Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 08:51:41 följande:
    Godmorgon alla PK-hyndor!
    Vet inte om jag räknas som hynda, men God Morgon ändå Glad
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 09:00:53 följande:
    Jo, men QZ menade väl att det skulle vara bra med fler kulturberikare i hockeylandslaget, och jag drog då en parallell till fotbollsspelare. 
    Nej, det var inte jag som kom med den tesen...
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 09:30:31 följande:
    Inte? Jag har för mig att vi diskuterade hockeylandslaget ju . . . . Menar du att jag borde börja oroa mig över att ha fått en släng sommarahlzeimers? Foten i munnen
    Tror det var du och NGWP som diskuterade, och så la jag mig i när du pratade om spelare som inte sjöng nationalsången.
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-10 09:43:42 följande:
    Hehe, bli inte desperat. Säg åt mig att sluta så slipper du mina inlägg. Solig
    Hehe, nejdå. Inte vill jag slippa dig. Solig

Försöker bara uppehålla min image som pryd Oskyldig
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 09:41:05 följande:
    Japp så går det när man inte lyssnar på den sexuellt hämmade i tråden!
    Dagens läxa!! Då vet jag inför framtiden ... Skrattande
  • Quintus Zebra
    TheCoopers skrev 2011-05-10 08:56:36 följande:
    Jaaa och fiiiiinnaaaa rumpor !!
    Noun skrev 2011-05-10 08:54:05 följande:
    Jag vill ju verkligen se deras sexiga ben!!!

Ska vi storma stadion och befria dem?
    Tycker ni skall maila Hockeyförbundet.

Kunde badmintonförbundet införa tvång på korta kjolar för damspelare för att höja publiksiffrorna så borde ju inte hockeyvärlden vara omöjlig?
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 12:27:21 följande:
    Med vad, semlor?

Det gör ondast att se närstående lida. Familj, släkt, folkgrupp, sedan andra. Överlag känner dock alla som inte helt saknar empati sig illa berörda av andras lidande. Det är helt fel att förvänta sig att vad du skulle kalla nationalister etc. nödvändigtvis inte bryr sig vad som händer männsikor som tillhör andra folkgrupper. Italienska Casa Pound har t ex. åkt till Kenya för att påbörja en viss biståndsverksamhet och franska Les Identitaíres har anordnat demonstrationer till förmå för tibetaner.

Skillnaden är att "vi" inte vill ha det internationalistiska syntetiska samhället där allt blir likformigt.
    Fast det är ju tvärtom!

I den internationella multikulturella världen blir det aldrig likformigt, eftersom väldigt olika människor lever på samma plats, och för att man enkelt kan kommunicera över hela jordklotet...

Nationaliteten är sällan den starkaste identitetskaparen nuförtiden. Du skulle säkert känna dig närmare en fransk nationalist, än en svensk AFA-medlem...
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 09:27:31 följande:
    1. Ja, och det är troligtvis åtminstone en av orsakerna till att Spanien alltid floppat tidigare. Nu verkar de vara överens om att lägga klubbrivaliteten bakom sig i landslagssammanhang. Jag tycker även att det inte går att jämföra t ex. katalaner och basker med t ex. afrikaner. Det blir en helt annan sak med plötslig, storskalig invandring från t ex. Afrika.

2. Nej, men genom fortsatt stor invandring så blir problemen ännu större.

3. Huh? Vad så att säga replikerar du på?

4. Problemen som uppstått beror ju på att ett stort antal personer med annan än fransk tillhörighet befinner sig i Frankrike. Begreppet kulturkrock är ju inte så nytt liksom. Att samma problem börjat växa fram även i Sverige tyder ju på att det mångkulturella samhällsexperminetet inte är så lyckat som etablissemanget ihärdigt vill få oss att tro. Därmed inte sagt att det är invandrarnas fel.  
    1. Har du hört talas om ETA eller IRA eller om forna Jugoslavien? Även om folkgrupper kan se likadana ut och ha bott nära varrandra länge, så betyder det inte att man inte blir ovänner.

2. Nja, det vet du inte. Frankrike har redan minskat invandringen och det har bara skapat större problem. För självklart är det så att invandrarna känner sig utpekade och blir ännu mer frustrerade av en politk som har som syfte att få dem att framstå som Frankrikes största problem.

3. Är du så naiv att du inte ror att det finns människor som medvetet skapar konflikter mellan dessa grupper för att vinna makt? Alla de som sprider fördomar och rasistisk propaganda i Frankrike kastar ju bensin på elden.

4. Nej, nu gissar du bara.  Problemen beror på desperation, rädsla och hat mellan grupperna. Tror du verkligen att man kan lösa det genom att som SD och ND späda på rädslan, desperationen och hatet ännu mer? Våra problem påminner ganska lite om Frankrikes. Mångkultur har Sverige varit så länge vi har funnits, men visst är vi mer mångkulturella idag. Och det går knappast att stoppa.
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-10 12:45:42 följande:
    Nej det är inte tvärtom. Du betraktar politiska åsikter och diverse andra externa identiteter som mer betydelsefulla än etniska, biologiska identiteter. Det är helt enkelt inte rimligt. Om jag och en (svensk) antifant möttes i Sverige så skulle vi ha väldigt lite gemensamt, ja. Om vi däremot träffades på en gata i Khartoum så skulle vi däremot genast uppleva en viss etnisk tilhörighet. Antifanten skulle kanske förneka det, men det man ser går inte att bortse från. Det som sker idag innebär inte egentlig mångkultur eftersom att internationaliseringen leder till att folk blandas samman i en stor smältdegel och att alla kulturella särdrag i slutändan slipas ned. Idag sker det mest i länder som Sverige, Holland etc. Att vi är först att begå etniskt självmord är riktigt pinsamt.
    Vi var ett onationalistiskt folk långt innan den så kallade "massinvandringen" startade. Kultur och nationalitet är inte bundna till varrandra. Innom varje nationalitet finns mängder av olika kulturer...

Nej, jag känner inte naturligt mer samhörighet med Svenskar när jag reser. På den tiden jag reste, så var jag en snobbresenär som helst reste till platser där ingen svensk satt sin fot förrut FlörtSjälvklart känner jag viss samhörighet, men det gör jag även om jag träffar nån som har samma intressen eller som tänker intressant också.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...