• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Draken

Tm, en del människor är ju helt oförstående... Självklart är det okunskap men den vetskapen gör ju inte att det svider mindre. Håller med Tabbs, det är nog bra att svara något tillbaka så att de förstår att orden sårar. Tror att det är lätt att man inte säger något och deppar i det tysta...vilket egentligen bara leder till en ond cirkel. Ju fler som förstår att det är ett känsligt ämne, och ffa när man är 30 +, desto bättre. 

Vad som får dig att känna dig bättre kan nog bara du svara på men tycker Tabbs kom med en massa bra förslag. Lite stimulans, våga göra något du inte gjort förut kanske?

Ja, min BF försvann. Ska uppdatera listan. Nupp-testet är tor 3/5 14.30. Gulp!

Tabbs, det är bra att du har känslor. Tror du inte att din man uppskattar att du visar hur du känner? Ni hinner nog bli "sams" igen tills det är dagsGlad 

• Draken
    HjärtaÄLHjärta
    ca 3-5/5 Tabbs
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid
    v15 JLD1979
    v12 Draken
    v 7 CT11

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979
    121112, men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder, så 121015 kanske, Draken

BabyFÖDDABaby

• CT11
    tm78 skrev 2012-04-26 16:11:07 följande:
    Allt detta tjat om barn och bebisar ja... Det är ganska frustrerande. Det är skrämmande ofta att folk säger ?när ska ni skaffa barn då??. Jag fattar inte hur man kan komma med en sån kommentar?! Om folk visste hur ont det gör när dom säger det... Nej, jag har inte tagit något progesteron nu, jag testade det förrförra månaden men bara efter ÄL. Det är nog psykisk stress eller något som skjuter på ägglossningen. Jag har inte mått speciellt bra på sista tiden och det påverkar ju såklart kroppen även fysiskt. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att ändra på mitt tankesätt för att komma ur denna ?onda cirkeln? Tror jag närmar mig en depression på riktigt. Men, men... jag ska inte tynga ner er med mitt depp. Det är ju faktiskt inte synd om mig överhuvudtaget egentligen - jag har ett väldigt bra liv jämfört med otroligt många andra här i världen. Måste bara påminna mig själv om det oftare tror jag. Så, hej hopp nu skakar vi av oss det och går vidare. Draken och CT, ni får fylla i BF på listan också! Hade inte du gjort det en gång Draken förresten? Har det försvunnit någonstans på vägen? JLD, hoppas verkligen att järndroppet hjälper så att du får tillbaka lite energi! Det finns inget värre än att vara trött och orkeslös. CT, hur går det med din nedstämdhet? Hoppas att den bara var tillfällig! Draken, vilken dag är det jag ska hålla tummarna nästa vecka? Tabbs, färdig med mensen och redo för en ny runda snart?

Hej, på frågan om hur det går med min nedstämdhet... Alltså det är nästan sjukt, men jag är så otroligt negativ och har bara svarta tankar. Jag får för mig att det har legat latent inombords och nu kommer fram. Min ena syster blev otroligt arg och aggressiv under sin graviditet. Hon har mycket obearbetad ilska sen barndomen... Jag blir rädd att jag inte ska kunna njuta av graviditeten och skapa ett bra liv för barnet pga den här "mörkheten"...
  • Tabbs2

CT- det kanske kan vara en bra idé att gå o prata med ngn? Tror det är många som får "konstiga" tankar o känslor under graviditeten...bäst att bearbeta nu?

Jo Draken- vet inte om mannen alltid uppskattar mitt humör :) men d e löst så nu e ja på´t igen till nästa vecka:)

Hoppas ni får en fin fin helg! o att vädret blir någorlunda:)

• Draken

CT, har du bra kontakt med din syster? Tänkte om hon kunde ge dig råd om det fanns något som hjälpte henne. Jag tror också på att försöka ta tag i det på en gång. Annars kanske det blir hundra resor värre längre fram i graviditeten eller tom efter.

Tabbs, jag är övertygad om att din man uppskattar dig till fullo och då får han humöret på köpet. Det är ju du! Bra att ni är sams igen.

Trevlig helg!  

• JLD1979

CT: KBT kan vara nått kanske? vet flera som har haft saker i bagaget sedan lång tid tillbaka som de inte har bearbetat och alla har de lovordat KBT just för att man läker sig själv och får verktyg till framtiden. Lär känna sig själv och bli mera medveten om sina egna tankar och förmågor.

Tabbs: Skönt å höra att ni är sams igen. :)

Nu har jag fått mitt dropp. 50 min tog det och jag borde märka en effekt inom 3 veckor. Så förhoppningsvist är jag snart ingen zombie längre :)

Trevlig helg på er tjejer och TACK för att NI finns!

♥ BF 121026 ♥
  • Snöuggla

Hej, snubblade in här hoppas det är ok. Jag har haft två MA senaste året är snart 33 år och har inga barn. Jag har lyckats bli gravid igen är i v 9 men är livrädd för blodbadet ännu en gång. Såg att några av er är på ny graviditet hur känns det för er?

• JLD1979

Välkommen snöuggla och grattis till din graviditet!

Man lever lite på hoppet samtidigt som man inte riktigt vågar det heller. Vissa dagar är jag övertygad om att h*n dött men att min kropp inte har fattat det än och därför inte stött ut det än... Är man inte galen så blir man det när man försöker bli gravid och sedan när man väl är det så är man helt skogstokig mellan varven... man kastas mellan hopp och förtvivlan... slitigt på psyket.

Hoppas du mår bra och kan glädjas med din nuvarande graviditet och så ber vi en stilla bön för att h*n stannar kvar!

♥ BF 121026 ♥
  • JLD1979

Sitter för en gång skull vid datan och jag tycker det är så skoj å få se andra bilder så tänkte dela med mig lite här och hoppas det inte dröjer allt för länge innan alla i denna grupp kommer få göra samma sak :)

KUB v12+5

Har gått upp 4,5kg totalt.

Jag vill ha en riktig mage juh... en sån där kulmage. När får man den egentligen? :(

♥ BF 121026 ♥
  • Snöuggla
    JLD1979 skrev 2012-04-28 12:26:17 följande:
    Välkommen snöuggla och grattis till din graviditet!

Man lever lite på hoppet samtidigt som man inte riktigt vågar det heller. Vissa dagar är jag övertygad om att h*n dött men att min kropp inte har fattat det än och därför inte stött ut det än... Är man inte galen så blir man det när man försöker bli gravid och sedan när man väl är det så är man helt skogstokig mellan varven... man kastas mellan hopp och förtvivlan... slitigt på psyket.

Hoppas du mår bra och kan glädjas med din nuvarande graviditet och så ber vi en stilla bön för att h*n stannar kvar!
    Ja känner igen mig i din beskrivning. Har sett fostret med hjärtslag och det hjälper lite. Men det är fortfarande rätt tidigt och den förra stöttes ut i v 10 som jag nu går in i(beroende på hur man räknar). Så njutandet får vänta lite till, men jag hoppas av hela mitt hjärta.

Så härlig bild på din lille :) Din mage kommer nog snart ska du se, då får du en sådan avundsvärd fin mage som inte är inbäddad i valkar :) 
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?