• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken
    HjärtaÄLHjärta
    ca 3-5/5 Tabbs
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid
    v14 JLD1979
    v12 Draken
    v 6 CT11

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v14 JLD1979 
    v12 Draken 
    v 7 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • Draken

Tycker det känns som om tiden går i slow motion. Varje vecka (och dag) är iaf ett nytt rekord... :)

Jag hoppas så att ni båda, Tabbs och Tm, får ett plus snart.

• JLD1979
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v15 JLD1979 
    v12 Draken 
    v 7 CT11

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Förra veckan gick fort. Får se hur denna går.

Imorgon lämnar jag äntligen ifrån mig nycklarna till min lägenhet och slipper ångesten över den. Får även mitt järndropp. Kommer säkerligen att vara ett halleluljahmoment då jag är larvigt trött och orkeslös.

Draken: När har du BF?

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-04-25 22:04:22 följande:
    Jag hoppas så att ni båda, Tabbs och Tm, får ett plus snart.
    ♥ BF 121026 ♥
  • tm78

Allt detta tjat om barn och bebisar ja... Det är ganska frustrerande. Det är skrämmande ofta att folk säger “när ska ni skaffa barn då?”. Jag fattar inte hur man kan komma med en sån kommentar?! Om folk visste hur ont det gör när dom säger det...

Nej, jag har inte tagit något progesteron nu, jag testade det förrförra månaden men bara efter ÄL. Det är nog psykisk stress eller något som skjuter på ägglossningen. Jag har inte mått speciellt bra på sista tiden och det påverkar ju såklart kroppen även fysiskt. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att ändra på mitt tankesätt för att komma ur denna “onda cirkeln” Tror jag närmar mig en depression på riktigt.

Men, men... jag ska inte tynga ner er med mitt depp. Det är ju faktiskt inte synd om mig överhuvudtaget egentligen - jag har ett väldigt bra liv jämfört med otroligt många andra här i världen. Måste bara påminna mig själv om det oftare tror jag. Så, hej hopp nu skakar vi av oss det och går vidare.

Draken och CT, ni får fylla i BF på listan också! Hade inte du gjort det en gång Draken förresten? Har det försvunnit någonstans på vägen?
    JLD, hoppas verkligen att järndroppet hjälper så att du får tillbaka lite energi! Det finns inget värre än att vara trött och orkeslös.
    CT, hur går det med din nedstämdhet? Hoppas att den bara var tillfällig!
    Draken, vilken dag är det jag ska hålla tummarna nästa vecka?
    Tabbs, färdig med mensen och redo för en ny runda snart?

• Tabbs2

tm- ja du folk tänker sig faan inte för... Man kan ju svara lika oförskämt typ "jaha skaffar man dom på blocket då eller" eller " jodå om d bara va lika lätt som att köpa en hund så skulle jag nog  "skaffat" en typ nu..." eller nåt så får man se om d tycker d e lika kul då..

O du man får vara nere o deppig, det är inte så konstigt att man inte orkar vara på topp...

För mig hjälper det att boka in saker jag tycker om, nya kurser, köpa blommor eller inredningsgrejer, renovera, städa (ja rensa allt som går:) ), träna, träffa kompisar, kolla på bra serier (tips: the killing, game of thrones, homeland), läsa deckare, sätta upp lite olika mål- det kan handla om träning eller vikt eller annat, jag brukar också försöka tänka lite som så här "nu väntar jag till då och (datum längre fram) innan jag tänker på nästa steg- tex jag har satt datum till efter sommaren innan jag ska ta tag i det här med hjälp utomlands osv...

Hoppas något kan hjälpa dig...

O hoppas ÄL dyker upp snart:) vore ju perfekt till helgen!

Jodå mensen e på g att ta slut..lite segdrahen den här gången oxå... Men inte så sugen på att dra igång igen...sur på mannen igen hahaha:) Men det hoppas jag släpper till nästa vecka!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?