Inlägg från: Snöuggla |Visa alla inlägg
  • Snöuggla

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hej, snubblade in här hoppas det är ok. Jag har haft två MA senaste året är snart 33 år och har inga barn. Jag har lyckats bli gravid igen är i v 9 men är livrädd för blodbadet ännu en gång. Såg att några av er är på ny graviditet hur känns det för er?

• Snöuggla
    JLD1979 skrev 2012-04-28 12:26:17 följande:
    Välkommen snöuggla och grattis till din graviditet!

Man lever lite på hoppet samtidigt som man inte riktigt vågar det heller. Vissa dagar är jag övertygad om att h*n dött men att min kropp inte har fattat det än och därför inte stött ut det än... Är man inte galen så blir man det när man försöker bli gravid och sedan när man väl är det så är man helt skogstokig mellan varven... man kastas mellan hopp och förtvivlan... slitigt på psyket.

Hoppas du mår bra och kan glädjas med din nuvarande graviditet och så ber vi en stilla bön för att h*n stannar kvar!
    Ja känner igen mig i din beskrivning. Har sett fostret med hjärtslag och det hjälper lite. Men det är fortfarande rätt tidigt och den förra stöttes ut i v 10 som jag nu går in i(beroende på hur man räknar). Så njutandet får vänta lite till, men jag hoppas av hela mitt hjärta.

Så härlig bild på din lille :) Din mage kommer nog snart ska du se, då får du en sådan avundsvärd fin mage som inte är inbäddad i valkar :) 
  • Snöuggla
    Draken skrev 2012-04-28 15:50:22 följande:
    Välkommen Snöuggla! JLD har beskrivit det så bra här så jag kan bara instämma. Denna eviga noja som inte fanns där första graviditeten. Jag har precis som du två MA i bagaget. Båda gångerna såg jag hjärtljud i vecka 6+...för att två veckor senare visa att embryot inte levde... MA är ju så jäkla lömska. Jag är nu i vecka 12 och har NUPP inbokat på torsdag. Vandrar precis som JLD mellan hopp och oron att fostret inte lever. Men, men jag ska försöka...och tycker att du också ska...tänka att vi väntar barn och inte missfall tills motsatsen är bevisad. :)
    Som sagt är du så välkommen hit. Det finns helt underbara människor i den här tråden när man behöver pepp och stöd. Hur mår du förresten?

JLD, vad kul att se dina bilder! Du har ju fått en liten bulle där nere. Å vilken fin bild från NUPP. När har du ditt nästa UL inbokat?
    Tack, jag mår rätt bra mår illa lite från och till villket resulterar i att så fort man är befriad så är man orolig. Började blöda bruna flytningar i v 6 bägge de andra gångerna och har denna gången inte sett något blod :) 
    Har börjat få lite ont i svanken vilket oroar mig då jag fick mycket ont föregånde graviditeter. Men brösten ömmar en del och illamåendet är kvar så jag tror den har det bra. De andra växte aldrig till sig heller och denna är väl ca 2cm nu :) Lycka till på Nupp :) ska hålla tummarna. Ska göra Kub 24 maj vilket känns som en evighet. Skönt att få prata om sin oro, i min decembertråd får folk ångest då man nämner det. Vilket jag kan förstå men det är ju inte ovanligt den första trimestern även om det är sååååå tråkigt. 

Gjorde du/ni tidigare vul/ul? Hur stora var era bönor då?

Kram

• Snöuggla

Ville bara säga vilken bra tråd detta är, kände mig ganska ensam bland "tredjebarnsföderskor i tidiga tjuoårsåldern" utan komplikationer förutom symptom. Önskar alla lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Snöuggla
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v15 JLD1979 
    v12 Draken 
    v 7 CT11
    v9 Snöuggla

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979
    121112, men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder, så 121015 kanske, Draken
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt)

BabyFÖDDABaby
  • Snöuggla
    CT11 skrev 2012-04-28 18:18:17 följande:
    Välkommen in Snöuggla! Kul att du har hittat hit:)
    Tack alla Hjärta
  • Snöuggla
    CT11 skrev 2012-04-29 20:53:16 följande:
    Fick nyss en kraftig & blodig flytning med färskt blod. Har inte ont, avvaktar.
    Jag har en kompis som blödde jättemycket men de var ingen fara, hon har sitt barn nu :)
    Håller tummarna.... 
  • Snöuggla

Åh jag provade akupunktur denna gången, hade spottings ca fem dagar innan mens efter två månaders behandling var det bara en dag. Hon sa att jag var i obalans. Om det funkar denna gången så ska hon få världens största blom bukett :) och jag kommer att gå tillbaka vad som än händer. Värt att testa utan tvekan :)

• Snöuggla
    Draken skrev 2012-05-03 11:12:36 följande:
    Åh, vad ni är söta! 14.30 ska vi dit. Har hjärtklappning redan nu. Lovar att höra av mig asap.
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Snöuggla
    Draken skrev 2012-05-03 15:40:48 följande:
    En snabb uppdatering nu. Den lever! 60,5 mm. Två armar, två ben, urinblåsa och magsäck kunde vi se. Gud vilken lättnad.
    Härligt :) Vilken vecka är du i nu?

Mår illa typ hela dagarna, har offrat mig och tar en lergiigan innan jag åker till jobbet för att kunna stå ut. Har ett pedagogiskt yrke så jag kan inte ta paus och äta när jag vill tyvärr. Igår smakade det mysko beskt i munnen också. Så har jag fortfarande ömma bröst.

Men det är värt det.Tänker att det betyder att den mår bra och växer. Det är ju faktiskt positivt 
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?