Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Allt detta duschande gör mig sugen på att springa, och det är ju perfekt springväder också. Finns inte så väldans många saker som slår att springa en riktigt lång runda en ljummen sommarkväll.

Men jag "får" ju inte springa igen förrän på onsdag Skrikandes

Dumma skada!

• Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-09 22:28:11 följande:
    Vad hände med hälsenan?
    Och var tränar du?

Hoppas det är något sexigt så Bakvänd och Rose får något att svettas över i morgon...
    Hahahahaha!

Nja, vet inte om det är så sexigt. Sorry Skrattande

Jag spelar innebandy en gång i veckan med sju killkompisar. Ett bra sätt att hålla kontakten, men samtidigt är vi vinnarskallar allihop så det är blodigt allvar Flört

Men framförallt så springer jag. Helst i skogen (på små stigar och vandringsleder), och helst minst 1,5 mil åt gången. Det är då jag funderar, tänker på livet, kommer på idéer, får utlopp för aggressioner, samtidigt som jag bara njuter. Jag har alltid sprungit, även när jag var riktigt liten. Det är som terapi och meditation i ett. Glad

Det som hände med hälsenan var att det fina vädret kom, och jag kunde helt enkelt inte hindra mig själv från att gå ut springa varje dag sju dar i rad, trots att jag började känna att hälsenan smärtade lite. Sista dan var vi ute på landet, på en plats där jag inte har sprungit så mycket förrut. Jag sprang fel och hamnade på ett kalhygge, där jag var tvungen att ta mig över en mängd hårda fällda träd, vilket belastade hälsenan för mycket. Sen två dagar senare på innebandyn så kom smärtan på riktigt.

Men, det verkar ha läkt bra. Jag vill bara inte riskera nåt.

Har tränat det mesta nån gång i livet (olika lagsporter, och på gym, och lite boxning, och skidåkning) , men vet inte om det är så mycket som är sexigt direkt. Glad

För nåt år sen var jag på en svensexa och provade strip aerobics dock! Trodde det skulle vara en ploj, men det var faktiskt riktigt roligt och bra träning (förutom att det var rätt skoj att se sig runt och se femton män i olika åldrar åma sig på en stol Skrattande). Har sällan blivit såå svettig. Men jag har för närvarande inga planer på att göra det regelbundet Tungan ute
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-09 23:25:45 följande:
    Låter trevligt
    Jag tror det enda vissa läste var "strip aerobics"...

Du är blond va?
    Haha, ja men då kanske dom fick ut något av mitt överseriösa svar, och det är ju fint.

Japp, väldigt blond.

Märks det?

Flört

Eller hur visste du?
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-09 23:36:39 följande:
    Hahaha!
    Jag är jättebra på att känna på mig konstiga saker. Jag kan inte förklara det på annat sätt.
    Du bara "känns" blond...
    Är det en komplimang? Flört

Haha, ja du verkar ha talang för det där.

Tänkte en sekund att jag kanske hade skrivit om min gymnasietid i nån tråd, då nazisterna på skolan ställde sig upp och gjorde hitlerhälsning (eller bara ställde sig i givakt om nån lärare var i närheten) när jag gick förbi, eftersom jag var enligt dem det mest "perfekta ariska exemplaret" på skolan...

Tänk om de hade vetat att jag var en "landsförädare" redan då. Haha...
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-09 23:38:13 följande:
    Du menar att vi behöver fler invandrare i landslaget så att spelarna inte sjunger nationalsången längre och inte känner att de direkt behöver anstränga sig när de spelar för landslaget? Skrikandes

Jag ska visst hålla andan. Jag kan göra det i säkert i alla fall två minuter.
    Sorry, nu kommer jag och stör.

Ignorera mig om jag är i vägen...

Men följer du fotboll?

Tänkte du kunde kolla upp hur det gick för t.ex. Frankrikes multikulturella landslag 1998 eller Tysklands senast i Sydafrika? I Tyskland hade man innan VM just den där debatten om att spelarna inte sjöng med i nationalsången, och det gick ju ganska bra ändå Glad
  • Quintus Zebra
    Noun skrev 2011-05-09 23:48:26 följande:
    Jag behöver inte göra hitlerhälsning för att få hålla med dom väl?
    Nej, tack!

Jag blir illamående bara jag tänker på dem. Nu i efterhand tycker jag det är lite komiskt, på nåt vridet sätt. Men då var det inte roligt alls. Man ville ju inte bli sammankopplad med dem direkt.

Vara bara så där härligt anti-nationalistisk som du är. Det räcker för mig Glad
  • Quintus Zebra
    Noun skrev 2011-05-09 23:53:51 följande:
    Great! Då nöjer jag mig med att säga att du är det perfekta exemplaret och lämnar eticitet därhän.
    Solig

Perfekt, det vet jag inte om jag är. Känns som jag sitter på en lite väl hög häst här. Man får hoppas att fallet inte blir för hårt! Flört

Men det var en perfekt komplimang till en antinationalist som mig!

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-09 23:54:29 följande:
    Hahaha ja än så länge har du inte uppvisat något att kritisera dig för faktiskt...Solig
    Jag är ju själv blond, naturligt iaf, inte just nu dock, så igen är du i mitt goda sällskap!
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Ja, var kanske det blonda i dig som hjälpte dig, som en Blond-radar! 
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-09 23:55:16 följande:
    Hahaha aawwww QZ!
    Sluta vara så artig mot Druiden!
    Hehe!

Ska försöka!

Min artiga nätpersonlighet sitter hårt förankrad dock...

Får öva framför spegeln Tungan ute
  • Quintus Zebra
    Druid skrev 2011-05-09 23:59:55 följande:
    Jag behöver inte direkt kolla upp hur det gick för Frankrike 98, de vann med ett lag beståendes av nästan bara afrikaner. Inte särskilt mycket franskt över det. Om jag var grodätare så skulle jag tycka att det var en smula pinsamt.
    Nje, dom flesta hade ju bott i Frankrike nästan hela livet och kom från länder som tidigare har "tillhört" Frankrike.

Dom flesta fransmän var ju intelligenta nog att glädjas åt det. Och Zinidine Zidane är ju från den dagen en av Frankrikes populäraste personer (även om han gjorde bort sig 2006).

Men tyvärr håller ju främlingsfientligheten i det franska samhället på att förstöra fotbollen

blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2011/04/black-blanc-peur
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...