• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • Vilda Tiger
    Söders fröjder skrev 2012-03-22 14:35:23 följande:
    Hej tänkte höra om jag kan ansluta mig här tänkte köra igång med renkur på söndag
    Välkommen!
    Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • akinna14

Hej!

Kan man hänga på här i tråden? Är ni många aktiva "skrivare"? Glad 

Jag har under en vecka nu bytt ut alla mål utom middag till shakes och bars. Har inte haft fullt fokus och det har blivit lite fusk. Jag ska under helgen sätta ihop en ordentlig plan och ha måndag nästa vecka som startdatum och köra fram till påskafton i första hand.

Kör ni enbart shakes/bars eller blandar ni med vanlig mat?

Har ni även en vikttråd där ni rapporterar in vikt?

Annika 

• emelielj

När jag kör, så kör jag ren kur.
    Välkommen! Sitter på mobilen nu, skriver mer imon!

• Vilda Tiger
    akinna14 skrev 2012-03-22 19:37:22 följande:
    Hej!

Kan man hänga på här i tråden? Är ni många aktiva "skrivare"? Glad 

Jag har under en vecka nu bytt ut alla mål utom middag till shakes och bars. Har inte haft fullt fokus och det har blivit lite fusk. Jag ska under helgen sätta ihop en ordentlig plan och ha måndag nästa vecka som startdatum och köra fram till påskafton i första hand.

Kör ni enbart shakes/bars eller blandar ni med vanlig mat?

Har ni även en vikttråd där ni rapporterar in vikt?

Annika 
    Ingen vikttråd.

Jag kör hittills ren kur men har bara kört knappt två veckor. Meningen är att jag snart ska övergå till kombinerad kur.

Igår hade jag en kass dag. Jag hade det jobbigt med min diabetes och då jag kom hem åt jag smörgås, en banan och lite pasta med linser. Inte mycket, men tillräckligt för att bli ledsen på mig själv, då jag verkligen hade velat klara två veckor på ren kur. Menmen! Jag hade iaf vett att ta bort baren jag skulle haft då istället, men tog ett fjärde mål sen på kvällen (en bar). Ibland tar jag annars bara tre mål per dag, trots att jag äter naturdiet. De flesta dagar är det fyra men det varierar som sagt. Idag känns det dock bättre! Rent kalorimässigt blev det bara 150 mer än om jag skulle ätit fyra barer den dagen så det är inget som ska hindra viktminskningen.

Jag köpte dessutom ett par jeans på Lindex i storlek 42 som satt som smäcken, och DET känns fint! Nu har jag två dagar på ren kur kvar innan jag bestämmer mig för om det blir en tredje vecka ren kur eller om jag går över på kombinerad.
  • Vilda Tiger
    emelielj skrev 2012-03-23 08:36:26 följande:
    Det finns en vikttråd, fast jag skriver inte i den så vet inte hur aktiv den är!
    Hur går det för dig? Hittar du motivationen?

Måste fråga: antar att du har ätit som vanligt nu ett tag. Har du gått upp under den tiden eller ligger du kvar där du stannade efter den förra rena kuren?
  • emelielj

Det går sådär och jag blir så trött på mig själv.. Jag började ju på 89 och gick ner till 75. Nu ligger jag mellan 77-78 men har inte gått upp mer iaf, tack och lov!

• Vilda Tiger

Andra veckan gav till slut 4 hg ner, bara. I onsdags vägde jag dock 8 hg mindre än idag. Surt!

• Ann-Sofie 366

Hej tjejer! Fuskvägde mig idag efter tre veckor verkar jag landat på 70.5 kanske ett trappsteg ? Eftersom inget hänt på en vecka? Jag ska iallafall köra en vecka till på renkur innan jag går över till GI och träning, i två veckor (till att börja med) brukar behöva göra så för att omstarta typ, var ju så jag gick ner 47kg:) men som sagt 1 vecka till med renkur sen två veckor GI så får vi se vad nästa steg blir! Kommer hålla mig till denna tråden eftersom jag nu och om treveckor igen kommer vara en renkurare! Startvikt 75,2 kg vecka1; 71,8. Vecka2: 70,7 kg vecka3: 70,5kg Totalt: -4,7 kg. Har ngn av er erfarenhet av att det stannar av trots att man kör renkur och mkt vatten? Nått tips? Öka motionen? Dricka 3 L vatten istället för 2? Kämpa på tjejer!! We got this!!

• Mjau 83

Vilda tiger och Ann-Sofie, Kämpa på!!!

Jag stod ju i princip still en hel vecka men nu har det rasslat till igen och från i onsdags har jag gått ner 1.2 kg. Så nu väger jag 67.8 kg och delmål två är avklarat (under 68kg). Skrattande Jag vet hur frustrerande det är när ingenting händer men håll ut så kommer belöningen om ett par dar!

Om man är otålig så är nog att öka motionen ett bra knep. Jag kör mycket långpromenader blandat med lite bodypump och cykling på gymmet. Jag äter ju dock 2 mål vanlig mat nu så kan pusha kroppen lite extra nu, när jag var på renkur så tyckte jag det räckte med långpromenader.

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde