• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • emelielj

Julijaj: det är det värsta med pulvret tror jag. Man blir ju lite bortskämd med att gå ner nåt kilo varje vecka! Kämpa på, du kommer gå ner! Klarar man flera veckors pulver klarar man allt :)

• Ann-Sofie 366
    Vilda Tiger skrev 2012-03-13 18:31:45 följande:
    Annsofie
    Vilket grymt resultat!! Wow! Jag blir mer och mer orolig att det inte ska ha hänt ngt på vågen tills på söndag. Eller lördag morgon blir set troligen att jag väger mig. Jag borde släppa det och bara se vad som händer men oron dyker upp då och då. Jag stålsätter mig liksom för jag vet att jg kan bli besviken. Ett kg tycker jag är nja... Okej men inte bra. Två kg är jag nöjd med och vore det tre är jag lyckligast i världen!! Känner du stor skillnad på kroppen? Har du motionerat mycket i veckan som gått?
    Jag var också orolig, men släppte det kände att man får vara konsekvent så går man ju ner! Så tar vägningen en gång i veckan och varje minskning välkomnas!=)Försök vara positiv det är så mkt lättare att behålla drivet då!

Tack så mycket! Jag har knapp motionerat alls eftersom jag haft mensvärk, men i övrigt har jag gjort vardags saker som att gå i trappor istället för hiss, gå till stan istället för buss direkt hemifrån till praktiken=) varit mest noga med vattnet 2L om dagen tror det hjälpt mkt !
    Gällande kroppen känner jag mig inte lika pluffsig typ känns mer "ren" från slaggprodukter, men vet inte om jag känner mig "smalare" såsätt är ju bara 3,5 kg än så länge=)

Mjau; vad pirrrigt med vägdag! Vi väntar spänt=) Och tack!
  • Vilda Tiger

AnneSofie
    Men var det inte 3.5 kg andra veckan? Eller fattade jag fel? Jag fick för mig att du började på en vikt närmare min, och jag vägde 77.9 i söndags. MEn hey, är det första veckan är det ju super! För andra veckan är det fantastiskt jättesuper!

Jag häller upp 1.5 liter i en kanna på morgonen, och den får stå på diskbänken hela dagen tills den är slut. Jag tar även med mig en halvlitersflaska till jobbet på morgonen och den ska jag fylla på minst 2 ggr. DÅ vet jag att jag får i mig minst 2.5 liter.

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • juliaj84

Jo jag vet. Förstod ju att jag inte skulle fortsätta gå ner två kg i veckan men ändå, 150g i veckan känns lite väl lite. Tråkigt. Nu har vi två kalas och en kryssning framför oss och då lär det ju bli en del gott, sen får vi se om jag kör ett par veckor till på pulver igen. Är bara lite rädd att mitt skin inte riktigt ska hänga med. Har nämligen typ en miljon bristningar på magen...

• Mjau 83

Onsdag igen och dags för resultatnotering och idag hamnade vågen på 69.2! 

Startvikt: 76.1 kg
    Vecka 1: 72.5
    Vecka 2: 71.0
    Vecka 3: 69.2

1.8 kg är jag väldigt nöjd med, särskilt med tanke på att jag började trappa upp i söndags. Känns underbart att ha ett BMI på 24.5. Upptrappningen går helt OK än så länge men man får ju hungerkänslor på ett helt annat sätt än på ren kur. Dock så är det mycket roligare att röra på sej nu när jag är ca 7 kg lättare. Jag har gått 2.5 mil senaste veckan och idag testade jag även på ett styrkepass. Promenaderna går snabbare och snabbare men tyvärr har jag förlorat en hel del muskler, men det är inget att hänga läpp för utan bara ta tag i det, ska försöka våga mej på ett Bodypump pass på måndag, var säkert 10 år sen jag grupptränade sist. 

Hur lång tid tar det innan kroppen har fyllt upp alla depåer igen? Mitt nästa delmål är 68 kg och det hoppas jag ha uppnått om 2,5 vecka. Min tanke är att jag ska äta 100g protein och 100 g grönsaker 1 gång om dan tom söndag och sen ska jag köra 2 mindre mål om dan bestående av protein och grönsaker och även smyga in lite fetaost,rotfrukter, pesto lite då och då. Får se hur kroppen svarar på det.

Nu blir det ett långt inlägg men måste även nämna att jag ska på ett jobbevent fre-lör och det kommer bli en stor utmaning, på fredag kommer jag "fuska" och äta både lunch och middag. Hoppas hoppas dom har salladsbuffé på lunchen iaf så kan jag nog klara mej bra. Sen blir det 3-rätters till middag och då får jag väl sitta och peta i maten antar jag, hoppas det blir fisk och grönsaker eller nåt som känns ok att äta :) Efterrätten ska jag hoppa över, och max 2 glas vin. På lördagen blir det bara lunch så då hoppas jag kunna få en relativt "normal" matdag.

Kämpa på!

• Vilda Tiger

mjau
    GUD va bra du har kämpat! Jättejättebra resultat! Min upptrappning kommer att se ut som din, men jag lägger ju till vegetariskt protein sedan istället för kött, fisk och fågel. Vad menar du med depåer? Menar du glykogendepåerna? De fylls på när du hamna ur ketos och ketosen styrs mest av kolhydratesmängden du får i dig. Jag äter runt 50 gram kh nu med shaker och barer och tror jag är i ketos, för jag smakar röven i munnen. Håller jag mig på samma khmängd sedan så antar jag att jag kommer ligga kvar i ketos. Jag hoppas det!

• Mjau 83

Ja det var glykogendepåerna jag menade Glad Jag har gått upp 200g om dan de 2 senaste dagarna och tycker kanske att det går i lite väl snabb takt med tanke på att jag tränar en hel del nu. Osäker om jag är i ketos längre eller inte, tycker jag har mer hungerkänslor men luktar fortfarande apa i munnen Skrattande 

Det jag undrar egentligen är om glykogendepåerna är fyllda igen efter en vecka med 100gram protein och 100g grönsaker per dag? Eller måste man alltså även äta en del kolhydrater för dom ska fyllas? Är ju iofs pytte lite kolhydrater i grönsakerna och 50g får man ju från CB-påsarna. 

Shit va flummigt det blir, frågan är hur länge viktuppgången beror på att kroppen fyller upp glykogendepåerna och binder vatten efter man har börjat äta lite?

Vilda tiger vad brukar du äta för vegetariska alternativ? Jag har ätit mest vegetariskt(+fisk och skaldjur) de senaste 2 åren och bara ätit kött till fest. Fast har lagt ner det tänket lite nu under upptrappningen dock ... 

• Vilda Tiger

Mjau

Jag äter en del sojaprodukter, man köper torkade och kokar sedan upp dem så de blir mjuka. De innehåller mycket, mycket lite kolhydrater. Sedan finns det en del quornprodukter, en del halvfabrikat av soja, men jag äter även mycket ägg och keso (det finns EN sort som inte har ostlöpe i. Jag vill inte äta löpe). Kikärtor är gott men bönor är inte min favorit. Godast är nog linser, gröna linser. Men äter man baljväxter blir det genast kolhydrater av en annan mängd. Jag ska dock äta det då jag trappar upp, för jag tror mitt största problem är att jag äter för mkt. Jag ska lära mig äta mindre av allt.

• Vilda Tiger

Uuuh... Värsta dagen hittills!! Jag blir stundtals så hungrig att jag nästan känner panik. Ska köpa en gurka och möla i mig efter jobbet.

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde