Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-21 21:55:17 följande:
    För att män är djur....
    Hahahahahahahahaha!!
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-21 21:50:22 följande:
    Nej ibland undrar man lite. Speciellt tydligt blir det när deras inbördes ordning och sammanhållning mer påminner om fikakrigen och baktalandet mellan kärringarna på mitt jobb.
    Då blir man orolig.
    Jo, dom skötte sig inte exemplariskt i början kanske. Men jag har lite inblick både i F! och andra partier, och man skall inte ta för givet att det är så mycket mindre sanlåda i de större partierna.
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-21 22:05:56 följande:
    Nej antagligen inte men det är nåt med biologin som gör att en skock kvinnor inte kan vara lugna någon längre stund om de uppblandas med lite män.

*kvinnorasist*
    Haha!

Tro mig, grupper enbart bestående av män som umgås längre stunder är inte alltid så trevligt det heller. Händer fortfarande att jag drömmer mardrömmar om lumpenlogement och fotbollsomklädesrum!

Hej mång(köns)kulturen!!
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2011-05-21 22:10:33 följande:
    Hej mång(köns)kulturen!!
    Heja mång(köns)kulturen!!

Så skulle det vara ju! Skrikandes
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-21 22:32:08 följande:
    Jag vill härmed bli lesbianistisk lesbian.

Frivilliga?
    Sorry, fel kön och upptagen.

Men jag erbjuder lite passande fredagsunderhållning:

• Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-21 22:55:35 följande:
    Jag trodde jag var full.
    Haha, veckovild hemmapappa. Det känns som en fredag ju Solig
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-23 13:25:56 följande:
    Det är lugnt, jag har tagit av mig den igen.

Men jag gillar fortfarande inte att man kan klumpa ihop "män" när det är helt otänkbart att göra detsamma med exempelvis "invandrare".
    Nej, i så gott som varje invandringsdiskussion så generelliseras det om invandrare (som bidragsberoende, kriminella, kulturellt efterblivna, analfabeter, asylturister, o.s.v.) på ett sätt som det absolut inte är kulturellt accepterat att generalisera om t.ex. svenska män.

Och vi män är ju groteskt överrepresenterade vad gäller våldsbrott i alla länder. Det betyder inte att det är okej att dra alla män över en kam, men ´det är ett faktum som måste kunna diskuteras.

Hej förresten Flört
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-23 13:58:00 följande:
    {#emotions_dlg.flower}

Japp.
    Minns du min tråd.

Klassiskt exempel. Jag trodde jag skulle förlora förståndet.
    Haha, ja jag minns mycket väl din tråd.

Och din frustration!

Det var tur att vårvärmen inte hade kommit redan då  får då hade nog folk svettats ihjäl. Det var fler offerkoftor än seriösa argument i den tråden  Flört (tyvärr för det var ett otroligt viktigt ämne)
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-25 10:27:27 följande:
    Jag försöker undvika personangrepp så gott det går men nyss kallade jag faktiskt en person här på FL för idiot och jag känner ändå att jag inte tog i tillräckligt.

Människan påstår sig vara HIV-smittad men har inte sagt något till sin man eftersom de ändå snart kommer att hitta ett botemedel...
    Ah, det är väl dumt att tynga sin partner med onödig oro, nu när botemedlet är på väg? Flört

Det man inte vet skadar inte (förutom livsfarliga smittsamma sjukdomar då kanske).

Ha en fin dag allihop förresten! Här blir det jobb!
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-25 10:29:18 följande:
    Jag hoppas det. Idiot oavsett dock.
    Är inte mycket för förolämpningar, men idiot är är väl lite snällt. Om det är sannt rör det sig ju om en grov brottsling!
  • Quintus Zebra
    Jäjd skrev 2011-05-25 11:11:24 följande:
    Mystiken kring QZ´s arbetsförhållanden har nått svindlande höjder!
    Hehe!

Förstår väl förvirringen egentligen. Jag har ett mycket konstigt och annorlunda jobb och tystnadsplikt, så det blir ju gärna lite mystiskt!

Skrattande
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-15 12:27:04 följande:
    Ok, jag det låter ju som lite onormala känslor måste jag säga.

