• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • Vilda Tiger

Jag tog en ätardag igår. Inga kopiösa mängder men en vanlig middag och några smörgåsar. På't igen idag bara!! Ren kur en vecka till. :)

• latlisa

Idag ska jag gå och skriva in mig på Camebridge, ser inte fram emot det alls men jag ska ta en dag i sänder, målet är en veckas ren kur men varje dag är som sagt en bonus! För några år sedan lyckades jag gå ner 16 kg med hjälp av Camebridge och höll det förvånansvärt länge. Vi får väl se hur det går nu, har ca. 10 kg som jag vill gå ner!!
    Det värsta är hungern och irritationen när dom andra äter men, men det får gå på något visGlad

Wish me luck  och grattis till alla er där ute som klarar det!!!

• Ninjisen

Hej tjejer! Nu är jag tillbaka.. Skulle bara bli en paus på 3-4 veckor men kom aldrig igång så nu har det gått dubbla tiden.. Dag 1 idag och jag är taggad som tusan! Eftersom jag blev så uttorkad sist då jag körde 16 veckor så kände jag att jag bars ville äta upp mig och brydde mig inte så mkt om vad jag åt. Alltså ätit riktigt dåligt och gått upp några kilo.. Men nu ska dom och resterande kilon bort! Min semester börjar om 12 veckor så nu ska jag köra 12 veckor ren kur och hoppas på att jag hinner i mål. Men det tror jag :) roligt att så många av er i vårat gäng är kvar och kämpar. Kram på er!

• emelielj

Välkommen tillbaka ninjisen!
    Undrade precis var du tagit vägen.
    Ser att det inte bara är jag som kämpar/har kämpat det senaste. Efter min paus kommer jag för mitt liv inte igång igen. Det dyker alltid upp något som gör att jag inte orkar de första pissiga dagarna.. Eller så är det min son (8 månader nu) som har en dålig natt och jag får väldigt dåligt med sömn. Jag vill och SKA börja igen, behöver ju det.
    Hur många kilo har du kvar att gå ner?

• Vilda Tiger

Emelie
    Jag är på andra dagen nu efter min endagarspaus. Kan jag så kan du!! Kom igen- vi ligger ju rätt lika i vikt så vi får kämpa tillsammans! Kan du inte införa endagarssystem med belöningar första veckan, för att peppa? En dag- ett gott bad. Två dagar- en fotmassage à 30 minuter (förutsatt att du har någon som ställer upp). Tre dagar- köp en glammig tidning och dröm om hur din nya garderob kommer att se ut sen, osv. Skriv ett kontrakt med dig själv- och se till att ladda med en jävla massa anamma! Motivationen kommer aldrig till mig bara sådär- jag måste leta upp den. Mitt tips, som ju funkar för mig, är att strunta i shaksen och köra bars några dagar. Fyra såna naturdietbars är som att fika fyra ggr om dagen. ;)

• Ninjisen
    Vilda Tiger skrev 2012-03-27 07:41:31 följande:
    Ninjisen
    Välkommen tillbaka! Var det många kg du gick upp?
    Hej!
    Tack så mkt.. Alltså så här är det att jag gjorde ju inget för att hålla vikten utan jag har mölat i mig hur mkt kolhydrater som helst dom här veckorna.. Jag slutade på 66.6 men väger idag 75. Har ätit mat sen den 7 februari men så fort kan man inte gå upp i vikt genom fett så jag antar att jag har samlat på mig massa vätska.. 3 kg vätska får man ju räkna med men vart resten kommer ifrån vet jag inte haha..
    Men nu ska jag ner till 57! :)
    emelielj skrev 2012-03-27 09:16:10 följande:
    Välkommen tillbaka ninjisen!
    Undrade precis var du tagit vägen.
    Ser att det inte bara är jag som kämpar/har kämpat det senaste. Efter min paus kommer jag för mitt liv inte igång igen. Det dyker alltid upp något som gör att jag inte orkar de första pissiga dagarna.. Eller så är det min son (8 månader nu) som har en dålig natt och jag får väldigt dåligt med sömn. Jag vill och SKA börja igen, behöver ju det.
    Hur många kilo har du kvar att gå ner?
    Heeej! Tack.. skönt att vara tillbaka.
    Ja men det är ju det.. skitsvårt dom första dagarna så jävla svårt. Men är an väl i ketos så flyter det ju på!
    Du hoppade på kombinerat där i slutet va... men nu vill du köra rent?
    De klart lite panik har nog alla det e ju sommar snart.. man vill ju se bra ut men dricka pulver på sommaren gör jag bara inte. Kommer köra fram till min semester den 18 juni.. vad jag än väger då så kommer jag avbryta. Hur har du planerat?
    Jag slutade ju på 66.6 och väger nu 75.. fråga mig inte va som hände.. haha. Men jag vill ju ner till 57 (för att sen med vattenkilona hamna på 60). Men om jag inte nått mitt mål till den 18 juni så skiter jag i de.. Men vore skönt att komma så nära som möjligt.
  • Ninjisen

Jag kör faktiskt en liten fuling. Jag har bestämt mig att äta kvarg första veckan bara för att komma i ketos. Lidl´s Milbona lättkvarg 500 g innehåller 335 kalorier och en sån stor är sjukt mättande då den är så kompakt. Blanda i lite fun light saft så blir det som yoghurt. Jag tar en sån om dagen plus en vanlig påse. Jag äter ju slanka och äter 3 om dagen 170 kalorier styck så jag hamnar på 505 vilket är precis lagom. Jag hade fått 510 med 3 stycken slanka annars. Kvarg är superbra eftersom det innehåller typ nada fett och kolhydrater men massa proteiner. Men det mättar så sjukt mkt. Så det borde gå att komma i ketos på detta viset med. Men det är ju inte så mkt vitaminer osv i kvarg (iaf inte så mkt man behöver) så mer än en vecka är nog inte bra att göra... Men jag brukar hamna i ketos efter 5 dagar ca så det blir finemang. Precis proppat i mig massa och är så sjukt mätt!
    Det gäller ju att lura hjärnan ;) Mätt blir man men ganska tomt innehåll av det man äter.

