• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • tm78

Tabbs: Gud vad jobbigt med massa blödningar hela tiden... Men kanske en nidblödning...? “Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen. “ Jag håller tummarna stenhårt för det!

Ego: Jo, det närmar sig BIM, men jag vet inte riktigt hur jag känner mig... Jag har inte haft mitt typiska PMS-humör med gråt och depp. Har egentligen varit på väldigt bra humör senaste veckan. Och det är väl kanske ett gott tecken. Och jag har inte haft så ont i ryggen som jag brukar ha innan mens, bara svagt molande värk till och från. Också ett gott tecken? Och så sticker och drar det i magen ibland, och har gjort det i flera dagar. Men det har hänt flera gånger tidigare så det betyder ju ingenting.
    Imorse satt jag på toa med plastburken i handen, men vågade faktiskt inte kissa i den... Besvikelsen blir för stor.

• Snöuggla
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 3-5/5 Tabbs 
    ca 25/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}  
    ca 18/5 Tabbs 
    ca 11/5 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v16 JLD1979 
    v14 Draken 
    v11 Snöuggla
    v9 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder 
    121201 Snöuggla (om jag räknat rätt)
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
  • Draken

Tabbs, jag röstar också för nidblödningGlad De kan ju se väldigt annorlunda.

Tm, om du kan hålla dig, testa på fredag. Man får testa sitt psyke lite på köpet...

JLD, hur går det med bilderna *nyfiken*? Vill gissa ju!

• CT11

Tabbs- jag röstar såklart också på nidblödning! Hoppas nu för bövelen!! Annars ett VUL för att kolla så allt stämmer...?

Tm- Jag tycker att gott humör är ett ganska säkert tecken faktiskt. Båda gånger som jag blivit gravid det senaste året har jag innan bim varit på väldigt gott humör. Har då inte heller haft så mycket känningar. Håller tummar och tår!!

JLD- Gulliga! På en vägg eller hela rummet?? Jag tycker också att bitar av tapet kan sättas i ram eller liknande så tröttnar man inte lika snabbt.

Draken- måste erkänna att min mage putar en hel del... Jag har nog inte dina magmuskler gissar jagFlört.  

Snöguggla- hur går det för dig, hur mår du?

Ego- mår mycket bättre de senaste 2 dagarna, har lyckats klämma ned både espresso (behövde för ett jobbmöte) och lite mat. Har gott på JLDs trogna mack-diet senaste veckorna pga illamåendet... Lill-räkan behöver lite grönsakerOskyldig. Har också träffat en terapeut för att få prata av mig om det här mörkret som jag har känt av. Det var jätte skönt. Vi kommer att ses ca 6 gånger. Välbehövligt.

• Snöuggla
    CT11 skrev 2012-05-08 19:54:22 följande:
    Tabbs- jag röstar såklart också på nidblödning! Hoppas nu för bövelen!! Annars ett VUL för att kolla så allt stämmer...?

Tm- Jag tycker att gott humör är ett ganska säkert tecken faktiskt. Båda gånger som jag blivit gravid det senaste året har jag innan bim varit på väldigt gott humör. Har då inte heller haft så mycket känningar. Håller tummar och tår!!

JLD- Gulliga! På en vägg eller hela rummet?? Jag tycker också att bitar av tapet kan sättas i ram eller liknande så tröttnar man inte lika snabbt.

Draken- måste erkänna att min mage putar en hel del... Jag har nog inte dina magmuskler gissar jagFlört.  

Snöguggla- hur går det för dig, hur mår du?

Ego- mår mycket bättre de senaste 2 dagarna, har lyckats klämma ned både espresso (behövde för ett jobbmöte) och lite mat. Har gott på JLDs trogna mack-diet senaste veckorna pga illamåendet... Lill-räkan behöver lite grönsakerOskyldig. Har också träffat en terapeut för att få prata av mig om det här mörkret som jag har känt av. Det var jätte skönt. Vi kommer att ses ca 6 gånger. Välbehövligt.
    Ha ha jag går också på mack- diet, känns ju inte som det bästa för den lille men bättre än inget. Påföljden är en stor och svullen mage. Så det blir nog ingen överaskning för omgivningen när jag släpper bomben. (efter kubet den 25e) Då lär jag vara rund som en boll. Har mått lite bättre i två dagar nu, mindre illamående. Det är trevligt.

Längtar efter sommaren, hoppas hoppas att den lille stannar kvar och mår bra och att jag ska få en hård liten kulmage istället för valk-högarna som jag har nu hahahahaaaa. Får semester 20 juni :)
  • Tabbs2

Hej på er!

CT- låter bra att du får prata med ngn och himla skönt att du känner dig bättre:)

tm- hur känns d idag? klarat dig från att testa? D bästa är väl att vänta till BIM eller efter innan man testar, men vem fasen har sånt tålamod;)

Tror inte att ni som går på mack-dieten behöver va så oroliga för att den lill* inte får i sig näring...d tror jag går bra ändå:) är det inte så att fostret tar det som den behöver o så är det kvinnan som får lida istället?

Draken- har du gått ut offentligt nu med din graviditet?
    Hur gör ni andra?

Ego- Tror tyvärr inte alls på nidblödning, men möjligtvis en väldigt lång ÄL-blödning (eller att ngt är fel...) Ser inte alls ut som de nidblödningar jag haft o dessutom har det ju sett likadant ut sen en dag efter ÄL...har heller aldrig haft nidblödning så tidigt..så näe d är helt uteslutet..:( lite bättre idag- bara lite bruna spottings...

• Draken

Tabbs, om du känner minsta oro kanske det vore skönt att boka en gyntid? Jag tror absolut inte att något är fel men att ha det svart på vitt gör ju att man kan slappna av.

En del fick veta direkt...(svårt för en partyprisse att dölja). Jag ville berätta för mina närmsta vänner för de vet ändå allt, medgång som motgång... Jobbet är jag lite tudelad med. Det är så tidigt än och jag vill inte att de räknar bort mig till hösten...

• tm78

CT: Vad skönt att du mår bättre och får prata med någon! Det är viktigt att ta tag i såna saker så fort som möjligt, innan det växer sig för stort.

Tabbs: Om du är helt säker på att det inte är en nidblödning så kanske du ska följa Drakens och CT’s råd och boka ett VUL? Man undrar ju vart blodet kommer ifrån och vad som händer i kroppen!

Snöuggla: Skönt att du inte mår så illa längre!

Ego: Tant Röd är garanterat på intåg... Ryggvärken har tilltagit, och jag är lös i magen (ursäkta just den detaljen...men det är ett av mina säkraste tecken på mens). Kunde inte låta bli att testa imorse, eftersom tempen hade stigit lite, men det var negativt. Hade jag varit gravid så borde en test vara positiv nu, 13 DPO.
    Humöret är i alla fall fortfarande tipp-topp, och det är ju alltid något. Även om jag lät mig luras av det...
    Nu har jag ringt och bokat tid för akupunktur, och fick tid på måndag förmiddag. Efter helgen ska jag boka tid hos läkaren också, för att kunna starta en utredning.

• Tabbs2

tm- va tråkigt med neg gravtest, men skönt att du ändå verkar på bra humör:)
    Spännande o så vad du tycker om akupunkturen!

Jag ringde gyn o frågade om blödningarna o om jag skulle boka en tid...hon tyckte jag skulle avvakta o se hur blödningen blev..sen tyckte hon att jag skulle ta mitt cellprov..som jag dumt nog inte gjort än, men får pallra mig iväg nästa vecka då...fattas bara att det skulle vara ngt sånt jädra tjafs oxå...

• JLD1979

Draken: Har kollat på de andra KUB-bilderna och alla är tagna i samma vinkel så man ser inget :(

CT: mackdieten i början är inte så farlig. Lägg lite gurkskivor/tomatskivor på mackan? jag fick som tur var dille på leverpastej å gurka på. Massa gurka :) Va skönt att du har hittat nån att prata med som du verkar trivas med :)

TM: beklagar neg gravtest :(

Tabbs: jag har som inte gått ut på facebook än m min graviditet men de närmsta vänner och släkt vet iallafall nu. Får se efter nästa UL som är i v19 om jag går ut med det då på Fejjan.

Snöuggla: Skönt att iallamåendet har lättat. Det är en påfrestande period verkligen. HOppas det håller sig illamåendefritt nu :)

Tapeterna är fondväggar inte för ett helt rum alltså utan bara en vägg. Så då kan man kasta upp en på en vägg och på de övriga 3 väggarna kan man ju välja nån färg ur fondtapeten att måla. Å jag är i en grön period så jag kommer nog välja grönt oavsett kön på bebisen.

EGO: Igår var jag ute på shopping. Köpte lite mammaklänningar till i sommar. Har insett att jag tycker att mammabyxor är jätte obekvämt så jag kommer leva i vanliga leggings i olika längder fr Hm denna graviditet. Köpte nån vanlig lång tunika som kommer funka hela grav oxå. Är det bara långt och töjbart så funkar det och i värsta fall kan man ju bara "förlänga" det med ett långt linne under.

Träffade även en dietist igår och fick hjälp med bra mellisar. Tycker just mellis och frukost är jättesvårt att veta. Så det kändes bra. Nu ska jag föra matdagbok i 4 dagar och sedan sända det till henne för eventuell kompletering/förbättring. Ska bli intressant.

I övrigt så fryser jag mest så jag tror jag ska ta mig en kopp hett kaffe nu :)

♥ BF 121026 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?