• Akinator

Jag skäms för min son

Hej!

För att berätta lite om mig själv så är jag en kille i 25-30 års åldern som redan är tvåbarns-pappa. När alla mina vänner fortsatte leva livet när vi var unga så hittade jag min kärlek och jag blev far när jag var väldigt ung.

Idag har jag en son som är 7 år och en dotter som är 4 år. Jag oroar mig mycket för min son som inte riktigt är som alla andra barn om man ska skriva så. Alla hans klasskamrater har väldigt normala intressenen, de gillar fotboll, innebandy och annat som barn gillar i den åldern. Detsamma gäller mina jobbarkompisar som har en barn i den åldern.

När det gäller min son är han intresserad av kyrkor. Jag är själv väldigt sekulär, men tror inte han är religiös, det är nog snarare byggnaden som fascinerar honom. Han älskar att studera dem och läsa om deras historia. Han kan namnet på ett flertal både i vår kommun, och utanför. Jag frågar till vilken nytta, men han säger bara att han tycker att det är kul.

Han har även andra intressen som är väldigt avvikande. Han tycker det är jätteroligt att läsa om blommor och kan därför sitta timmar och plocka i vår trädgård. Min svärfar gillar hon jättemycket eftersom han släktforskar vilket min son intresserar sig för mycket.

Finns även en del annat, men det jag tagit upp här är väl det som utmärker honom mest. Jag är lite orolig, han är inte som alla andra barn och jag kan skämmas för honom. Det tar emot när jag måste erkänna att han är min son och jag har ingen aning om vad mina kompisar tycker och tänker om de undrar vad som gått fel. Han har nästan inga vänner heller, eftersom han inte intresserar sig något för fotboll och liknande. Så han är inte med i någon sportöfreing eller liknande och på rasterna i skolan leker han aldrig med de andra.

Min fru tycker vi ska kolla om han har aspergers syndrom, men jag vägrar just nu. Jag önskar bara att han var normal och som alla andra. Jag hoppas att han får lite andra intressen med åldern, men jag är ytterst tveksam.  

Tacksam för svar. Vad ska jag göra? Vad är fel på honom? 

• Svar på tråden Jag skäms för min son
  • 3 barns mamma84

Läste bara ts
    Alltså vad är problemet ?
    Var stolt och glad och LYCKLIG att du är pappa och har en son som DU SKA ÄLSKA vad han än gillar och tycker om.
    Detta är en människa en individ du skriver om du skriver om din SON för guds skull vad är detta ??!!
    Är detta ett troll tråd eller ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • CarpeNoctem

Din son verkar vara en riktigt smart liten kille!
    Ska man skämmas för sitt barn bara för att han inte vill spela fotboll som alla andra?

Nä du borde skämmas för dig själv och se din son som unik!

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

MEn kära du jag hoppas du skämtar!

Har en bror som var besatt av stenar och träd som liten. det är han fortfarande. han älskar matte och pianon också.

och tänk att hans bästa kompis var en sportdåre med ett ärta till hjärna.
    vem fick tjejer? muskel ägget eller den roliga smarta killen?
    Att vara intelligent är attraktivt!

brodern min har aldrig varit mobbad eller fått första bruden som 35 åring... geee vilka fördomar folk har.

Du har en helt underbar unik, frisk son där hemma som har alla förutsättningat att bli något "större" en en bollknatte. bara för att han inte går i dina fotspår betyder det inte att han inte är funtad som folk.

hyr twilight och titta på dagens pojkar som alla små flickor dreglar över. (inte precis hulken)

hitta ett gemensamt intresse och börja med att banda lite bättre med varandra. eller har han problem med det sociala????

• JAG är BÄST
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-04 23:15:13 följande:
    Läste bara ts
    Alltså vad är problemet ?
    Var stolt och glad och LYCKLIG att du är pappa och har en son som DU SKA ÄLSKA vad han än gillar och tycker om.
    Detta är en människa en individ du skriver om du skriver om din SON för guds skull vad är detta ??!!
    Är detta ett troll tråd eller ?
    Nähä
  • 3 barns mamma84
    JAG är BÄST skrev 2011-05-04 23:23:56 följande:
    Nähä
    {#emotions_dlg.djavulsk}viss det är ju sant
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Grillspettet
    JAG är BÄST skrev 2011-05-04 23:37:31 följande:
    Såja såja,,så stor är den nog inteFlört
    Kan man posta bild här?
  • JAG är BÄST
    Grillspettet skrev 2011-05-04 23:39:18 följande:
    Kan man posta bild här?
    Klart du kan,,men inget jag skulle råda till du får en varning å får inte skriva på ett dygn.

"kommer inte få nån underhållning då juGråter"
  • Grillspettet
    JAG är BÄST skrev 2011-05-04 23:54:50 följande:
    Klart du kan,,men inget jag skulle råda till du får en varning å får inte skriva på ett dygn.

"kommer inte få nån underhållning då juGråter"
    Jaha, men då får jag ju inte motbevisa att dumt och felaktigt påstående?
    Nåväl.

Skönt i alla fall att vi hittade ett sätt för TS att lösa sitt problem i alla fall.
    Nu måste jag sova eftersom jag är på deff och inte vill förlora allt för mycket manlighet och mojo genom att nattuggla.

Ta hand om er och glöm inte - livet är en tävling!
  • Josefin

Min son spelar fotboll,tränar karate och Älskar simning! Har massor av kompisar och kan är snart 5!
    Men skulle han vara som din son så skulle jag vara minst lika stolt över honom och trott att det verkligen kommer att bli nåt stort av honom!

Så var STOLT!!!

• juliet
    Akinator skrev 2011-05-04 22:51:04 följande:
    Nej, en schackklubb kommer knappast lösa problemet. Då blir det istället värre.

Jag är orolig. I framtiden finns ju risken att han kommer mobbas om han sticker ut för mycket. Därför vill jag att han hittar kompisar så snarast som möjligt, samt intresserar sig för intressen som är lite mer normala. 
    Du kan ju inte vara seriös. Det är din son. Hjälp honom istället hitta ett varaktigt sätt att förvalta sitt intresse på. ALLA människor är olika det är lite det som är poängen, tänk vilken fin liten unik kille du har istället , som kanske en dag kommer bli något stort.
    Tror du att alla tidernas stora forskare och uppfinnare under deras uppväxt var precis som alla andra?

Och hur tror du din son känner då han ser hur du reagerar på hans intresse hjälp han växa istället för att göra om honom. Det är du som har problem inte din pojke.
Svar på tråden Jag skäms för min son