Jag uppdaterar hur det går!

• emelielj
    Vilda Tiger skrev 2012-03-27 09:45:43 följande:
    Emelie
    Jag är på andra dagen nu efter min endagarspaus. Kan jag så kan du!! Kom igen- vi ligger ju rätt lika i vikt så vi får kämpa tillsammans! Kan du inte införa endagarssystem med belöningar första veckan, för att peppa? En dag- ett gott bad. Två dagar- en fotmassage à 30 minuter (förutsatt att du har någon som ställer upp). Tre dagar- köp en glammig tidning och dröm om hur din nya garderob kommer att se ut sen, osv. Skriv ett kontrakt med dig själv- och se till att ladda med en jävla massa anamma! Motivationen kommer aldrig till mig bara sådär- jag måste leta upp den. Mitt tips, som ju funkar för mig, är att strunta i shaksen och köra bars några dagar. Fyra såna naturdietbars är som att fika fyra ggr om dagen. ;)
    Det är inte påsarna i sig som är problemet för mig, i så fall skulle jag nog också testat att bara äta bars ett par dagar! Mitt problem är att jag tycker om mat och sötsaker för mycket, spelciellt på kvällarna när man slappar framför tvn.
    Men det där med endagarsbelöningar lät smart! Det ska jag testa. Ska även försöka ta mig ut på powewalk när sambon kommer hem från jobbet så han kan ta sonen en stund. Bara gå 30-40 min eller nåt till att börja med! Jag börjar känna mig stressad nu när sommaren snart är här, men det är lättare sagt än gjort.
    Ninjisen skrev 2012-03-27 16:59:46 följande:
    Hej!
    Tack så mkt.. Alltså så här är det att jag gjorde ju inget för att hålla vikten utan jag har mölat i mig hur mkt kolhydrater som helst dom här veckorna.. Jag slutade på 66.6 men väger idag 75. Har ätit mat sen den 7 februari men så fort kan man inte gå upp i vikt genom fett så jag antar att jag har samlat på mig massa vätska.. 3 kg vätska får man ju räkna med men vart resten kommer ifrån vet jag inte haha..
    Men nu ska jag ner till 57! :)

Heeej! Tack.. skönt att vara tillbaka.
    Ja men det är ju det.. skitsvårt dom första dagarna så jävla svårt. Men är an väl i ketos så flyter det ju på!
    Du hoppade på kombinerat där i slutet va... men nu vill du köra rent?
    De klart lite panik har nog alla det e ju sommar snart.. man vill ju se bra ut men dricka pulver på sommaren gör jag bara inte. Kommer köra fram till min semester den 18 juni.. vad jag än väger då så kommer jag avbryta. Hur har du planerat?
    Jag slutade ju på 66.6 och väger nu 75.. fråga mig inte va som hände.. haha. Men jag vill ju ner till 57 (för att sen med vattenkilona hamna på 60). Men om jag inte nått mitt mål till den 18 juni så skiter jag i de.. Men vore skönt att komma så nära som möjligt.
    Ja jag försökte med kombinerat men det funkar inte alls för mig. Jag bara fuskar, suck.
    Hur går det för dig nu när första dagen är över?
    jag är så himla kass, jag vet, men har blivit lat/bekväm. Jag vill gå ner mer än nåt annat och jag vill att sambon ska se skillnad med, men det är så konstigt att jag inte klarar de första dagarna när jag vet att jag GÅR ner i vikt om jag bara kämpar. Ska sätta mig idag och skriva mål, belöningar och ta fram gamla kläder jag vill komma i. Ladda upp med Pepsi max och fun light. Ta fram en 2 liters flaska och fyla med vatten som jag ska dricka upp per dag. Försöka hålla mig väldigt sysselsatt och tänka på annat. Fler tips mottages gärna!
  • Ninjisen

Suck det är så satans svårt. Kroppen skriker efter mat. Har man ätit mkt kolhydrater dagarna innan så är det så mkt svårare med hungern och tar längre tid att komma i ketos. Men samtidigt så vill man ju ha sista mat dagen och äta allt gott man inte får sen :) så det är en kamp. Man svälter ju faktiskt. Och har maten framför näsan samtidigt! Hade man vart på någon öde ö eller inlåst hade man ju inte haft möjligheten att äta. Men nu måste man svälta sig tills kroppen landat i ketos och det är skit jobbigt. Kör med kvarg som jag. Eller köp Psyllium frön. Drick mkt vatten. Kolsyrat och drick fort så mättar de bättre. Smaksätt med fun light eller drick pepsi Max. Sov bort den värsta hungern. Lägg dig tidigt på kvällarna så slipper du få panik sug i soffan framför tvn. Du och jag vet ju att man bara lider några dagar. Sen är det över. Men det känns som en evighet, iaf när man är vrål hungrig. Jag skulle inte heller fixa kombinerat. Dels för att jag bara hade fuskat. Dels för att jag e för snål. Köra lika många antal påsar PLUS mat på det och sen bara gå ner knappt hälften mot vad man går ner med ren kur. Nej då lider jag hellre några månader och så är det färdigt sen :) eller ja lider och lider. Hungern slipper man ju. Dag 3 för mig nu det går gör bra. Äter min kvarg och en påse.. Min pulver kompis gör samma sak. Sommar 2012 nu kör vi!

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde