I Blackrose I skrev 2011-05-06 23:09:43 följande:
Jag är också imponerad över hur många kurser du har läst. Starkt jobbat.
Ja, det är ju det där med motstånd. Jag får rejäl med motstånd här hemma men det är begränsad. Religion pratar vi aldrig om här hemma. Det kom vi fram till när vi gifte oss att ALDRIG prata om religion med varandra så det förklarar mina utbrott i religionforumet. Det är ett ämne som jag älskar att diskutera om.
Jag skulle verkligen kunna ge vad som helst för att kunna sätta mig på skolbänk igen och läsa om alla kurser jag har läst. Det var verkligen en av dom bästa sakerna jag har gjort i mitt liv.
Tack!
Ah, det är ju perfekt att du kan få utlopp för dina behov att diskutera religion här på FL. Tror dom flesta förhållanden har ämnen som är lite känsliga. Vi har inga direkta avtal, men man har ju lärt sig vilka ämnen som bör undvikas. I mitt fall handlar det väl om att älskade frun inte i riktigt samma grad som jag är debattknarkare. Hon vill konstigt nog inte diskutera HELA dagarna året runt
Så då är det ju bra att jag har FL, så hennes öron får vila ibland
Ja, att prata om det med er har väckt suget på allvar igen. Får kolla upp vad det går för kvälls- och distanskurser till hösten. Har man tur finns det ju platser kvar.
Planen var ju att jag skulle stanna i den miljön livet ut. Jag skulle ju få en doktorandplats och sedan bli forskare. Men livet blir ju inte som planen. Min underbara handledare blev sjukskriven när jag precis hade börjat skriva min sista stora uppsats. Och den nya handledaren var en mardröm för mig. Han tyckte inte mina idéer var nåt att hänga i granen, Han hade en helt annan mer konservativ syn på vetenskap än jag har, och tyckte att jag ifrågasatte för mycket hela tiden. För honom var innehållet i uppsatsen inte viktigt, utan det viktiga var att man formen var den rätta. Varenda ny version av uppsatsen som jag lämnade in dissade han, men han vägrade säga exakt vad som var fel för det skulle jag ju själv komma på. Till slut lyckades jag få godkänt, men då hade jag tappat lusten.
Lusten kom som tur va snart tillbaks, men då hade jag skaffat jobb och barnen var på väg. En del av mig vill fortfarande komma in i den världen igen, men jag väntar i alla fall tills barnen har blivit lite större.