ju ha utan att det är farligt och kommer ofta ut som du beskriver... Hur mår du annars?

• Snöuggla
    CT11 skrev 2012-04-29 20:53:16 följande:
    Fick nyss en kraftig & blodig flytning med färskt blod. Har inte ont, avvaktar.
    Jag har en kompis som blödde jättemycket men de var ingen fara, hon har sitt barn nu :)
    Håller tummarna.... 
  • CT11

Hmm nej hon nämnde inget om blod där. Jag har inte blödit någonting mer, o ska försöka boka nytt vul i veckan eller nästa.. Åååh denna ångest!! Jag mår asilla dessutom och har gröt-järna. Hänger inte med, blod?? What... Jag avvaktar..... Obestämd

• tm78
    Hej alla!
    Det är några dagar sedan jag kikade här nu, behövde en liten paus.

Snöuggla: Välkommen hit Jag håller tummarna för att det går bra denna gången! Som sagt tidigare, så är det ju inte speciellt vanligt med 3 MF/MA i rad.

CT: Åh nej, vad är det som händer? Hoppas VERKLIGEN att det inte är någon fara. Men det är ju ett gott tecken att du inte har blödit mer, och att du inte har ont.

JLD: Vilka fina bilder!

Draken: Bara 3 dagar kvar till NUPP... Då får vi kanske se bilder på ditt lilla gryn också? Och sedan kan du slappna av!

Tabbs: ÄL nu i dagarna?

Ego: ÄL kom till slut, men vi lyckades inte få till det så bra just då Så jag har inte så stora förhoppningar. Nästa mens så ringer jag läkaren och så får vi ta det därifrån. Tänkte att jag skulle prova akupunktur då med. Det kanske kan stabilisera mitt humör i alla fall?
  • Snöuggla

Åh jag provade akupunktur denna gången, hade spottings ca fem dagar innan mens efter två månaders behandling var det bara en dag. Hon sa att jag var i obalans. Om det funkar denna gången så ska hon få världens största blom bukett :) och jag kommer att gå tillbaka vad som än händer. Värt att testa utan tvekan :)

• CT11

Hej, känner mig lite lugnare. Pratade med bm på den mvc där jag ska skriva in mig och enligt henne låter det lugnt, hon sa att om blodet följer med flytning så är det sällan tecken på missfall. Samt att det är vanligt med lite blod i samband med hård mage, man krystar liksom på toa. Och det är precis vad jag gjorde igår... Mina tarmar har helt slagits ut och faktum är att jag har undrat om någonting händer med grav om jag tar i för mycket. Så förhoppningsvis kan det vara en anledning. Blöder inte mycket nu, lite lite ljust på pappret men har ju i te ont och det ökar ju inte.

• CT11
    tm78 skrev 2012-04-30 09:43:58 följande:
    Hej alla! Det är några dagar sedan jag kikade här nu, behövde en liten paus. Snöuggla: Välkommen hit Jag håller tummarna för att det går bra denna gången! Som sagt tidigare, så är det ju inte speciellt vanligt med 3 MF/MA i rad. CT: Åh nej, vad är det som händer? Hoppas VERKLIGEN att det inte är någon fara. Men det är ju ett gott tecken att du inte har blödit mer, och att du inte har ont. JLD: Vilka fina bilder! Draken: Bara 3 dagar kvar till NUPP... Då får vi kanske se bilder på ditt lilla gryn också? Och sedan kan du slappna av! Tabbs: ÄL nu i dagarna? Ego: ÄL kom till slut, men vi lyckades inte få till det så bra just då Så jag har inte så stora förhoppningar. Nästa mens så ringer jag läkaren och så får vi ta det därifrån. Tänkte att jag skulle prova akupunktur då med. Det kanske kan stabilisera mitt humör i alla fall?

Skönt med lite paus:) Men välkommen tillbaka!
  • Tabbs2

CT- va jobbigt att inte få lite lugn o ro...men skönt att det slutat o att du fått lugnande besked...du ska se att det inte är ngn fara:)

TM- skönt att ÄL dök upp, mindre kul att ni inte riktigt fick till d...men vem vet, det kanske går ändå:)

Ja akupunktur kan va värt att prova, jag mådde väldigt bra av det när jag provade..gick ju en gång i veckan i nästan ett år... O i boken jag nu plöjer igenom (is your bodu baby friendly) så ställer de sig positiva till det oxå:)    

Ego- jo jag bör närma mig ÄL..ska börja ÄLtesta i em är på dag elva...

Gött med lite lediga dagar o fint väder:)

Kram på er!         

• Draken

CT, vad skönt att du känner dig lugnare. Du ska se att det ser alldeles prima ut nästa gång du ska på VUL. El hur gjorde du? Bokade du ett nytt?

Tm, ja ibland behöver man en paus. Här får vi vara när vi vill och känner för det.

Tabbs, lycka till med testandet. :)

Ego, nojan här igen...har fått en beige-rosa flytning...och när jag torkade mig en gång till blev det än värre. Tur att vi ska på Nupp på torsdag men har fått för mig nu igen att den inte lever... Grrrrrrrr!!!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?