Draken skrev 2012-04-28 15:50:22 följande:
Välkommen Snöuggla! JLD har beskrivit det så bra här så jag kan bara instämma. Denna eviga noja som inte fanns där första graviditeten. Jag har precis som du två MA i bagaget. Båda gångerna såg jag hjärtljud i vecka 6+...för att två veckor senare visa att embryot inte levde... MA är ju så jäkla lömska. Jag är nu i vecka 12 och har NUPP inbokat på torsdag. Vandrar precis som JLD mellan hopp och oron att fostret inte lever. Men, men jag ska försöka...och tycker att du också ska...tänka att vi väntar barn och inte missfall tills motsatsen är bevisad. :)
Som sagt är du så välkommen hit. Det finns helt underbara människor i den här tråden när man behöver pepp och stöd. Hur mår du förresten?
JLD, vad kul att se dina bilder! Du har ju fått en liten bulle där nere. Å vilken fin bild från NUPP. När har du ditt nästa UL inbokat?
Tack, jag mår rätt bra mår illa lite från och till villket resulterar i att så fort man är befriad så är man orolig. Började blöda bruna flytningar i v 6 bägge de andra gångerna och har denna gången inte sett något blod :)
Har börjat få lite ont i svanken vilket oroar mig då jag fick mycket ont föregånde graviditeter. Men brösten ömmar en del och illamåendet är kvar så jag tror den har det bra. De andra växte aldrig till sig heller och denna är väl ca 2cm nu :) Lycka till på Nupp :) ska hålla tummarna. Ska göra Kub 24 maj vilket känns som en evighet. Skönt att få prata om sin oro, i min decembertråd får folk ångest då man nämner det. Vilket jag kan förstå men det är ju inte ovanligt den första trimestern även om det är sååååå tråkigt.
Gjorde du/ni tidigare vul/ul? Hur stora var era bönor då?
Kram