Man kan inte "avveckla" en kultur.
    Vad är mångkulturen? Den ska avvecklas, man är emot den, men definera den då?
    Exakt vad ska avvecklas och hur?
    Kulturer innehåller positiva och negativa ting. Det negativa ska vi givetvis bekämpa, allt negativt, kulturellt eller icke kulturellt betingat.
    Kultur är vad vi skapar, det är ingenting konkret som kan lyftas bort. Vi behöver gemensamma mål, en strävan mot dessa, bra skolor, bra utbildning, där kan vi påverka!
    Vara skönt stenhårda i våra värderingar (som de allra flesta delar, oavsett nationalitet och etnicitet).

Att "avveckla" mångkultur går inte, det är ett sådant oerhört platt och onyanserat sätt att se saker på.

De nya sossarna med Sahlin är snart glömda, jag tror som sagt inte alls tiden är ute, tvärtom skulle de komma tillbaks starkare än någonsin.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-15 12:57:42 följande:
    Hello QZ.
    Det var länge sedan!
    Vem har du nu?
    Hej Maria.

Ja, mycket annat som händer. Alldeles för lite tid till FL.

Jonas Jonasson heter han, spelar synt i Bob Hund. Är fortfarande helt däckad av att se dem på Liseberg i måndags så det kändes rätt att visa upp hans imponerande mustacher för världen Flört
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-15 15:27:13 följande:
    Det är sunt att ha för lite tid för FL tycker jag!

Älskar ditt Bob Hund citat, så jag ska börja älska hans mustach också. Mustascher är coola, jag har länge varit ett stort fan av Salvador Dalís sköna mustasch!
    Härligt att du såg dem live! Du är fortfarande lite hög antar jag?
    Haha, ja det stämmer kanske. Kan faktiskt ärligt erkänna jag för omväxlings skull inte har saknat det så mycket. Har gjort alldeles för mycket roligt för att hinna längta.

Ja, Salvadors mustacher är klockrena. Hade en period (för väldigt länge sedan) precis efter det att jag hade flyttat hemifrån då jag hade kopior av Dali-tavlor på nästan varje vägg i min dåvarande lilla etta.

Grejen är den att jag faktiskt upptäckte i måndags att Jonas har klippt av mustacherna, så nu när jag tänker på det så kanske mitt bildbyte är någon slags undermedveten sorgehandling?  Flört

Ja, jag är hög. Efter två låtar trodde jag att dom hade blivit lite gamla och trötta, men dom kom igång. Och var nästan bättre än vanligt. Jag har aldrig sett ett bättre liveband, och har aldrig hört någon ha så bra mellansnack som Thomas. Och det är nog ganska inspirerande för ett gäng gamla indie-gubbar att dom efter tjugo år kan dra tusentals människor till Liseberg.
  • Quintus Zebra

Kikar in lite och säger hej.

Ledsnade helt på debatten för ca en månad sen, så jag tog lite semester från FL. Men jag misstänker att debatt-klådan i fingrarna är på väg tillbaks. Fast det beror nog mycket på att jag sitter på jobbet. När man är hemma med två barn som inte vil vara inne en sekund utan som ständigt vill ra med pappa till stranden/gungan/skogen/Liseberg, så hinner ju liksom diskusionslusten inte slå rot Flört

• Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-19 12:11:26 följande:
    Underbart att se dig i SD-tråden!!!

Förstår vad du säger, jag tog nästan avstånd från debatter i flera månader, men häromdagen blev det kul igen och jag fastnade helt i tråden .
    Som sagt, kul att se dig!
    Tack, det samma!

Jag blev rätt förvånad i morse när suget kom tillbaks. Har inte ens varit inne på FL på flera veckor. Ska försöka ta det i liten mer lagom dos denna gång, så man inte bränner ut sig Flört
  • Quintus Zebra
    Velour skrev 2011-07-19 18:05:53 följande:
    Du har gjort ett jättebra jobb i den diskussionen!
    Tack!

Solig

Du också!

Men nu tror jag energin sinade lite. Får läsa lite istället tror jag.

Om inte någon "motdebatör" hinner komma med något intressant svar innan jag hinner stänga ned datorn då Flört
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-23 19:48:13 följande:
    Shit nu är Amy Winehouse död också.
    Fy fan va sorgligt det är! Skrikandes
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-23 22:34:27 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Eller hur?
    Det kanske värsta är att ingen är så överraskad...
    Nu vet jag ju inget om hur hon dog egentligen, så det är väl egentligen fel att dra en massa slutsatser.

Men ja, det känns så jävla onödigt. Jag blir arg och sorgsen.
    How can we expect anyone to listen if we're using the same old voice? We need new noise! New art for the real people!
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...