Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Noun skrev 2011-05-10 00:16:27 följande:
    Ni som har absolut koll på allting;

Jag har hört på FL (Flört) att (vissa) kristna anser att muslimer dyrkar en avgud. Jag hittar ingen info om hur "de" resonerar där... Någon som vet?
    Aldrig hört. Och då har jag ändå umgåtts med olika sorters kristna hela mitt liv...
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 00:16:41 följande:
    Nej nu ska jag sova.
    Huvudvärk!
    God natt {#emotions_dlg.flower}

Ska också lägga mig, borde lagt mig för en timme sen:

God natt allihop!!
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 00:27:31 följande:
    Inte då, det är kolonialismens efterspel och det katastrofala mångkulturella samhällets framväxt som håller på att förstöra fransk fotboll så väl som Frankrike som nation.
    Nja?

Så sent som år 2000 vann Frankrike EM och hade med största sannolikhet världens bästa lag i världens största sport (ett lag som minst kan kallas mångkulturellt).

Det som (bland annat) har hänt i Frankrike efter det har nationalismen och invandrarkritiken ökat i landet. Dom har nu en president som förtrycker Romer och som kallar förortsungdomar för ”slödder”, ”avskum” och ”kallbrand”. Och man har ett fotbollsförbund som misstänks ha planerat att börja kvotera bort "problembarn" från landslag och fotbollsskolor från och med 11 års ålder, enbart genom att titta på deras hudfärg.

Men nationalisterna och de invandringskritiska har INGENTING med det ökande hatet att göra? Utan det är nån luddig "mångkultur" som ligger bakom?

Det lustiga är ju att Frankrike har infört mycket av det SD vill göra för att "lösa problemen", d.v.s. restriktivare invandring och att "hårdare tag mot  invandrarna". Har det hjälpt? Nja, inte så värst bra va Flört
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 08:11:39 följande:
    Vaddå gjorde bort sig? Det skulle vem som helst göra. Ja, jag kan hålla med om att han borde vänta tills matchen var slut och slå skiten ur italienaren men what the hell. Man kommer få alltid att minnas honom och enligt mig är han BÄST. Helt underbar personlighet även om han är helt "FEL" enligt min mall.
    Härligt att du kan göra undantag Skrattande

Han är en av mina favoriter genom alla tider också.

Ja, dom allra flesta hade nog reagerat så. Men jag har högre krav på honom. Om han hade väntat till efter signalen och inte gått i Materazzis fälla så hade han ju mycket väl kunnat kröna sin karriär med ett VM-guld till.

Känns lite bittert att Materazzi mer eller mindre lyckades avgöra finalen genom att kalla en medspelares syster för hora (eller vad han nu sa)
  • Quintus Zebra
    Noun skrev 2011-05-10 08:12:54 följande:
    För att inte tala om vad det kostar att kriga...
    Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Skrattande
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 08:21:50 följande:
    Har man bra spelare så bör man gå långt. Så även Frankrike. Men problemen är av samma karaktär som så ofta fått rykten om splittring inom det holländska landslaget att florera. Sveriges största fotbollsframgångar var med i princip bara svenskar på planen. Detsamma gäller Tyskland mfl. länder, så att mångkulturella fotbollslandslag skulle vara bättre är inte någon slags sanning.

Så vad skulle Frankrike göra då, menar du? Med de problem som existerar i Frankrike och dit vi är på god väg i Sverige, så är det inte särskilt konstigt att de börjat försöka föra en mer restriktiv invandringspolitik. Trots det så har Frankrike ändå gigantiska problem med no go areas och dylikt.
    Nej, det är ingen sanning.

Men sanningen är ju att Frankrikes bästa landslag genom alla tider var det de hade mellan 1998 och 2001, och det var vad jag vet inga direkta konflikter i det laget trots mångkultur.

Frankrikes situation är enormt olik Sveriges!

Vad skall Frankrike göra? Ja, inte ska de ägna sig åt en politik som uppenbart bara gör allt värre? Och vi borde ju titta på Frankrike och se vad SD´s politik leder till. Tror man på allvar att ökat hat i samhället mellan grupperna minskar konflikterna?

Lösningen är självklart det motsatta: d.v.s. ökad tolerans och minskad diskriminering så att ungdomarna i förorten känner att de har en chans att lyckas i samhället...
  • Quintus Zebra
    Noun skrev 2011-05-10 08:38:51 följande:
    Jag gillar inte att hockeyspelare är heltäckta och förtryckta.
    Hehehehe!

Hjälmtvång ÄR förtryck!! Tungan ute
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 08:45:41 följande:
    1. Ja, men du lyfter fram endast det landslag som passar dig. Se på Spanien istället t ex. som idag är världens bästa landslag. Det är tämligen spanskt, eller hur?

2. Om de inte ska ägna sig åt en politik som gör allt värre så antar jag att de ska stoppa invandringen då? Trots allt börjar Frankrike alltmer likna en krutdurk som bara väntar på att explodera. Att säga att lösningen är "ökad tolerans och minskad diskriminering" är bara plattityder.

3. För vem vill ha intolerans och ökad diskriminering?

4. Problemet är inte fransmännens växande negativa inställning till det mångkulturella samhället, utan den process som lett fram till det mångkulturella samhället på fransmännens bekostnad.
    1. Ja, det finns framgångsrika landslag av båda "sorter". Men Spanien är ju inte så "homogent" heller. Om du skulle fråga vissa Barcelonaspelare så skulle dom kanske till och med erkänna att de inte ser sig som Spanska ens, utan främst som Katalaner!

2. Att stoppa invandringen löser väl knappast problemen som redan FINNS?

3. Alla dom på båda sidor som som sprider hat och diskriminerar folk på grund av hudfärg?

4. Det är inga platityder. Tror du ungdomar slutar bråka för att man pekar ut dem ännu mer, och ger dem ännu sämre chanser att lyckas skaffa sig ett hederligt liv? Problemet är delvis hatet, som vissa nationalistiska och främlingsfientliga ledare medvetet bidrar till för att vinna politisk makt. Och problemet är också att dessa ungdomar blir diskriminerade och känner sig maktlösa. Visst, är det förståligt att "Fransmän" är rädda för det som händer. Men på samma sätt är det förståligt att förortsungdomar är förbannade över all rasism och diskriminering som finns i Frankrike. Men det gör det inte okej att hata. Om man vill lösa problemen måste man försöka öka sammanhållningen, inte bidra till ökad segregering.

Och Frankrike är inte Sverige. Frankrike har en tradition av rasism och rasistiskt förtryck som sträcker sig flera hundra år tillbaks, som vi inte alls på samma sätt har haft i Sverige.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...