• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-05-09 13:45:08 följande:
    tm- va tråkigt med neg gravtest, men skönt att du ändå verkar på bra humör:)
    Spännande o så vad du tycker om akupunkturen!

Jag ringde gyn o frågade om blödningarna o om jag skulle boka en tid...hon tyckte jag skulle avvakta o se hur blödningen blev..sen tyckte hon att jag skulle ta mitt cellprov..som jag dumt nog inte gjort än, men får pallra mig iväg nästa vecka då...fattas bara att det skulle vara ngt sånt jädra tjafs oxå...
    Hoppas verkligen att det inte är nån sån skit utan att du bara har en reaktion på att det har blivit vår och kroppen spritter av hormoner för ljuset. Och de hormonerna är självklart till din fördel i bebisbaket! *bestämma*

Yay! Det regnar. Hejja regnet! Tryck ned pollénäcklet i marken nu!!!
    ♥ BF 121026 ♥
  • Draken

TM, ja, trist med gravtestet men positivt om ni får en utredningstid snart.

Tabbs, bra att du ringde. :D

JLD, ok då...tänkte nämligen att man kan gissa när man ser fostret på sidan. Alla har en könspapill som man kan se i Nupptider. Är vinkeln mer än 30% tyder det på en kille. Under 30% (och mer parallell mot ryggraden) tyder det på en tjej. Önskar att jag inte visste det då vi inte vill veta kön men som tur är ligger vår lilla med benet i vägen...

Om du är skrockfull kan du göra "The baking soda test". Ha i bikarbonat i en mugg och kissa i burken. Skummar det

• JLD1979

Draken: Alla bilder är i samma vinkel som den jag la upp. Kunde du se nått på den?

Gissa vem som ska köpa bikarbonatsoda finns det på Ica?

• Draken

JLD, nja...tyckte det var svårt på den bilden...den visar ingen könspapill vad jag kan se... Vinkeln är helt ok, bara att det döljs. Är alla bilder exakt lika? Jag menar man kan ju se om rörelsen har skett annorlunda fast bilden är tagen i samma vinkel.

Haha, vanlig bikarbonat ska det vara, ex i påse. Mitt meddelande blev halvt ovan... Blir det skum eller annan reaktion med bubblor = kille om inget händer = tjej. Ska ha något att göra med syran i urinen när man väntar en kille. Vet fler där det stämt, min misstro till trotsTungan ute  

• JLD1979

Jag har nu bikarbonat!!!! Å så skojs. Kommer inte kunna sova nu bara för det. Ska göra det imorgon direkt

• JLD1979

Bebisen ligger likadant kring skrevet så att säga så alla bilder just i det området visar samma sak

• Snöuggla
    tm78 skrev 2012-05-09 13:07:53 följande:
    CT: Vad skönt att du mår bättre och får prata med någon! Det är viktigt att ta tag i såna saker så fort som möjligt, innan det växer sig för stort.

Tabbs: Om du är helt säker på att det inte är en nidblödning så kanske du ska följa Drakens och CT’s råd och boka ett VUL? Man undrar ju vart blodet kommer ifrån och vad som händer i kroppen!

Snöuggla: Skönt att du inte mår så illa längre!

Ego: Tant Röd är garanterat på intåg... Ryggvärken har tilltagit, och jag är lös i magen (ursäkta just den detaljen...men det är ett av mina säkraste tecken på mens). Kunde inte låta bli att testa imorse, eftersom tempen hade stigit lite, men det var negativt. Hade jag varit gravid så borde en test vara positiv nu, 13 DPO.
    Humöret är i alla fall fortfarande tipp-topp, och det är ju alltid något. Även om jag lät mig luras av det...
    Nu har jag ringt och bokat tid för akupunktur, och fick tid på måndag förmiddag. Efter helgen ska jag boka tid hos läkaren också, för att kunna starta en utredning.
    Jag tror stenhårt på akupunktör min kines doktor sa att man inte ska dricka kalla saker för det gillar inte livmodern :) Det verkar ju ha funkat än så länge på mig. Läste lite allmänna kinesiska tips på vad man äter också för jag fick inga örter eller så, jo sånna små plupp plåster i örat :) Skönt att starta en utredning, om detta inte går av någon anledning denna gången heller gör  jag utredning direkt:) Tog lite smygprover med min snälla husläkare och där hittades inget :) Lycka till, men ibland bara funkar det plötsligt ändå :)  
  • CT11

Ok oj jag märker att min gravidhjärna påverkar jobbet... Glömmer saker och är lite fumlig och distraherad... Är ju helt ny här dessutom. Lite pinsamt.. Sover så himla dåligt också så det spär väl på. Dagens iakttagelse.

• JLD1979

Läste nånstans att man skulle köra The baking soda test i plastmugg. Hade ingen sån så det blev i vanlig glasskål.

Reaktion: INgen. Tjej alltså?

Spännande å få veta var det blir. Har drömt om tjej i v6-7 redan. Tror det är en pojke och baking soda säger flicka. Jag är så himla nyfiken!

♥ BF 121026 ♥
  • Draken

Hihi, skoj! Jag kan göra en trots att vi inte vill veta och se om det blir någon skillnad. Jag tror ju ändå inte på icke-medicinska metoder när det gäller könsbestämning så det spelar ju ingen roll...

Måste bara bikta mig lite också...skulle ha varit i skolan idag...men sjukskrev mig för ett grupparbete och nu har jag jätteångest. Mådde så jäkla illa imorse och orkade bara inte åka till skolan (jag pendlar)... Värre saker kan såklart hända men jag har varit borta en massa gånger under terminen. Tror inte att min grupp är så jäkla glada på mig. Gulp! 

CT, jag förstår precis...och så är huvudet på annat håll också... 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?