• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • Vilda Tiger

Härligt, ninjisen!
    Idag har jag inte varit som gjord för detta. Föll rejält på godis. Fan!! Tre barer och så får jag väl lägga till några hundra kalorier. Är så förbannad på mig själv!! Sista veckan tycker jag inte det har hänt något allt i spegeln och jag känner inget på kläderna och ändå, då jg som mest behöver skärpa mig, så sabbat jag för mig själv.

• Ninjisen

Emelie jag hade lika svårt som dig att komma igång. Försökt ett antal gånger dom sista veckorna. Men prova kör kvarg, det funkar! :) slipper man hungra ihjäl! Kom igen vi kör detta ihop nu!

Vilda tiger: har du trillat ur ketos tror du? Jag ska undvika det nu men när jag gjorde mina 16 veckor så blev det en del barer. Men jag höll mig under 800 så jag va alltid i ketos, men det känns ju Inge vidare.. Man går ner så mkt fortare om man håller sig till påsarna. Prova ta Psyllium frön om du får sånt panik sug, det har hjälpt mig otroligt mkt.. Du klarar detta.. :) fasen sommaren närmar sig tänk va fin du blir!

• Vilda Tiger

Jag kanske ska köpa äckelpäckelpåsarna med pulver istället och hålla för näsan när jag dricker... :( Jag har ätit barerna eftersom de ju är så GODA och jag lättare håller mig på banan då. Men kanske ska testa tre påsar under dagen och en var på kvällen..,

• Ninjisen

Vilken sort köper du? Vill du ha budget alternativ så prova modifast. Dom är goda.. Men fy nutrilett och naturdiet smakar apa. Vet inte hur många veckor du vill köra men det är inte kul att plåga sig en längre tid. Jag hade tappat motovationen helt. Beror lite på om du äter 3 eller 5 påsar, men jag äter 3 och jag gjorde ofta så att jag åt mina 3 påsar men på kvällen så tog jag en halv bar. Just för att få tugga lite.. Men i slutändan tror jag det blir en ond cirkel. Jag hade dagar då jag bara åt barer.. Beställde hem hur mkt som helst och har man det hemma så tar man ju hellre en god godis bar än en påse. Det är svårt det där. Prova håll dig hela veckan och unna dig en bar om dagen på helgen istället.. Man får trixa runt och prova sig fram :)

• latlisa

6:e dagen idag och jag är beredd att gnaga på mina knogar, funderar på om man kan ta ett par kokta ägg istället för påsen ikväll!  Om man dricker CB kan man då byta ut en påse mot en Nutrillette bar??

• Ninjisen

Byt ut mot en bar om du har tugg behov men försök undvik. Men dag 6 rent pulver borde du va i ketos nu eller imorgon.. Förstör Inte det med ägg.. Börjar man fuska blir det svårt sen..

• latlisa

Försent Skäms har redan festat och har inte det minsta ånger grillad kyckling utan skinn, lite kebabspett (köttfärs) och sen det jag kunde hoppat, lite pommes men jag är helt lugn och harmonisk nu, imorgon blir det påsar igen Glad Tror att det var helt psykiskt - lörd.kväll och att veckan snart hade gått som jag hade satt mig för att klara på ren kur. Ingen idé att gräma över spilld saft..........

• Ninjisen

Du som hade klarat så många dagar. Nu får du ju börja från början igen för att komma i ketos.. Alla dom första dagarna igen och du kommer vara precis lika hungrig då igen. Det är så många gör, läser en del forum och så.. Jag kämpar för att komma in i ketos och tar jag då en macka så får jag ju göra om alla dagar.. Allt lidande i onödan :) man måste bestämma sig på riktigt.. För det är psykiskt men är man tillräckligt motiverad och bestämt så spelar det ingen roll hur hungrig man e.. Man kör på :) Så ofta som jag läser att åh jag dör jag måste bara ha en liten macka... Eller tallrik sallad.. Eller nått. Suck. Orka plåga sig så. Jag körde 16 veckor ren pulver och även över jul dagarna. Julbord med jobb. Jul mat hemma. Personal jul fest.. Nyår.. Man får prioritera. Fet och mätt eller välmående psykiskt och utan mat för ett litet tag :) ta nya tag nu!

• latlisa

Visst, kan tyckas så men jag skulle bara hålla en vecka sen över gå till två påsar om dagen och äta ett mål och ytterligare ett par veckor senare bara dricka en påse.
    Gjorde så för några år sen funkade kanon, gick ner 16 kg på ganska kort tid, min konsulent menade på att förbränningen var igång!!

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde